Nuda = a raczej rutyna

20 1 0
                                    

Data opublikowania: 13:10 01-04-2020
Ostatnia aktualizacja: 23:37 06-09-2020

Dobra, siedzę w domu i nie mam co robić, to wam podeślę, co obejrzałam.  Tak jak nie miałam czasu, teraz mam go w bród. Pytanie: za co wpierw się zabrać?

Cel 1: Skończyłam anime: Beastars - psychologiczne, wbrew ogólnej opinii warto się zapoznać. Kontynuuję też serial na Netflixie - Atypowy.

Cel 2: Zaczęłam czytać książki. 

Przeczytałam , a raczej zmusiłam się, by dokończyć to coś poniżej. Zapowiadało się świetnie, ale to zdecydowanie nie jest mój poziom. Jak dla mnie nawet nazwanie tego popularnonaukową pozycją będzie wyolbrzymieniem. To PARAnaukowy bełkot - przynajmniej dla mnie. Zaczynało się standardowo, ale wraz z kolejnymi rozdziałami poziom trudności nie wzrastał, więc dla mnie źle, bardzo źle. Poziom wiedzy powszechny, nie rozumiem, czemu miałby ktoś na ten temat pisać książkę za 39,90. Dużo o uzależnieniach, osobne części do alkoholu, narkotyków, grach. W którymś momencie po prostu się wyłączyłam. Czytałam, ale nic do mnie nie docierało. NUDA. Nawet nie opłacało mi się tego zapamiętywać. 

Zraziło mnie stwierdzenie: komórki mózgowe. Brak konkretów, niesprecyzowane, głupie. Które komórki? Jakie? Nie było podane. Nawet wpisałam w wyszukiwarkę, definicję tych słów. Nie było. Misz masz, nie wiadomo, o co chodzi.
Jednym słowem: pozbywam się tego ze swojej kolekcji.

Poza tym kto nazywa oksytocynę hormonem przykładnego małżonka? No błagam.

Oto czego się z niej dowiedziałam (skupiałam się tylko na początku).
Dopamina została odkryta w 1957 r. przez Kathleen Montagu. - Więcej nic nie zapisałam. 
Istnieje szlak melokortykalny oraz mezolimbiczny (przechodzi przez niego dopamina powodująca pragnienie).
Istnieje czegoś takiego jak osobowość dopaminergiczna - czyli taka, w której obwody
dopaminergiczne są aktywniejsze.

Istnieje czegoś takiego jak osobowość dopaminergiczna - czyli taka, w której obwody dopaminergiczne są aktywniejsze

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

I zabrałam się nareszcie za (poniżej). Uwielbiam ten styl pisania. 

Cel 3: Posprzątałam w domu oraz w kwiatach = musiałam wywalić dwie paprotki

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Cel 3: Posprzątałam w domu oraz w kwiatach = musiałam wywalić dwie paprotki.

Cel 4: Wróciłam do codziennej nauki łaciny, pal licho, że nie umiem wcale prawie gramatyki, ale już prawie ogarniam po zapisie w słowniku czy to jest rzeczownik, czasownik czy przymiotnik.

Nie będę wam przecież powtarzać hasła #zostańwdomu. 

Czytamy naturę #40 |Cały świat śpiewa|Dotyk przez internet| Małpa na spacerze - z kanału Copernicus Center for Interdisciplinary Studies
https://youtu.be/R5PVM6JptXo

What reasing slowly taught me about writing | Jacqueline Woodson
https://youtu.be/HzAtOyw6ACw

Gejniusz - Leonardo da Vinci. Historia Bez Cenzury - z kanału Historia Bez Cenzury
https://youtu.be/EBmNZiAS4ao

Btw. jeśli martwici się maturą z polskiego, mam dysk Google, na którym wrzucałam swoje notatki. Udostępniłam go na specjalnej grupie, lecz widzę, że tylko ja z tego korzystam i uzupełniam je. Reszta mnie ignorowała. Zapraszam do współpracy. (Przypominam, że mnie obchodziło rozszerzenie), jakby ktoś chciał się podzielić notatkami i sprawdzić, jak to działa, zapraszam.

https://drive.google.com/open?id=1rrNQnVa3aRUS46_FuweQd-E_mH9sPnfW

🧠 Mózg to nie umysł! 🧠Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz