Hoofdstuk 1

252 4 0
                                    

'Lottie! Lottie! Ik heb het laatste nieuws gehoord. Dé Niall Horan komt naar onze klas. Eén van ons mag stage doen op tour van Niall Horan. En komt later vast in dienst. Ik heb het de directrice horen zeggen. Ze heeft met juf Lou gebeld.' Lizzy stormde de speelplaats op met haar make up kist in haar hand. Ik zat gezellig op het bankje met Lilly, Melody en Amy. Ons groepje eindigt bijna allemaal op een y behalve ik maar mijn bijnaam Lottie klinkt net zo in de oren als hun namen.

'Hoe weet je dat nou zeker?' Melody keek Lizzy vreemd aan. Voor ze iets kon antwoorden hoorde we een auto stoppen voor de school. Getinte ruiten, je kon niet zien wie er inzat. Enkele bruine en blonde lokken kwamen tevoorschijn. Een zonnebril verborg de prachtige ogen van de jongeman. Het was een jongen, dat kon ik aan zijn kledingstijl en kapsel zien. Een blauwe jeansbroek met scheuren aan de knie en een spierwit t-shirt had hij aan. Ik zag zijn schoenen niet maar ik wist dat het zeker witte sneakers zouden zijn. Die stonden hem het beste.

Amy gilde het uit. 'Is dat dé Niall?' Ik knikte. 'Jep Amy. Kalm aan.' 'Maar Lottie, het is Niall.' 'Niall is gewoon een persoon net als jij en ik. Alleen beroemd.' Zei ik kalm. Hij wandelde op z'n gemak naar ons toe. 'Waar kan in mevrouw Jones, de directrice vinden?' Vroeg hij aan mij. Ik wees hem de weg. 'Kan je toch even meegaan?' vroeg hij. Hij voelde zich onzeker in het onthouden van de weg. Ik knikte.

Aan het kantoor stopte ik. 'Hier is het.' 'Bedankt, uhm... ' 'Lottie' onderbrak ik hem alsof hij mijn naam moest weten. 'Bedankt Lottie.' Glimlachte hij en stapte het bureau binnen. Lou Teasdale, onze vorige juf stormde bijna aan het kantoor binnen. 'Succes Lottie. Ik geloof in jou. Bereid je voor voor de testen voor Niall Horan. Ik denk dat jij de stage kan verdienen. ' 'Stage?' 'Oeps... je hoort het later wel Lottie. Ga nu maar naar je vriendinnen.'

Onderweg op de gang kwam ik Victoria tegen, de bitch van onze klasgroep. 'Ah, Lottie. Je gaat trouwens niet winnen, Lou heeft die stageplaats aan mij beloofd.' 'Maakt mij toch niet uit, ik doe altijd mijn best in de klas, als jij perse omkoping wilt doen. Het komt toch uit.' 'Ik denk het niet. Maar ga maar naar je kleutervriendjes.' Ze wuifde me arrogant weg.

'Jij hebt dé Niall Horan mogen begeleiden naar de directrice haar bureau?' Lizzy kon het maar niet geloven. 'Geloof het of niet, ik deed het en ik voel me niet bijzonder hoor. Hij is hetzelfde als ons.' 'Dat is niet Lottie. Het is dé Niall Horan.' 'Oké als jij al flipt Melody en Lizzy, dan denk ik niet dat hij jullie zal uitkiezen.' 'Lottie heeft gelijk, jullie moeten kalmeren. Anders maken jullie geen kans.' 'Maar Amy.... '

De schoolbel ging en we verzamelden ons in het klas lokaal van Juf Anke. 'Dag lieve meisjes van me, vandaag heb ik een verrassing.' Zei ze vrij enthousiast. Voor Anke iets kon zeggen zei Lizzy. 'Niall Horan komt naar onze klas voor een stageplaats.' 'Ja hoe weet je dat?' Anke keek haar doordringend aan. 'We hebben hem gezien.' Zei Amy in haar plaats.

'Goed, als iedereen het weet zal ik meer info erover geven. Niall komt omdat Lou niet meer op tour mee kan gaan. Hij zoekt dus een stagiaire die hij door en door kan leren kennen en dat hij na dat ze is afgestudeerd is, vast in dienst kan nemen. Juf Lou komt dan ook langs voor mee de testen te evalueren samen met mij. Niall zal allemaal met jullie kennismaken en zal bij de testen zijn. Zijn ook deels testen op hem.'

Lizzy giechelde. 'Lilly, je kan in Niall's haar gaan en zijn broeken vasthouden. Zijn make up doen.' Ze zag het al voor zich. Lilly bleef net als mij en Amy down to Earth. Er werd geklopt aan de deur. Niall en Lou kwamen naar binnen. Ze verschenen vanvoor bij juf Anke. 'Dag oude klas van me.' Zei Lou vrolijk.

'Ik heb allemaal voor jullie een bekende persoon bij. Ik moet hem natuurlijk niet voorstellen.' 'Niall.' Zei Melody vrij luid. Niall moest lachen. 'Ja Niall, Melody. Niall zou graag een van jullie een stageplaats aanbieden en dan ook in de toekomst een vaste job aanbieden als ze dit perfect doet. Voor deze stageplaats in te vullen zullen er dus testen gebeuren. Minstens drie testen: Niall stylen van kledij, make up van Niall doen en zijn haar. Er kunnen nog bijkomende testen worden gedaan. Zijn er vragen?'

'Hoe weten we de uitslagen?' 'Die worden de dag na de test op een prikbord in de klas opgehangen of gemaild.' Antwoordde juf Anke. 'Maar ik weet één ding, jullie gaan het fantastisch doen klas. Maar misschien kunnen jullie jezelf voorstellen aan Niall?' 'Dat vind ik perfect juf Anke.' Zei Niall tegen haar.

Ze wees eerst naar mij. 'Ik ben Charlotte, maar ik hoor liever Lottie. Ik dans graag en ik hou van mijn opleiding. Ik wil graag een van de beste make up artieste, kapster en styliste zijn. En ik heb fantastische vrienden waar ik geweldige herinneringen en muziek mee luister' 'Ik ben Melody, Mel voor de vriendinnen, ik hou van mijn vriendinnen en mijn opleiding.' 'Ik ben Lizzy, hyper Lizzy en ik ga graag met iedereen om. ' 'Ik ben Lilly, Lills voor de vriendinnen, lekker chillen bij de vriendinnen.' 'Ik ben Amy, en ik zit samen in de klas met m'n allerbeste vriendinnen.' Zo ging het de hele klas door.  Tot we natuurlijk bij Victoria aankwamen.

Niemand stond recht behalve zij. Ze wandelde naar Niall. 'Dag meneer Horan, ik ben Victoria.' 'Zeg maar Niall.' Hij voelde zich vrij geïntimideerd. 'Ik ben de beste van de klas en ik zal je dan ook omverblazen.' Ze blies een beetje door zijn haar. Ze draaide zich om, haar haar vloog omhoog en ging terug zitten.

The HairdresserWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu