Ivy pov:
Zenuwachtig kijk ik om me heen. Tori komt bij me staan en legt haar handen op m'n schouders. Ik kijk haar aan. " Rustig blijven Ivy, alles komt goed. Het enige dat je moet doen is genieten. Dit maak je maar een keer mee in je leven." Ik knik, ze heeft gelijk.
Toen ik, na de reis met Shawn, terug thuiskwam, was het eerste wat haar opviel de ring om mijn vinger. Ze keek me met grote ogen vragend aan. Ik knikte. Wild begon ze op en neer te springen. Ik lachte toen ik haar zo bezig zag. Toen ze uitgesprongen was kwam ze weer bij mij staan. Helemaal buiten adem, dat wel. "Oh my god Ivy! Je gaat trouwen!" Ze was even blij als ik was. "Ik weet het Tori! Ik kan het zelf amper geloven." Ze omhelsde me. "Mijn beste vriendin gaat trouwen." Zei ze nog eens, meer tegen zichzelf dan tegen mij. "T-T-ori, j-e stikt mij." Kwam er moeizaam uit mijn mond. Vlug liet ze me los. "Oeps, dat was niet helemaal de bedoeling." Ze giechelde even. "Je bent echt gestoord." Lachte ik.
Ik kijk in de spiegel. Ik draag een prachtige lange jurk. Het heeft een diepe insnijding en de mouwen hangen losjes om m'n armen. Het is een licht beige jurk met een doorzichtige stof erover waar bloemen zijn opgenaaid. Iets wat ik enorm leuk vind, is dat het een best lange sleep heeft. En dat geeft het een chique effect. Ik voelde me net een prinses in deze jurk.
Ik vind de jurk werkelijk prachtig. Benieuwd wat Shawn ervan gaat vinden. Mijn haar is ingewikkeld opgestoken. Een pluk is gevlochten en in de vlecht zijn er bloemen verwerkt. Een paar plukken hangen los wat het een nonchalant effect geeft. Ik vond dat het er heel geslaagd uitzag.
Stiekem was ik ook enorm benieuwd naar hoe Shawn eruit zou zien. Ik weet al hoe hij eruit ziet in pak. Maar deze keer is het toch veel specialer. Mijn vader komt de kamer binnen en kijkt met grote ogen naar me. Ik zie hoe hij wat emotioneel wordt. "Ohh Ivy, je ziet er echt prachtig uit. M'n kleine meisje wordt nogal groot." Ik glimlach naar hem en slik de brok in mijn keel weg. Mijn vader geëmotioneerd zien maakt me zelf ook emotioneel.
Hij neemt mijn hand en vraagt of ik er klaar voor ben. Ik knik. De deuren worden opengedaan en ik zie Shawn zijn hoofd draaien. We kijken elkaar meteen aan en een lach komt op onze gezichten. Alle mensen staren me aan als ik voorbij kom. Mijn hoofd kleurt rood, nog steeds ben ik niet gewend aan iedereen die me aanstaart. De banken in de kerk zijn prachtig versiert met bloemen. Zelf heb ik een boeket witte rozen vast.
Mijn vader legt mijn hand in die van Shawn en gaat zitten. Shawn glimlacht naar me, ik lach terug. "Je ziet er adembenemend uit." Fluistert hij. Ik bloos. "Jij mag er ook zeker zijn." Knipoog ik naar hem. Breed glimlachend kijkt hij me aan. De priester begint te praten maar ik luister maar half. Ik kan maar niet genoeg krijgen van te kijken naar Shawn. We staan zoals idioten naar elkaar te glimlachen. En niemand kan die lach van onze gezichten halen.
Hij laat een hand van me los om het vervolgens op mijn buik te plaatsten, hij wrijft er eens over en ik glimlach breed. Je kon al een beetje zien dat mijn buik wat boller werd. Shawn was zo blij toen ik vertelde dat ik zwanger was. Hij kon het eerst niet geloven, zo gelukkig was hij. Het was schattig om te zien. Op die moment wist ik dat hij een goede vader zou zijn voor ons kindje.
Mijn youtube kanaal werd een groot succes. Uiteindelijk heb ik een video gemaakt waarin ik vertelde wie ik was. Ik kreeg heel veel positieve commentaar, en natuurlijk ook negatieve. Maar ik probeerde me er niet te veel van aan te trekken. Ik ging mee met Shawn op tour. Soms riep hij me dan op het podium en zongen we samen een paar liedjes. Nu ben ik bezig met zelf een album te schrijven. Het is enorm leuk om te doen. En ik ben blij dat ik zelf bekend ben geworden en niet als 'de vriendin van'. Het is wel dankzij Shawn natuurlijk.
Dan is het tijd voor de geloftes. "Lieve Shawn, in de tijd dat we samen waren heb ik de echte Shawn Mendes leren kennen. Niet degene die al je fans kennen, maar degene die je familie kent, die je vrienden kennen, en die ik nu ken. Ik ben ongelooflijk dankbaar voor ieder moment dat we samen gehad hebben. Ik hoop dat we nog heel veel van die momenten mogen hebben. Want jij bent degene met wie ik samen wil blijven tot we oud en versleten zijn." Ik giechel even. "Ik wil de hele wereld met je rondreizen, speciale plaatsen bezoeken, concerten geven. Ik wil alles met je doen. Je bent zo lief, en hoe je omgaat met anderen, met je fans, je familie is zo mooi om te zien. Ik hou van je Shawn, met heel mijn hart." Ik veeg een paar verdwaalde tranen weg. Ik zie dat Shawn het ook moeilijk begint te krijgen.
"Lieve Ivy, ik weet nog goed hoe je keek toen je me voor het eerst zag. Je kon je ogen niet geloven. En ik ook niet. Ik had nog nooit iemand zo mooi als jij gezien. En ik weet dat je me nooit geloof als ik dat zeg. Maar je bent echt mooi Ivy. En het moment dat je 'ja' zei, kon mijn dag niet meer stuk. Omdat ik wist dat ik iedere ochtend zou wakker worden naast je, en dat is een van de gelukzaligste gevoelens in de wereld. Wakker worden naast de persoon waarvan je houdt. Het is niet te omschrijven. Je brengt een lach op mijn gezicht Ivy, iedere dag weer opnieuw. Je bent altijd zo optimistisch en positief ingesteld. Dat bewonder ik aan je. Ik hou zoveel van je, je kan het je niet inbeelden."
Eindelijk waren we bij het belangrijkste moment gekomen. "Shawn Mendes, neem jij, Ivy Miller tot uw wettige echtgenoot?" Shawn kijkt me breed glimlachend aan. "Ja, ik wil." Ik krijg een ring aangereikt van Tori en doe die om Shawn's vinger. De man draait zich naar mij "Ivy Miller, neem jij Shawn Mendes tot uw wettige echtgenoot?" Ik knik. "Ja, ik wil." Shawn doet de ring om mijn vinger en door mijn tranen glimlach ik naar hem. Nooit gedacht dat ik zo emotioneel ging worden.
"Dan mag u nu de bruid kussen." Dat hoeft hij geen twee keer te zeggen. We buigen onze hoofden naar elkaar en drukken onze lippen op elkaar. Dit zijn de lippen die ik voor de rest van mijn leven op de mijne wil voelen.
JE LEEST
He Saw Me
FanficStel je voor: Shawn Mendes komt naar België. Jij en je vriendinnen hebben tickets. Maar zij gaan als VIP en jij niet. Je hebt alleen niet door dat je eigen vrienden je zo hard laten vallen. Maar dan volgt er een ontmoeting. En gebeurt er iets wat j...