55⭐

719 36 8
                                    

Ivy pov:

Vannacht heb ik heerlijk geslapen. Het bed was zo zacht en Shawn zorgde voor de nodige warmte. Ik was uit het bed geslopen en sta nu ontbijt te maken. Ik maak pannenkoeken en meng alle ingrediënten bij elkaar. Ik begin met bakken. Als snel ruikt het hele appartement naar pannenkoeken. Mijn muziek staat aan en ik neurië zachtjes mee. Twee sterke armen glijden rond mijn middel. Shawn plant een kusje in mijn nek. "Goedemorgen schoonheid. Goed geslapen?" Zijn ochtendstem klinkt hemels. Ik bloos een beetje door de bijnaam. "Ja hoor. Heerlijk. Jij?" Is mijn antwoord. Ik voel hem knikken. "Mijn zuigzoen staat je prachtig." Ik schrik even en loop naar de spiegel. En inderdaad, een paarsachtige vlek siert mijn nek. Ik probeer hem weg te wrijven. Shawn komt achter me staan.

"Rustig babe. Hij is prachtig." Ik kijk Shawn hulpeloos aan. "Wat zullen je ouders niet zeggen als ze dit zien." Hij lacht. "Zij zijn ook nog jong geweest. Ze begrijpen het wel." Ik rol met mijn ogen. "Als jij het zegt." Ik loop terug naar de keuken en ga verder met bakken. "Het ruikt trouwens heerlijk." Complimenteert hij me. "Dankje. Zou jij even de tafel willen zetten?" Hij knikt en ik concentreer me weer op de pannenkoeken.

Een kwartiertje later staat er een grote stapel, lekker geurende pannenkoeken op tafel. "Smakelijk." Zeg ik. Shawn is al begonnen met eten. "Smakelijk." Zegt hij met volle mond. Ik moet lachen want het ziet er zo grappig uit. Ik begin zelf ook met eten.  "Ben je nerveus om mijn ouders te ontmoeten?" Begint Shawn het gesprek. Ik knik. "Heel erg, als ik eerlijk moet toegeven." Hij neemt mijn hand dat op de tafel ligt. "Het komt goed Ivy. Mijn ouders gaan je sowieso leuk vinden. Dat weet ik gewoon." Ik glimlach naar hem. "Dat is heel lief."

We ruimen samen de tafel af en ik besluit een douche te nemen. Als ik me aan het uitkleden ben wordt er op de deur geklopt. "Ivy? Mag ik erbij komen?" Vraagt Shawn. Ik schrik. "Eum, ja." Mijn stem klinkt onvast. "Als je niet wil dan moet het niet hoor." Zegt hij. "Nee Shawn. Kom maar." Ik vertrouw hem. Ik hou van hem en hij van hij. Het is niet raar of zo. Maar toch ben ik zo nerveus.

Ik stap onder de douche en hij komt binnen. Ik hoor hoe hij zijn pyjama uitdoet. Wat eigenlijk alleen bestaat uit een boxer. Met mijn armen rond mijn lichaam geslagen en mijn ogen dicht sta ik onder de douche. Shawn opent de douchedeur en komt erbij staan. Hij knuffelt me. De aanraking voelt zo vertrouwd dat de stress meteen van me afvalt. "Ivy, je trilt. Is alles wel goed?" Ik knik. "Ja hoor. Gewoon een beetje nerveus." Mijn stem trilt. "Het is gewoon- Ik-" Ik kom niet meer uit mijn woorden en begin te huilen. Shawn draait me om en trekt me in een knuffel. "Ivy, wat is er aan de hand?" Ik haal diep adem. Ik moet het hem vertellen. Hij verdient dat.

"Het is een lang verhaal." Begin ik. "Dat is niet erg. We hebben tijd. Rustig maar." Ik haal nog een paar keer diep adem. "Voor ik jou leren kennen had ik een vriendje. Hij was mijn eerste echte liefde. Maar hij was niet zo goed voor me als het leek." Shawn drukt me steviger tegen zich aan. De tranen staan weer in mijn ogen. "Hij sloeg me en schreeuwde tegen me." De tranen beginnen weer te stromen. Shawn wrijft troostend over mijn rug en mompelt lieve woordjes. "Shhht Ivy. Rustig maar. Het komt allemaal goed. Je bent hier bij mij." "En een keer heeft hij me verkracht." Ik barst in huilen uit. "Ik heb het nooit zo durven noemen want ik was te verliefd op hem. Ik zag niet hoe slecht hij voor me was. Vele mensen vinden me daar ook stom voor en ik vind dat nu ook. Maar op die moment deed ik alles voor hem, want ik wou hem niet verliezen." Het is eruit. Shawn weet het. Nu zijn er twee mensen die het weten. Tori en Shawn.

"Wow, ik weet niet goed wat te zeggen. Dat is heftig wat je hebt meegemaakt." Ik knik. "En het ergste van alles is dat ik bijna uit het leven wou stappen. Zo ellendig voelde ik me toen. Maar Tori heeft me geholpen en nu ben ik zo blij dat ik hier ben." De tranen lopen nog steeds over mijn wangen. Hij neemt me stevig vast. "Ik hou van je Ivy. En ik ga je beschermen. Je bent te kostbaar voor me. Niemand mag je iets aandoen." Hij drukt zacht een kusje op mijn haar. "Dankje Shawn. Ik ben zo blij dat ik jou als vriendje heb. Ik hou ook van jou." Ik druk mijn lippen op de zijne. Ik voel me meteen al beter.

Shawn is Jens niet en Jens is Shawn niet. Shawn is Shawn. En Shawn is de liefste jongen die ik ken. Hij zou me nooit zoiets aandoen. Onze lippen bewegen synchroon met elkaar. Deze zoen zou romantisch kunnen zijn. Als je de douche vervangt door regen en we kleren aan zouden hebben. Dan zou de zoen iets magisch hebben. Maar voor mij is dit al magie. Zijn lippen op de mijne.

He Saw MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu