Shawn pov:
Terwijl ik druk bezig ben met het uitdelen van handtekeningen en het nemen van foto's met fans, zie ik dat Ivy aan het praten is met een meisje. Het lijkt erop dat ze het gezellig hebben. Ik glimlach.
De meisjes die voor me staan, eisen al m'n aandacht op. Meestal vind ik dat wel leuk, die aandacht. Maar nu niet, nu wil ik gewoon genieten van mijn tijd met Ivy. Ik zie hoe ze mijn gitaar aanreikt aan het blondharig meisje. Ze begint met spelen. Ik herken het als 'Riptide'. Zachtjes begint Ivy mee te zingen. Ze heeft zo'n mooie en kwetsbare stem.
Mijn fans worden stil en draaien zich om naar Ivy. Ze beginnen zacht te roezemoezen tegen elkaar. Na een tijdje worden ze stil. Het enige wat je hoort zijn de klanken van de gitaar en Ivy's prachtige stem.
Verschillende meisjes nemen hun gsm en beginnen met filmen.
Wanneer de gitaar de laatste snaren raakt, opent Ivy haar ogen. Iedereen begint te applaudisseren. Blozend kijkt ze naar beneden.Alle fans lopen nu naar Ivy toe waardoor ik glimlachend achterover leun. Ivy schrikt even maar hersteld zich dan. Iedereen begint door elkaar te roepen en vragen te stellen. Ivy kijkt naar mij. 'Help me' mimet ze. Ik kuch eens, iedereen wordt stil en kijkt me verwachtingsvol aan. "Ik heb een idee." Begin ik. "Als iedereen zich nu in een cirkel zet en om de beurt een vraag stelt aan mij of Ivy dan is er niet zo een chaos en is het voor ons ook makkelijker om te antwoorden." Iedereen knikt instemmend.
Iedereen neemt plaats. De eerste vragen worden beantwoord. Vaak gaat het over onze relatie. De meeste beantwoorden we maar sommigen gaan wel iets te ver. "Hebben jullie hét al gedaan?" Vraagt er een meisje. Ik verslik me bijna in mijn drinken. Ivy bloost. "Eumm, ik denk dat dat jouw zaken niet zijn." Zeg ik lachend. Ze knikt verlegen en went haar hoofd af. We gaan weer verder. Ik merk dat een meisje me de hele tijd aanstaart. Ik glimlach naar haar. Ze glimlacht verlegen terug. Ze had zich al eens voorgesteld. Ik probeer me haar naam te herinneren. Iets met een M... Marit, Maité, Maaike? Ja, Maaike, dat is haar naam. Vanuit mijn ooghoek zie ik haar weer kijken. Ik glimlach nog eens naar haar. Nu blijft ze kijken.
Ze knipoogt. Ik zie Ivy raar kijken. Ik haal mijn schouders naar haar op. Ze glimlacht even maar het lijkt niet overtuigd.Maaike blijft maar doorgaan. Nog meer glimachjes, nog meer knipogen. Ik word er gek van. Uit mijn ooghoek zie ik een figuur opstaan. Ivy. Shit, ze dacht zeker dat ik met dat meisje dat te flirten wat helemaal niet zo was. Ik deed gewoon vriendelijk. Ik sta vlug op. "I-i-ik moet even iets doen. Ben zo terug." Zeg ik tegen de fans voor ik Ivy achterna loop.
Wow, ik wist niet dat het zo lang ging duren voor ik een nieuwe hoofdstuk af had. Duizendmaal sorry. Ik hoop dat ik vanaf nu weer iedere woensdag kan uploaden of toch iets meer dan de voorbije tijd.
X Lieze
JE LEEST
He Saw Me
FanfictionStel je voor: Shawn Mendes komt naar België. Jij en je vriendinnen hebben tickets. Maar zij gaan als VIP en jij niet. Je hebt alleen niet door dat je eigen vrienden je zo hard laten vallen. Maar dan volgt er een ontmoeting. En gebeurt er iets wat j...