Data opublikowania: 9:22 13.08.2019
Ostatnia aktualizacja: 1:09 10.01.2020Tytułem wstępu - pewnie zauważyliście, że bliźniaki mają wiele wspólnego. Używany przez nich język noże być unikalny. A jak wiecie bliźniaki to doskonałe obiekty do badań... szczególnie podczas wojny.
Oczywiście rywalizacja to naturalna sprawa. No bo kto się nie kłóci? Jak jest za spokojnie, to nuda. Należy uważać, aby nie przesadzić, bo konflikt z bratem/siostrą to prawie najgorsza rzecz, jaka może nas spotkać. Nieustanne zabiegi o uwagę rodziców mogą to spowodować, wiadomo, jedno czuje się niekochane, niedoceniane, gorsze. Wyobrażacie sobie, gdy rodzeństwo na was kabluje lub skarży? Konflity zdarzają się, kiedy dzieci są w podobnym wieku i często z tego powodu spędzają z sobą prawie całe dnie. Piszę dzieci, gdyż dorosłe rodzeństwo raczej nie mieszka razem (chyba że w bliźniaku). Przyznać się, kto się zaśmiał, zauważając żart?
Wracając do tematu, rywalizacja może zajść już w łonie matki. Wiadomo, pokarm albo bardziej wygodne miejsce. A jak jeszcze są to dwie dziewczynki... cóż - szykuje się wieczna wojna. Chłopcy się biją, krzyczą, choć dziewczyny także mogą.
"Rodzeństwo to naturalni wrogowie". - źródło 1Ale nie ma tego złego... dzieci nawzajem się nakręcają do wielu czynności, aby osiągać coraz więcej. Można nauczyć się dochodzić do kompromisu, zwłaszcza z wredną młodszą siostrą (jak ja - nienawidzimy się jak pies i kot, ale kochamy jak stare małżeństwo).
Najbardziej ekstremalny przypadek - bliźniaczki Gibbons lub The Silent Twins
Kryptofazja - to zjawisko, w którym bliźnięta (jedno- lub dwujajowe) posługują się stworzonym przez siebie językiem, którego nie zrozumie nikt oprócz nich samych. Z kryptofazją kojarzone są też takie zjawiska jak imitowanie czynności i zachowań między bliźniętami. - źródło 2Dziewczynki stworzyły własny język zbliżony do przyspieszonego angielskiego. Pisały nawet pamiętniki, które z czasem udało się.rozszyfrować. Brzmiał on jak śpiew ptaków. W wieku 14 lat po tym, jak rozesłano je do osobnych szkół, przestały rozmawiać z kimkolwiek. Z czasem zaczęły się nienawidzić. Obie z czasem stały się śmiertelnymi wrogami, wyczekując śmierci jednej z nich. Gdy miały około trzydziestu lat, tak się stało, jedna z nich umarła, a druga poczuła się wolna. Aby poznać resztę, zapoznać się ze szczegółami, zapraszam na poniższy filmik ;)
I tak dla przypomnienia - mimo że często bliźniacy są do siebie podobni prawie pod każdym względem, budowa mózgu jest indywidualna (tak ja liczba połączeń, skomplikowanej sieci neuronów).
A wy w dzieciństwie rozmawialiście ze swoim rodzeństwem w swoim własnym języku? Ja na początku każdego wyrazu wstawiałam s- . Także musiało to brzmieć dziwnie, ale zrozumiale.
[Zauważyłam, że lepiej się czyta rozdziały trochę dłuższe, ale nie za bardzo. Postaram się mieścić w 400-700 słowach.]
Źródła
1. https://parenting.pl/rywalizacja-rodzenstwa
2. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2240974099267883&id=131052750260039
3. Filmik podochdzi z kanału Karolina Anna, wystarczy, że wpiszecie bliźniaczki Gibbons
CZYTASZ
🧠 Mózg to nie umysł! 🧠
RandomOkładkę zrobiła @EwaMatuszczak. Miejsce na notatki ze studiów z cyklu nie wiem, ale się dowiem. Chciałabym swoimi działaniami zainspirować innych do podążania za marzeniami oraz rozwijaniem zainteresowań. Wierzę, że podane tutaj informacje zostaną...