Ivy pov:
Ik maakte mijn tas voor bij Shawn te gaan. Hij was nu ongeveer al drie weken in België en hij bleef er nog een paar. In die weken hadden we veel afgesproken. Ondertussen had ik ook alle Harry Potter films gezien en ik moet toegeven, het zijn leuke films. Ik gaf Tori nog een kus op haar wang en ik vertrok. Als ik aankwam bij het hotel liep ik meteen door naar zijn kamer en klopte daar aan. Shawn opende de deur. Ik liep naar binnen en hij drukte een kusje op mijn mond. "Ik heb je gemist." Fluisterde hij. Ik grinnikte. "Eergisteren was ik er nog, overdrijver. Maar ik heb jou ook gemist." Zei ik.
"Wat wil je doen?" Vroeg Shawn. Ik haalde mijn schouders op. "Ik zou het niet weten. Ik zou zeggen wandelen maar aangezien je beroemd bent is dat niet zo'n slim plan." Hij lachte. "Wat denk je van een gezelschapsspel?" Hij knikte enthousiast. "Dat is zo lang geleden." Ik haalde monopoly uit mijn tas. We begonnen en al snel had ik meer geld en huizen dan Shawn. Wat eigenlijk wel grappig is want in het echt is Shawn hier natuurlijk de millionair.
We waren net goed bezig. Ik stond namelijk op het punt te winnen tot er op de deur werd geklopt. "Room service." Klonk er van achter de deur. Shawn keek me vragend aan. "Heb jij iets besteld?" Ik schudde mijn hoofd. "Nee, jij?" Ook hij schudde zijn hoofd. "Blijf jij hier maar. Ik ga kijken." Ik knikte. Shawn liep naar de deur en opende hem. Ik hoorde gedempte stemmen en niet veel later stond Shawn daar met een andere jongen naast zich. Zijn donkere ogen staarde me van onder zijn capuchon aan. "Kom, doe je kap maar af." Zei Shawn tegen de, tot nu toe, onbekende jongen. Als hij zijn kap afdeed werden mijn ogen groot. Zayn Malik stond daar voor mij. Dé Zayn van One direction. Ik ademde diep in en uit, hou je in Ivy, niet beginnen fangirlen. Het is dus niet zo omdat je bevriend bent met een celebrity dat je toch niet iedere keer fangirlt.
"Ivy, dit is-" "Zayn, dat weet ik wel." Onderbrak ik Shawn. Hij keek me verbaasd aan. "Joehoe. Hij is super bekend en ik ben misschien nog steeds fan van One direction." Legde ik uit. Ze moesten allebei grinniken. Zayn gaf me een hand. "Wat brengt jou hier." Vroeg ik. Hij keek moeilijk. Ook Shawn keek hem vragend aan. "Zullen we anders even gaan zitten?" Zayn gebaarde naar de bank. We knikten en namen plaats.
"Kijk, ik weet niet of ik dit mag zeggen maar ik wil jullie gewoon de waarheid zeggen. Shawn, Sophie bedriegt jou met mij. Ze heeft mij heel jullie situatie uitgelegd dus ik weet wat er gaande is. En ze heeft ook gezegd dat ze niet echt op jou verliefd is, maar ze gewoon aandacht wou." Ik zag Shawn knikken. "Ik vind het echt vervelend dat ik dat moet doen. Maar we zijn elkaar eens tegengekomen en de vonk sloeg meteen over. En daarna hebben we een paar keer afgesproken en dan heeft ze me alles uitgelegd. Ik voel me echt oprecht schuldig. Sorry." Ik keek naar Shawn. Zijn ogen stonden wat moeilijk. Ook Zayn keek droevig voor zich uit. Ik schoof naar Zayn en gaf hem een knuffel. "Het is oké, ik begrijp het." Ik voelde hoe zijn schouders schokten. Hij huilde.
Shawn pov:
Wow, dat had ik niet zien aankomen. Maar nu Zayn het zei klopte het wel. Sophie was vaak weg de laatste tijd. En ze zat ook vaak op haar gsm. Ik zag Ivy naar Zayn schuiven en hem een knuffel geven. Ze zei iets tegen hem en ik zag hoe er tranen uit zijn ogen kwamen. Ivy wreef troostend over zijn rug. Ik had ook medelijden met hem. Ik besloot Sophie te bellen.
"Hallo. Met Sophie."
"Hey Sophie. Ik ben het."
"Ah, Shawn. Wat is er?"
"Wel, kan je naar huis komen? Het hotel bedoel ik."
Ik hoorde een aarzeling.
"Ja hoor. Ik ben er over tien minuten."
"Doei, tot straks."
"Tot straks."
Ivy keek me vragend aan. "Met wie belde je?" Vroeg ze. "Sophie. Ik wil dat we deze hele puinhoop nu gaan uitpraten." Ze knikte. Ik zag Zayn een paniekerige blik naar me werpen. "Rustig maar, het komt allemaal goed. Ze gaat niet boos zijn omdat je het ons verteld hebt. Ze zal wel opgelucht zijn." Hij knikte opgelucht.
Zayn pov:
Ik kon het niet meer. Het lukte me niet. Ik wilde zo graag aan de wereld laten zien dat Sophie mijn vriendinnetje is, maar dat ging niet. Ze had immers nog een relatie met Shawn. Ik nam een besluit. Ik ging alles opbiechten aan Shawn.
Ik nam mijn auto en parkeerde hem voor het hotel. Ik trak mijn capuchon goed over mijn hoofd. Ik liep naar binnen, meteen door naar de hotelkamer. Ik klopte aan. "Room service." Zei ik. Niet veel later werd de deur opengedaan door Shawn. "We hebben helemaal niets besteld." Zei hij en wil de deur dichtdoen. Ik hield hem open. "Daar ben ik ook helemaal niet voor. Ik moet je iets vertellen. Is Ivy er?" Hij keek me verbaasd aan. "Hoe weet jij van Ivy?" Vroeg hij. "Dat kom ik je net uitleggen. Mag ik binnen komen?" Hij knikte. Ik volgde hem naar binnen. Ivy keek op.
"Kom, doe je kap maar af." Zei Shawn tegen me. Als ik mijn kap afdeed werden haar ogen groot.
"Ivy, dit is-" "Zayn, dat weet ik wel." Onderbrak Ivy Shawn. Hij keek haar verbaasd aan. "Joehoe. Hij is super bekend en ik was misschien fan van One direction." Legde ze uit. We moesten allebei grinniken. Ik gaf haar een hand. "Wat brengt jou hier." Vroeg ze. Ik keek moeilijk. Ook Shawn keek me vragend aan. "Zullen we anders even gaan zitten?" Ik gebaarde naar de bank. Ze knikten en namen plaats.
"Kijk, ik weet niet of ik dit mag zeggen maar ik wil jullie gewoon de waarheid zeggen. Shawn, Sophie bedriegt jou met mij. Ze heeft mij heel jullie situatie uitgelegd dus ik weet wat er gaande is. En ze heeft ook gezegd dat ze niet echt op jou verliefd is, maar ze gewoon aandacht wou." Shawn knikte. "Ik vind het echt vervelend dat ik dat moet doen. Maar we zijn elkaar eens tegengekomen en de vonk sloeg meteen over. En daarna hebben we een paar keer afgesproken en dan heeft ze me alles uitgelegd. Ik voel me echt oprecht schuldig. Sorry." Ik keek naar Shawn. Zijn ogen stonden wat moeilijk. Ook ik keek droevig voor me uit. Ivy schoof naar me toe en gaf me een knuffel. "Het is oké, ik begrijp het." Mijn schouders begonnen te schokken en niet lang daarna begon ik te huilen. Ivy wreef troostend over mijn rug. Shawn mag echt blij zijn met zo'n lieve vriendin.
___________
Een hoofdstukje omdat school vandaag begint, en ik jullie wil steunen in deze moeilijke dagen. Jullie zijn niet alleen, ik zit ook nog steeds vast aan die banken vol kauwgom. En dan zegt iedereen dat je ervan moet genieten. Liever vakantie hoor.😂Iemand van mijn familie zei ooit: “Schooljaren zijn de beste jaren, als ze voorbij zijn.” En ik moet eerlijk zijn dat ik hem volledig gelijk geef.
Dus voor iedereen. Veel succes in de hel, of met andere woorden school. Ik ben er voor jullie met (hopelijk) leuke hoofdstukjes!
X Lieze
JE LEEST
He Saw Me
FanfictionStel je voor: Shawn Mendes komt naar België. Jij en je vriendinnen hebben tickets. Maar zij gaan als VIP en jij niet. Je hebt alleen niet door dat je eigen vrienden je zo hard laten vallen. Maar dan volgt er een ontmoeting. En gebeurt er iets wat j...