De dag van de styling en het haar was aangebroken. Vandaag gingen er twee testen worden afgenomen met Niall. In het voorbeeld moeten we ervoor zorgen dat we Niall klaarstomen voor een concert. Ik was deze ochtend een beetje nerveus. Ik draaide mijn haar in een knot, een klein beetje make up op en kijken wat voor outfit. Ik zorgde voor een zomers jurkje en witte sneakers.
'Zie hier Mel, Lottie is er klaar voor.' Zei Lilly. 'Lills, zij is onze grootste concurrente.' Zei Amy. 'Jullie zijn ook heel goed hoor.' Zei ik en we liepen naar het klaslokaal. 'Dag Klas.' begroette Juf Anke ons vrolijk. 'Het is nog even wachten op Niall en Lou en dan kunnen we beginnen. Het kleding rek staat opgesteld tussen wat jullie kunnen kiezen. Het is eerst de styling proef. Die beoordelen we een per een. En in de namiddag beginnen we aan de haar proef.'
Niall kwam het klaslokaal binnen met Lou. 'Dag Klasje.' zei Lou vrolijk. 'Klaar voor?' vroeg Niall nieuwsgierig. Iedereen knikte behalve Victoria. 'Laat mij maar beginnen, ik zal eens laten zien hoe hoog het niveau voor de prutsers moet zijn.' Zei Victoria. 'Oké Victoria, jij mag Niall Stylen voor een interview, kies uit het kledingrek en schoenenrek wat uit. Eventueel wat accessoires.' 'Jaja, ik heb het begrepen.' Zei ze kortaf.
Ze gleed met haar vingers door de kleren en haalde er maar snel iets uit. Iets wat ik echt niet zou combineren. Ze nam snel nog schoenen en gooide die in Niall zijn handen zo dat die naar de paskamer kon gaan in het lokaal. 'Ben benieuwd.' zei Lou.
Even later kwam Niall uit het hokje, best wat onwennig. 'Niet direct een uitstekende combinatie, mist nog wel wat aan maar toch goed gedaan.' zei Lou. 'Lilly jouw beurt.' zei Anke en toen gingen we door en door. Lilly deed het fantastisch... Amy had nog wat moeite. Melody deed het goed. Lizzy deed het ook wel goed.
Als laatste was ik aan de beurt. 'Lottie, een outfit voor een photoshoot.' zei Lou. 'Komt in orde.' zei ik en dook in de kledij. Een leuk wit shirt en een hemdje erover. Een zwarte afgewassen broek en witte adidas sneakers paste perfect bij zijn outfit. Ik zocht nog een leuke bril en misschien zo een houtkleurige armband. Ik gaf hem de uitgezochte items en hij ging vrolijk naar de paskamers. 'Maak jij de hele look af?' Vroeg Anke benieuwd. Niall kwam naar buiten met een vrij grote glimlach. Ik keek nog naar de laatste details. Zijn t-shirt losjes over zijn broek, zijn hemd nonchalant open.
De armband half verstopt in het hemd... De broek goed over de adidassneakers. Daarna keek ik hem nog is goed aan van kop tot teen. 'Ik denk dat dit het is.' zei ik. Lou was verbaasd. 'Dit is... perfect. Goede combinatie, jij gebruikt als enige een accessoire zoals die bril en armband. Het is verrassend. Uitslagen kunnen jullie straks in het klaslokaal op het prikbord terugvinden.' zei Juf Lou.
Ik wandelde naar buiten, voor ik naar mijn vrienden kon lopen, sprak Niall me aan. 'Goede combinatie, ik voelde me er goed in.' zei hij om een gesprek aan te knopen. 'Dank je.' Zei ik wat verlegen. 'Je wordt vast een fantastische vrouw in je vak.' zei hij zacht. Hij wist niet meer wat zeggen en vertrok even met zijn auto voor de lunch.
'Die Niall ziet toch wat in je.' zei Lizzy tegen me als ik naar onze eettafel kwam. 'Ik weet het niet, hij wilt gewoon vriendelijk zijn?' 'Lottie, je bent echt zo naïef, hij ziet je staan. Jij gaat mee met hem. Dat kan niet anders.' zei Melody. 'Hoe hij tijdens de opdracht naar je keek... hij genoot van je aanrakingen...' Amy kwam er ook tussen. We aten rustig verder tot het tijd was om terug naar de klas te gaan.
'Wel, opdracht twee. Haar doen van Niall. Iedereen gaat een per een het haar van Niall moeten doen alsof hij een interview of een concert of een photoshoot heeft. Victoria jij mag weer beginnen.' Victoria besloot er voor te gaan. Ze deed het best goed, net zoals de rest van de klas. Na een kleine pauze was het mijn beurt. Alles ging goed, totdat ik de spuitbus met haarlak gebruikte, bleek dat er ineens een groene kleur verscheen op het haar van Niall. Ik keek nog eens goed naar bus. Er stond toch haarlak op. 'Iemand loopt hier een groentje in plaats van een blauwtje.' Lachte Victoria. 'Hier moet iemand hebben valsgespeeld... dat kan niet anders.' zei ik zacht.
Ik liep de klas uit. Ik kon deze opdracht niet afmaken... Ik rende en rende naar buiten. Lou probeerde me te volgen. 'Lottie! wacht!' Ik wachtte niet, ik ging naar buiten en zette me op een bankje neer. Ik begon te huilen en te huilen. 'Lottie toch!' 'Iemand moet met die bus hebben valsgespeeld, er staat haarlak op! Ik heb het nog eens nagekeken.' 'We kunnen er nu niets aandoen, ik kan het niet controleren wie het heeft gedaan en we maken gewoon je opdracht af...' Voor Lou nog iets kon zeggen stond Niall bij ons. Hij knielde voor me neer.
'Hé, ik heb ook al eens een opdracht verknalt hoor en zo'n drama is het niet.' 'Maar je snapt het niet, er heeft iemand valsgespeeld! Op die spuitbus stond haarlak!' 'Ik geloof je wel, kom we maken het gewoon af. Al maak je er een klavertje vier mee met het groen. Dan is het nog een geslaagde look.'
'Kom hier.' zei hij zacht en spreidde zijn armen. Zijn armen leken voor mij de muren van een kasteel, vrij stevig en comfortabel om rond je te hebben. Hij nodigde me terug de klas in en ging terugzitten. 'Daar is de huilebalk, je kan niet meer winnen hoor. Dat weet je nu toch ook.' zei Victoria. 'Victoria, iedereen krijgt een kans, als je nu nog commentaar hebt, ben je uitgeschakeld.' 'Ben je er klaar voor Charlotte?' Vroeg juf Anke. Ik knikte, ik zou en moest dit in orde maken.
JE LEEST
The Hairdresser
Novela JuvenilLottie, beter bekend onder de naam Charlotte, volgt een opleiding tot kapster en make up artieste. Wanneer Lou ziek valt komt Niall langs op haar school. Er is maar een iemand die kans maakt op de styliste, hairdresser en make up artieste te worden...