Ik deed zijn haar. Lou kwam even een kijkje nemen. Niall deed zijn ogen even toe om de rust te creëren. Hij genoot ook even. Zelfs als ik een laag poeder over zijn gezicht strooide. 'Je bent bijna klaar om te shinen.' Lachte ik. Waneer ik klaar was gaf Lou me een compliment net zoals als Niall. Hij was blij dat hij me na Victoria had gevraagd. Hij vond me perfect werk leveren. Hij keek me nog eens aan voor hij richting het podium wandelde en zijn oortjes en microfoon ging halen. 'Je komt toch kijken?' Vroeg hij nog snel.
Ik knikte snel zodat hij naar ze fans kon gaan en hen gelukkig kon maken. Lou ging met me mee naar coulissen. Ze nam twee krukjes zodat we daar samen konden zitten. 'Ik blijf hier nog tot overmorgen. Daarna wacht Lux op me. Dus als je nog vragen hebt voor me stel ze deze twee dagen nog of eventueel per sms.' Ze gaf me een kaartje met haar nummer. Ik knuffelde haar en bedankte haar voor de kans die ik had gekregen, een mooie, fantastische en unieke kans.
'Dit heb je wel aan jezelf te danken. Je hebt hier zelf zo hard aan gewerkt, dat weet je toch zelf.' 'Ik denk het.' Ik ben er zeker van Lottie. We zijn eerlijk geweest van in het begin je kan dit en de crew zal je hier prachtig omarmen. Zie hoe Niall je opvangt. Dat deed hij echt niet bij Victoria, zo gaan eten.' Ik luisterde verder naar het concert en ik zag hem af en toe een blik werpen naar Lou en mij. Hij deed het alsof hij het van "kinds" af deed.
Na het concert nam hij zijn handdoek om zijn zweet af te vegen. Ik hielp de crew met afbreken zodat zij ook snel klaar waren en zo kon Niall douchen en een beetje nog met Lou praten. Het voelde raar dat Lou niet meer zou mee touren. Mijn leraar valt dan weg, en ik moet zoveel nog leren! Ik was een beetje ook in paniekmodus.
Al de crewleden vonden het fijn dat ik hen hielp. Ze waren dit niet gewend van de styliste. Als we klaar waren stond Niall me op te wachten. 'Ik wil graag van je weten hoe je dag hier op tour is verlopen. Laten we zo in een van onze hotelkamers bijpraten?' Vroeg hij vrij nieuwsgierig. Ik knikte en volgde hem en de crew richting het hotel.
Hij volgde mee naar mijn kamer en plofte neer op mijn bed. 'En hoe was je eerste dag op de tour? Beetje meegevallen? Zie je het nog zitten?' Vroeg hij vrij zenuwachtig. Alsof hij bang had dat ik de eerste dag al zou vertrekken. 'Het is best wennen. Het is een bijzondere stage. Je hebt hier niet echt een stagebegeleider en je moet alles hier al weten. Hiervoor heb ik een beetje schrik en natuurlijk ook voor de baas.' Grapte ik erachter. 'Nou van mij hoef je geen bang te hebben. Ik denk wel dat deze stage je meer gaat helpen dan een gewone stage en Lou zei tegen me dat als er iets was dat je haar nog altijd mocht bellen. Je bent hier echt niet alleen en de crew houdt echt wel van je dus je kan altijd bij hen terecht en bij mij ook trouwens.' Zei hij met een kleine scheve glimlach.
'Ik zal je zo laten morgenvroeg hebben we een interview trouwens dus je moet mee voor de styling.' Kondigde hij aan. 'Ik zal er zijn.' Zei ik en keek snel in de agenda voor het uur. Die agenda had ik via Tracy gehad en Lou vulde die nog aan met quotes en tips. Hij zwaaide nog naar mij en deed de deur toe. Ik zorgde nog voor mijn avondritueel om dan zo snel in bed te kruipen.
De volgende ochtend ging de deur open en stonden Niall en Tracy daar met een dienblad. 'We doen dit altijd voor crew die voor de eerste nacht met ons op stap gaan maar onze casanova hier heeft een béétje overdreven met ontbijt.' Lachte Tracy. Ze zag aan mijn gezicht dat ik raar keek naar het dienblad. Niall moest even blozen. 'Ik wil dat je het fijn vind bij ons.' 'Dan mag je dit ook elke ochtend doen.' Lachte ik. Hij lachte mee. Ik stelde voor dat hij en Tracy bleven mee ontbijten want het ontbijt was echt wel voor drie. Het was zo gezellig. Ik maakte me klaar en zorgde dat ik meekon naar het interview met de kleren, make up en alles wat ik nodig had voor Niall. Hij was ook bijna klaar met het kleuren van zijn haar. Ik moest het deze namiddag nog een keer blond kleuren en dan kon hij met het nieuwe album met zijn bruine haarkleur, zijn originele haarkleur rondlopen. Er was een nieuwe periode voor hen aangebroken en hij was het blonde beu.
Ik vond het wel bijzonder dat mee te maken. We stonden aan de studio en de crew van het interview begeleide mij en Niall naar de styling room of hoe noem je dat. Ik zorgde eerst dat hij zich kon omkleden achter het gordijn. Daarna kwam hij in de stoel voor me zitten. 'Wat ben je met me van plan?' Vroeg hij ondeugend. 'Dat is voor mij een weet en voor jou een groot vraagteken.' Hij keek me wat bezorgd aan. Ik begon eerst aan zijn make up. Ik voelde Niall een hele tijd prullen aan zijn haar. Hij was dus vrij stressy voor het interview denk ik. 'Gaat het? Je lijkt me zo zenuwachtig.' Vroeg ik hem als een goede vriendin. 'Ik haat de typische vragen dat ze vragen zoals heb je een vriendin. Weet je het is niet allemaal rozengeur en maneschijn om bekend te zijn.' 'Dat begrijp ik daarom wil ik er ook voor je zijn, ook al kennen we elkaar niet zo lang.' 'Dat vind ik zo lief van je.' Hij wou me een knuffel geven maar ik moest nog snel zijn haar doen. Na zijn haar gaf hij me een stevige knuffel.
JE LEEST
The Hairdresser
Teen FictionLottie, beter bekend onder de naam Charlotte, volgt een opleiding tot kapster en make up artieste. Wanneer Lou ziek valt komt Niall langs op haar school. Er is maar een iemand die kans maakt op de styliste, hairdresser en make up artieste te worden...