Data opublikowania: 21:13 16.10.2020
Ostatnia aktualizacja: 21:13 16.10.2020Nareszcie niektórzy nauczyli się obsługiwać te zaawansowane technologie, jakimi są wykłady zdalnie czy transmitowanie ich w Internecie.
1. Dzięki FB wiem, że Tydzień Mózgu w Krakowie odbędzie się online.
Czas trwania: 19.10-24.10
Transmisja: Na FB CafeNauka i YT Uniwersytetu Jagiellońskiego. Link https://ptpk.org/tydzien_mozgu.html
Hasło: Osiągnięcia neuronauki w XX i XXI wieku
Program:
19.10 Ty śpisz, a on pracuje - rola układu glimfatycznego w usprawnianiu pracy mózgu
Dr hab. Marta Obara-Michlewska (Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. Mirosława Mossakowskiego PAN, Warszawa)
20.10 Receptory związane z białkiem G: Historia odkryć, Nagrody Nobla 1971, 1994, 2012
21.10 Prof. dr hab. Jolanta Barańska (Instytut Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN, Warszawa)
22.10 Sto lat - czy naprawdę wszyscy chcemy żyć tak długo? Choroby neurodegeneracyjne jako nieodłączny element starzenia mózgu
Dr hab. Grzegorz Kreiner (Zakład Biochemii Mózgu, Instytut Farmakologii im. Jerzego Maja PAN, Kraków)
23.10 Czy dieta i suplementy mogą wspomóc pracę mózgu?
Dr Joanna Chłopicka (Zakład Bromatologii, Wydział Farmaceutyczny Collegium Medicum, Uniwersytet Jagielloński, Kraków)
24.10 Neuromodulacja - magnetyczna i elektryczna interwencja w pracę mózgu?
Prof. dr hab. Małgorzata Kossut (Instytut Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego, PAN, Warszawa)Osoby pragnące zadać pytania dotyczące konkretnego wykładu, mogą to zrobić wysyłając je w dniu emisji wykładu do godz. 20:00 na adres: biuro@ptpk.org , podając swoje imię i nazwisko (fikcyjne lub prawdziwe) i tytuł wykładu. Odpowiedzi będą opublikowane po przesłaniu ich przez wykładowcę, do których link zamieszczony zostanie na naszej stronie: https://ptpk.org/tydzien_mozgu.html pod linkiem do wykładu w możliwie najkrótszym czasie.
Organizatorzy:
- Polskie Towarzystwo Przyrodników im. Kopernika,
- Zakład Biologii i Obrazowania Komórki IZ U
- Komitet Neurobiologii PAN
- Instytut Farmakologii im. Jerzego Maja PAN w Krakowie (Zakład Biochemii Mózgu)
- Wydział Biologii UJ
- Uniwersytet Jagielloński (Zakład Biologii i Obrazowania Komórki, Cafe Nauka)2. Jeśli chodzi o Tydzień w Poznaniu, cisza, nic nie wiem.
3. Tydzień Mózgu w Toruniu - nic nie wiadomo. W lipcu natomiast ogłosili laureatów konkursu plastycznego. Prace można obejrzeć na ich profilu na FB. Polecam.
4. Tydzień Mózgu - Warszawa - ONLINE
Czas trwania: 19-23.10 godzina 17.00.
Transmisja: Na YT kanał Instytut Nencki - nazwa kanału Nencki EduTube. Po obróbce zostanie wrzucona na YT. Link bezpośredni: https://www.youtube.com/c/NenckiEduTube/
Hasło: MÓZG, NOWE MEDIA, NOWE TECHNOLOGIE
Program:
19.10 Czy dzięki nowoczesnym technologiom neuronauka wyjaśni zagadkę świadomości?
Dr Paweł Boguszewski, Instytut Nenckiego, Warszawa
20.10 Multitasking i skutki nadmiernego korzystania z nowych technologii
Dr Konrad Maj, Uniwersytet SWPS, Warszawa
21.10 Smartfony, tablety i rozwój maluchów - czy jest się czego obawiać?
Dr hab. Przemysław Tomalski, Instytut Psychologii PAN, Warszawa
22.10 Gry komputerowe - przyjaciel czy wróg? O wpływie grania w strzelanki i inne gry wideo na funkcjonowanie poznawcze
Dr hab. Aneta Brzezicka, Uniwersytet SWPS, Warszawa
23.10 Tajemnice śpiącego mózgu
Dr n med. Michał Skalski, Warszawski Uniwersytet MedycznyPolecam też wejść na stronę Polskiego Towarzystwa Przyrodniczego im. Kopernika. W zakładce Tydzień Mózgu znajdziecie plany zorganizowanych dotąd tego typu imprez aż od 2004. Pomyślcie, ile tam jest wiedzy. Choć część z nich mogła zostać przedawniona.
Dodatkowo jakby ktoś nie wiedział, (na przykład ja!) wspomniane już Towarzystwo organizuje tzw. Brain Bee czyli konkurs dla szkół średnich.
Wiadomość ode mnie: wiem, że długo mnie nie było, ale robię teraz dwie szkoły. W związku z wprowadzeniem strefy czerwonej w dniach roboczych studia zdalnie, szkoła policealna w weekend zdalnie. Jest trochę zamieszania. Ale po kryjomu piszę dla was notatki z książki, którą powinnam dawno przeczytać. Idzie powoli, ale idzie.
Do przeczytania, w przyszłości,
Bagabunga
CZYTASZ
🧠 Mózg to nie umysł! 🧠
SonstigesOkładkę zrobiła @EwaMatuszczak. Miejsce na notatki ze studiów z cyklu nie wiem, ale się dowiem. Chciałabym swoimi działaniami zainspirować innych do podążania za marzeniami oraz rozwijaniem zainteresowań. Wierzę, że podane tutaj informacje zostaną...