Ivy pov:
"Ivy, je moet echt wat doen met je talent." Begint Shawn plots tijdens het ontbijt. Ik verslik me in een stukje aardbei. Ik begin te hoesten.Shawn kijkt me bezorgd aan. "Alles oké?" Vraagt hij. Ik knik en drink vlug een slok water. Als de hoest over is vraag ik hem wat hij bedoelde. "Je talent om liedjes te schrijven en ze ook te zingen." Zegt Shawn. Verlegen wend ik mijn blik af. "Je moet niet verlegen worden Ivy. Je hebt echt een prachtige stem, het zou zonde zijn om er niets mee te doen." Verdedigt Shawn zijn standpunt. Ik kijk hem twijfelend aan. Het lijkt me de max om er iets mee te doen, maar ik voel me er ook onzeker over.
"Wil je het alsjeblieft eens voor me zingen?" Met puppy-ogen kijkt hij me aan. Ik knik twijfelend. Een glimlach verschijnt op Shawns gezicht. "Ik weet zeker dat het mooi gaat klinken." Blozend sta ik recht en neem zijn gitaar. "We moeten ook eens een gitaar voor je kopen, je kan niet altijd de mijne gebruiken." Knipoogt Shawn. Ik lach wat nerveus en zet me op de bank. Ik sluit m'n ogen en al vlug heb ik de akkoorden beet en begin te spelen. Zachtjes begin ik te zingen. Na een tijdje krijg ik wat meer zelfvertrouwen en klinkt mijn stem wat luider. Ik ga helemaal op in het liedje.
"I won't hurt you anymore
'Cause you were good to me"
Mijn vingers spelen de laatste akkoorden en zachtjes stop ik. Na een tijde open ik m'n ogen. Shawn kijkt me met open mond aan. Ik giechel onwennig. "Was slecht hé?" Ik wend mijn blik af. Hij komt naar me toe gelopen en draait m'n hoofd naar hem. Hij zit op z'n knieën voor me. "Ivy, je moet ophouden met dit onzeker gedoe. Je hebt een prachtige stem en je kan prachtig zingen en spelen. Als je nog één keer zegt dat dat niet het geval is dan spring ik uit het raam." Ik lach even maar zijn gezicht staat serieus. "Ik meen het Ivy, er zijn zoveel mensen die een moord zouden doen voor je stem. Alsjeblieft Ivy, probeer het eens. Start desnoods met covers maken op youtube zoals ik ooit ben begonnen." Ik knikte, ik moet het gewoon proberen. Ergens heb ik altijd al wel beroemd willen zijn.
"Ik wil alleen niet bekend worden als 'de vriendin van Shawn Mendes'." Zeg ik luidop nadenkend. Shawn knikt begrijpend. "Misschien kan je een anoniem YouTube kanaal starten? Waarbij je je hoofd niet ziet en je er ook geen naam bij vermeld. Mijn gezicht klaarde op. "Dat is een geniaal idee Shawn!" Ik geef hem een knuffel. Hij lacht. "Wat ben je toch schattig als je blij bent." Een verlegen lachje komt op m'n gezicht.
"Dan is dat het plan voor vandaag, een gitaar voor je kopen en een YouTube kanaal beginnen." Zegt Shawn. Ik glimlach en knik. Samen ruimen we de tafel af en maken ons klaar. Vandaag kies ik voor een blauwe jeans met geborduurde bloemetjes en een roze trui. Als we allebei klaar zijn vertrekken we.
JE LEEST
He Saw Me
FanfictionStel je voor: Shawn Mendes komt naar België. Jij en je vriendinnen hebben tickets. Maar zij gaan als VIP en jij niet. Je hebt alleen niet door dat je eigen vrienden je zo hard laten vallen. Maar dan volgt er een ontmoeting. En gebeurt er iets wat j...