Hoofdstuk 44

121 1 0
                                    

Ik zocht naar medicatie voor de koorts en diende deze bij Scott toe. Ik legde hem in zijn bunk bed. Hij kreunde zachtjes van de pijn. 'Ik weet het jongen. Ziek zijn is niet fijn.' Ik streelde over zijn haar. 'Probeer maar een beetje te slapen.' Zei ik hem zacht. 'Papa.' Zei hij. 'Papa is aan het werk. Hij komt straks. Beloofd. Ga nu maar een beetje slapen. Dat gaat helpen.' Stelde ik hem gerust. Als hij in slaap was gevallen nam ik de babyfoon richting de bank in de living.

Na anderhalf tot twee uur stormde Niall binnen. Precies alsof hij door een bende bloedhonden of wolven werd achterna gezeten.' Waar is Scott? ' Vroeg hij. 'Geen zorgen. Die voelde zich niet goed. Ik heb hem wat voor de koorts gegeven en voorlopig slaapt hij.' Hij ging toch snel kijken naar zijn zoontje. Die sliep nog zacht. 'Wat was dat daar aan die artiesten uitgang. Dat gebeurd daar nooit..' 'Ik weet het... Ik ben betrapt met Scott.' 'Dacht het wel ze vroegen me steeds of die jongen mijn zoon was. Ik vrees ervoor dat ik het moet gaan vertellen aan het grote publiek... Maar ik wil voor Scott privacy. Het betekent niet omdat zijn vader bekend is dat hij ook bekend moet zijn.' 'Dat kan je hen ook duidelijk maken..Het spijt me dat ik hem niet zo heb kunnen afschermen. Had gedacht dat daar security zoals gewoonlijk ging staan. ' Zei ik. Hij nam me in zijn armen en probeerde me te sussen.

'Jij hebt je best gedaan en gereageerd in belang van Scott. Scott was ziek dus je ging medicatie halen in de bus. Je moet je echt niet schuldig voelen.' Hij plaatste een kus op mijn haar. 'Alles komt goed..' Probeerde hij me te sussen. Tracy kwam binnen. 'Wat een bloedhonden. Respect voor niets.' Zei ze verontwaardigd. Ze vroeg nog achter Scott. Niall antwoordde in mijn plaats. Ik was even blij dat hij me deze keer opving. Ik liet hem los en keek hem aan. 'Slapen?' Vroeg ik hem zacht. Hij knikte en maakten ons klaar om samen te slapen in een bunkbed.

De volgende morgen leek Scott beter te zijn en dat maakte ons weer een stukje gelukkiger. Niall ging met Scott verder beginnen aan zijn potty training. Hij moedigde hem aan zoals het moest. Aan de ontbijttafel plande Tracy samen met Niall het interview dat ze vandaag gingen doen. Er was een Nederlands programma dat Niall had uitgenodigd. Niall oefende al een beetje met Tracy over wat die kon zeggen. Hij voelde zich zenuwachtig. Ik moest niet mee want die studios hadden genoeg medewerkers voor make up en haar. Ik zorgde enkel dat zijn kleren weer goed klaar lagen.

Daar vertrok hij. Ik keek hem nog eens in zijn blauwe ogen. Hij knuffelde me stevig. 'Het komt goed geloof me, liefje. Jij had echt niets verkeerds gedaan.' Herhaalde hij en vertrok. Ik zette even later de tv aan als het interview begon.

Interviewer: Wel Niall, ik ben blij dat we je weer mogen ontvangen. Welkom. En trouwens proficiat met je nieuwe album heartbreak weather. Hij slaat aan bij het grote publiek. Wat vind je zelf van het album?
Niall: Het was een fantastische ervaring het schrijven ervan en het doet deugd dat het grote publiek de liedjes ook leuk vind. Ik kan ze nu met een gerust hart spelen.
Interviewer: Je hebt gisteren de aftrap gegeven hier in Amsterdam voor je nieuwe tour. Hoe voelde dat?
Niall: Goed, fijn om altijd in Nederland te komen. Elke plek heeft zijn leuke ervaringen.
Interviewer: Gisteren hebben fotografen iets ontdekt. Ik veronderstel dat dit Lottie is maar het jongetje, wie is dat?

Niall nam ren hap lucht tot zich. Hij wist dat dat ging komen.

Niall: Dat is mijn zoon Scott. Ik had hem liever niet voor de camera's gegooid. Hij heeft zijn privacy nodig. We hadden ook niet verwacht dat fotografen daar stonden. Scott voelde zich niet goed en Lottie is met hem naar de tourbus gegaan om hem beter te kunnen verzorgen.
Interviewer: Wel hij lijkt wel op je. Wie is de moeder?
Niall: Jessica Harrison. Ze is jammer genoeg bijna twee maand geleden overleden bij een auto ongeval. Ze was een fantastische moeder en is dat ook nog steeds ook al zal ze in levende lijve niet alles kunnen doen. Maar hierboven zal ze trots kijken op Scott. We hebben vroeger samen beslist in Scott's welzijn om hem niet in the picture te zetten. Ik hoop dat jullie het respect hebben en hem gerust laten als ik met hem op stap ben. Die jongen is zijn moeder al verloren en ik wil hem een normaal leven geven.
Interviewer: Wat een heftig verhaal Niall. We vinden het prachtig dat je zo een mooie woorden over hebt voor je ex. We hopen dat Scott zich beter voelt nu?
Niall: Hij had goed doorgeslapen en voelt zich beter. Jessica en ik waren niet altijd op een lijn in het begin maar we hadden samen het beste met onze zoon voor waardoor we zeker het laatste jaar een hecht team vormden. Ik kan me geen betere persoon voorstellen hoe zij met de situatie omging. Zij heeft van Scott een fantastische jongen gemaakt en daar kan ik alleen maar dankbaar voor zijn.
Interviewer: Mooie woorden. We zullen haar ook in gedachten blijven houden. Een modelvrouw, letterlijk en figuurlijk.
Niall: Daar heb je gelijk in.
Interviewer: Je bent een fantastische persoon Niall. Hoe is het trouwens tussen jou en Lottie?
Niall: Lottie en ik zijn een fijn team samen, professioneel als privé. Ze helpt me met Scott en zij en Scott zijn twee handen op één buik. Dat is ook heel fijn om te zien. Ze lachen samen, we kunnen dingen met drie doen. Ik wil haar ook bedanken hoe ze in heel dit verhaal gerold is. Het is niet makkelijk om een kind van je vriend en zijn ex in je hart op te nemen en dat doet ze fantastisch. Daarom hou ik ook van haar.

The HairdresserWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu