Hoofdstuk 13

188 3 0
                                    

Ik werd wakker en keek hem aan, de waarheid leek hard gisteren. Hij beloofde me vandaag in een tv-interview te zeggen dat hij single was. Het was voor beiden pijnlijk maar het moest. Het kon ook gewoon niet anders. Nu is het te vroeg voor alles. Ik moest niet mee, er was een make up artieste voorzien. Ik gaf zijn kleren mee en kuste hem nog gedag. Hij herinnerde me eraan dat ik moest kijken. 'Het komt goed Lot. Jij bent mijn meisje en niemand kan dat veranderen. Zelfs Julia niet en ik ben de jouwe.' Hij kneep in mijn hand om me het te laten beseffen. Hij gaf me nog een lange zoen en sloot de deur.

Ik zuchtte, een deel van mijn leven vertrok naar zijn werk. Ik wandelde even door de gigantische tuin. Ik besloot een kijkje bij Anne te nemen. Ze begroette me en ik vroeg haar of ze mee wou koken met me. Ik had zin om wat voor Niall te voorzien als hij 's avonds terug kwam van alle shoots en interviews. Want die gingen ook door tijdens de tour. En dan nog te bedenken dat er binnen enkele maanden een album komt. 

Het ging snel voor hem, maar ik gunde hem dat. Maar eerst moest hij z'n tour afmaken, en dan z'n album promoten. Ik weet wel dat er momenten zijn zoals in Londen waar hij zijn songs ging inzingen. 

'Ik weet een ding, ik heb Niall nog niet veel zo happy gezien.' zei Anne. 'Als hij het huis hier kocht, was hij wel vriendelijk maar nu heeft hij echt uitstraling.' Lachte Anne. Ik was daar blij om en we kookten verder. We maakte pizza, maar eerst gingen we maar zelf saus maken. We maakten de pizza's klaar zodat we ze enkel in de oven moesten leggen als hij thuis was.

Ik ging voor de TV zitten het was bijna tijd. Daar zat hij dan op een bank in de studio's. De presentator zei me niets, geen James Cordon of een Jimmy Fallon of zo'n bekende... 

Interviewer: Dag Niall, welkom in onze studio. Wij zijn blij dat we je mogen verwelkomen. Hoe loopt je tour voorlopig?
Niall: Die loopt fantastisch, dankzij het werk van de mensen voor en achter de schermen. De geluidsmensen, de lichtmensen, de organisatie, de styling en make up en nog veel andere functies. Zij mogen ook niet vergeten worden. Zij maken van deze tour een geweldige tour. Mag ik dan ook een applaus voor hen vragen?

De zaal klapte vrij luid.

Interviewer: Prachtig dat je toegeeft dat je zonder crew niets bent. Zijn er nog andere mensen waar je niets zonder bent, zoals Julia? Jullie hebben recent op televisie gezoend.
Niall: Wel, dat was een stunt van Julia. Ik wou haar een knuffel geven en zij deed dat ineens. Wij zijn geen koppel, enkel vrienden. We hebben een liedje samen, dat is het enigste wat ons ooit nog zou verbinden... Ik ben niets zonder familie en vrienden, maar ik heb geen vriendin als je me dat vraagt.

Een steek door m'n hart, maar we hadden het wel zo afgesproken. Niall deed zoals gevraagd zijn job.

Interviewer: Je bent niets zonder familie en vrienden, hoe zit het eigenlijk met je ex-bandleden van One Direction? Mis je hen niet? Komt er een reünie?
Niall: Zeg nooit nooit. Ik ben wel voor een reünie. Ik hoop dat we samenkomen. We hebben een fantastische tijd samen gehad en dat wil ik en kan ik niet vergeten. De jongens hoor ik af en toe nog via Whatsapp of andere kanalen maar zij touren momenteel ook deels doorheen de wereld. Als we ergens in de buurt zijn van elkaar proberen we wel met elkaar af te spreken. Dat vind ik wel fijn. 
Interviewer: Wat vind je dan leuk aan het touren? Ben je ook eens niet graag thuis bij je familie zoals je kleine neefje, je ouders, een eventuele vriendin als je die zou hebben?

Die interviewer probeerden gaten te vinden in het 'single' verhaal.

Niall: Touren geeft je heel veel energie en ook je ontdekt verschillende culturen en mensen. Je wilt je fans ook bedanken dat ze je steunen, je album kopen en dat ze je ook helpen verder leven want ik leef eigenlijk van hun om het zo te moeten zeggen. Ik ben hun zo dankbaar. Daardoor dat we binnen enkele maanden een nieuw album lanceren. Volgende maand lanceren we een eerste single. Ik ben ook wel graag bij familie, maar de hele wereld is mijn familie. * Hij lachte * 

Typisch Niall. 

Interviewer: Wat is de naam van de single?

Niall: Omdat jullie het zijn, krijgen jullie een tipje van de sluier. De single zal 'Nice to meet ya' heten. 
Interviewer: En waarover gaat het of kan je daar niets over toelichten?
Niall: De titel zegt het zelf, blij om iemand te leren kennen. Je ontmoet iemand in een bar of ergens en je bent er oprecht in geïnteresseerd....
Interviewer: Spannende tijden komen er dus aan voor jou. We hopen dat je dan nog tijd hebt om af en toe is langs te komen. Kan je nog even voor ons 'Flicker' zingen, van je vorige album?

Niall knikte en wandelde naar de microfoon met staander. De band begon te spelen. Hij deed het geweldig, mijn held. 

Ik weet dat er een tijd gaat komen dat ik hem wat losser moet laten, dat hij ook met de hele wereld moet gedeeld worden, maar het blijft moeilijk. Te wennen aan een celebrity dat ik moet delen met heel de wereld, niet wetende of ze weten wat ik voor hem beteken. Schrik om haat te krijgen, om gehaat te worden,... 

Hij deed het geweldig en het werd avond. Hij kwam thuis en verraste hem dan met de pizza's, waar hij dan ook laaiend enthousiast over was. Natuurlijk eten was ook een deel van zijn heel leven. Delen stond niet in zijn woordenboek, tenzij om mij te kunnen plagen of als hij ziet dat ik echt honger heb. Dan zou hij wel delen. Hij is perfect, op zijn manier en niemand hoeft me te zeggen wat hij of ik moeten doen.

The HairdresserWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu