Hoofdstuk 4

243 5 0
                                    

Het was een week geleden sinds de opdracht die ik verpest had. Ik had toen samen met Lou beslist om een klavertje vier in zijn haar te spuiten. Ze dacht wel dat de groene verf er snel zou uitgaan, na een of twee douchebeurten en anders ging zij het wel verven. Ik had toch nog goede punten verdient en Niall was nog redelijk tevreden met zijn groen klavertje vier in zijn haar.

Door dat klavertje vier ben ik dus niet echt gewonnen, terwijl Victoria, de bitch wel mocht gaan op tour. Niall had de juffen laten kiezen. Amy mocht mee op tour met Harry, Melody met Louis en Lilly met Liam. En ik... ik mocht lekker thuis zitten... Lizzy die had een internationale stage aangeboden gekregen dus die zag ik ook niet.  Ik had gewoon die plek moeten winnen bij Niall. Lou vond het echt jammer maar ze geloofde dat mijn kans nog wel zou komen. Ze wist gewoon dat ik op m'n pootjes zou komen.

Voor ik mijn fiets in het fietsenrek plantte, op weg naar school, kreeg ik telefoon. 'Met Lottie.' 'Hé Lottie, met Lou, ben je nog steeds beschikbaar voor stage?' 'Ja tuurlijk, ik doe nu de shiften op school als stage, maar een andere uitdaging is altijd welkom.' 'Wel, die plek voor Niall... is vrijgekomen. Laten we zeggen dat Victoria daar niet thuis hoort en we hebben in gezamenlijk overleg besloten dat zij terug naar school komt en dat jij de stage kan krijgen Lottie.' Ik kon het niet geloven. 'Ik? Naar Niall?' 'Ja Lottie, jij mag naar hier komen. We komen je morgen op school oppikken.'

'Oké, stuur je alle gegevens door als ik nog wat moet mee hebben?' 'Komt in orde, je krijgt vandaag nog een mailtje van me. We kijken er naar uit. Ik denk dat er eentje heel enthousiast gaat zijn dat je hebt toegezegd. ' Die ene naam zei ze dan natuurlijk niet en legde dan ook snel af.

Heel de dag vloog voorbij en ik kon niet geloven dat ik nog steeds naar Niall mocht gaan. Na schooltijd bekeek ik Lou haar mailtje en ging even de stad in voor enkele spullen te halen, waaronder een jurkje. Je weet nooit waarom je die nodig hebt.

Mijn koffer was klaar. De volgende dag kon ik vertrekken. Lou pikte me op en we reden naar de luchthaven. 'Niall begint zijn tour in Amerika' legde ze me uit. Ze zocht naar de juiste plaats en loodste me doorheen de luchthaven en het vliegtuig. Na een hele vlucht stapte we uit. Voor ik nog iets kon zeggen zei Lou. 'Ik denk dat er iemand blij is om je te zien.'

Net zoals in de film liet ik mijn koffer vallen en rende ik naar hem toe. Waarom deed ik dat? Ik kende hem toch niet zo goed? Maar het voelde wel fantastisch. Zijn warme armen die een muur om me heen vormde.

Hij lachte. 'Kom we gaan je koffers meenemen en naar het hotel gaan.' zei hij en pakte een van mijn koffers. We reden naar het hotel en ik kreeg een kamer naast die van Niall. Lou had de andere kamer naast mij.

Niall bleef nog even op mijn kamer. 'Het spijt me dat je niet direct de kans hebt gehad om naar hier te komen... We hadden beter moeten weten met Victoria.' 'Hoezo wat is er gebeurd?' Hij keek me aan. 'Dat is niet belangrijk, de terechte winnares is hier en dat is het belangrijkste.' zei hij met een brede glimlach. 'Ik hoop dat je je hier goed gaat voelen, en ik hoop dat ik je hiermee kan helpen.' Zei hij met een glimlach. 'Maar ik ga je laten uitpakken.' Hij verliet de kamer zodat ik even op positieven kon komen.

Ik zorgde dat mijn kleren goed in kast hingen, zeker de jurkjes. Even later hoorde ik iemand aan de deur kloppen. 'Binnen.' zei ik. 'Hi Lottie, ik ben Tracy, iemand van de crew, ik wou je even uitleggen hoe het hier werkt achter de schermen van het concert.' 'Oh tuurlijk kom binnen.' zei ik vrolijk.

'Ik wil je eerst welkom heten. Het spijt me dat het onverwachts zo moest lopen.' 'Is niet erg, maar kan jij me zeggen wat er dan met Victoria gebeurd is?' 'Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar kan je zwijgen?' Ik knikte snel. 'Ze heeft aan een telefoongesprek toegegeven dat ze met je haarlak heeft geknoeid. Ik heb dat gesprek opgevangen en niemand kon met haar overweg van de crew dus combinatie van die twee redenen heeft Niall onmiddellijk besloten haar weg te sturen... Hij dacht onmiddellijk aan jou om haar te vervangen...' 'Ze heeft dus toch de haarlak vervangen door groene verf en niemand geloofde me.'

'Niall geloofde je maar hij had geen bewijs.' Ze zuchtte. 'Hij was er het hard van in toen hij op tour vertrok en het gevoel had dat er iemand niet eerlijk de wedstrijd had gespeeld. Maar hij moest bewijs hebben...' 'Meen je dat?' 'Ik vertel het niet graag maar ik denk dat Niall je heel graag heeft voor de korte tijd dat hij je kent. Je bent bijzonder dat heb ik al gemerkt nu.' Ze knipoogde.

'Maar meestal een uur voor dat Niall begint, mag je zijn kleren, make up en haar doen, als hij optreed kan je backstage een kruk pakken en daarop zitten en aan de coulissen meekijken. De make up tafel of ruimte krijg je altijd op voorhand te zien als wij de zaal inspecteren. We gaan vandaag terug naar de zaal want deze avond hebben we een optreden. Dus maak je zo dadelijk maar klaar.' zei ze.

Ik deed wat ze zei. Voor ik het wist was iedereen verzamelt voor naar de zaal te gaan ook Niall en Lou. 'Je zal ook de make up van het voorprogramma moeten doen.' Deelde Tracy nog snel mee. 'Geen probleem.'

We wandelden naar de zaal. Ik had heel mijn make up koffer mee want je weet nooit hoe of wat. Lou was een hele tijd aan het praten met Niall. Ik liep maar naast Tracy die maar door ratelde over de tour waar we allemaal heen gingen en wat wanneer..

The HairdresserWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu