Hoofdstuk 40

138 1 0
                                    

De namiddag brak aan en de deurbel ging. Niall nam Scott in zijn handen en deed de deur open. Scott werd omarmd door zijn opie en omie. Niall gaf Scott aan zijn omie. Die begon hem te ondervragen van is je dag al leuk en wie is er jarig. Je weet het wel, van die vragen. Ze stapten richting te living en begroette me. Ik schonk glazen kinderchampagne in. Zo moesten diegene die nog moesten rijden niet iets missen en dan zou Scott het ook niet raar vinden dat we een andere kleur drinken hadden.

Ik gaf Scott zijn favoriete bekertje met wat kinderchampagne. Ik schonk de rest van de glazen nog in en gaf ze aan de juiste personen. Niall keek me aan, legde zijn hand aan mijn zij. 'Moet jij je familie niet opbellen?' Vroeg ik hem. Hij keek me aan en begon aan zijn taak via de laptop. Daar verschenen Maura en Bobby. 'Oma, opa!' Scott lachte als hij ze zag. 'Hey grote jongen, wie zijn verjaardag is het?' Hij stak zachtjes zijn vinger omhoog.

Ik ging de taart halen en zette die voor zijn neus, Niall plaatste de kaarsjes en begon met iedereen te zingen. Daarna hielp hij Scott met het uitblazen van de kaarsjes. Ik nam er foto's van met me mobiel. Iedereen klapte in de handen en een gelukkige Scott kwam tevoorschijn.

Jenny kwam naar me toe na het blazen van de kaartjes. Ze haalde enkele DVD's uit haar tas. 'Ik heb dit gevonden in Jessica's appartement... Op de ene of andere manier maakte ze filmpjes in het geval dat ze er niet meer zou zijn of dat zij en Scott niet meer samen zouden zijn. Blijkbaar heeft ze voor deze verjaardag ook iets gemaakt. Ik weet niet of dit het juiste moment is?' Vroeg ze zacht. 'Ik bespreek het even met Niall.' Zei ik haar en ging even naar Niall toe. 'Hey lief.' Zei ik hem als ik hem aantikte. 'Hey.' Zei hij met een glimlach. 'Kunnen we even apart praten? Jenny had me iets meegeven wat wel belangrijk is voor Scott.' Ik deed een teken dat we even in de tuin konden overleggen. Jenny lette wel op kleine Scott.

Niall volgde me de tuin in. Hij keek me raar aan. Ik legde de DVD's in zijn hand. 'Deze had Jenny in het appartement van Jessica gevonden... Blijkbaar had ze die gemaakt als ze er ooit niet meer zou zijn of Scott niet meer zou zien. Ik wees naar de DVD met daarop 'Scott 2de verjaardag'. Ze had er een hartje rond getekend. 'Kunnen we dit hem laten zien bij zijn verjaardag?' Vroeg ik hem bezorgd. 'Het zou oneerlijk zijn moesten we hem dat filmpje niet gunnen...' Niall zuchtte. 'Je hebt gelijk Lot, maar zou hem dat niet droevig maken?'  'We hebben de kados nog om over op te schakelen?' Zeg ik.

'We doen het...' Zei hij zacht en trok aan zijn haar. 'Stop met die zenuwtrek Horan.' Lachte ik. 'Alles komt goed. Dat weet je toch?' Zei ik hem een plaatste een kus op zijn wang. Ik sleurde hem terug naar binnen en bracht Jenny op de hoogte van ons plan. We aten onze taart en sloten dan het gesprek met Nialls familie af, zodat we de DVD konden laten zien. Niall ging zitten en zette Scott op z'n schoot, als soort veiligheid. Als het hem teveel werd kon hij Niall schuilen. Ik startte het filmpje op. Jessica verscheen op beeld, een raar beeld voor me. 'Mama.' Schreeuwde Scott het uit.

Lieve Scott van me, mijn oogappel, vandaag is het jouw tweede verjaardag. Wat ben je toch groot aan het worden. Twee jaar geleden had ik je in mijn armen, een gelukzalig gevoel gaf me dat. Jij kleurt mijn dagen. Gelukkige verjaardag mijn jongen. Als je dit filmpje ziet ben ik er niet meer. Ik hoop dat je omie en opie goed voor je zorgen en natuurlijk je papa ook. Je papa is een bijzondere persoon.

Niall kreeg het ook moeilijk om te zien.

Blijf altijd in jezelf geloven mannetje van me. Jij bent het slimste en liefste jongetje dat ik ken, vergeet niet dat ik veel van je houd. Ik hoop dat je goed mag opgroeien tussen mensen die je graag zien... Jij verdient dat. Kusjes mama.

Het filmpjes was gedaan en iedereen was stil. Zelfs Scott en Niall. Ik ging dan maar snel mijn kadootje halen. Als ik beneden was, ging Niall het zijne ook halen. Als iedereen zijn kadootje had begon Scott met uitpakken. Omie en opie hadden voor hem een nieuwe racebaan met bijbehorende auto's gekocht, zoiets in de stijl van Cars. Daarna volgde mijn kado. Ik vond het zo spannend. 'Dit meen je niet Lot.' Zei Niall. 'Oh jawel, dat is genderneutraal en als jij al kan koken, dan kan hij dat toch ook?' Lachte ik en plaatste een kus op zijn lippen. 'Sssh.. hij vindt het leuk Niall.' Zei ik hem. 'Dank je Lot, omie en opie.' Zei Scott en gaf ons allemaal een knuffel. 'Nu naar papa's kadoo.' Zei Niall trots. 'Laat me raden iets typisch jongens achtig, een werkbank met gereedschap?' Zei ik sarcastisch voordat ik het nog maar open zag gaan.

Niall werd rood dus ik wist dat ik gelijk had. 'Jezus, jij drukt hem in een stereotiep.' Zei ik hem. 'Dat is niet waar.' Zei hij. 'Hij is er toch blij mee.' Zei Niall opnieuw en sloeg zijn armen rond mijn buik. 'Mijn speelgoed en die van omie en opie vindt hij beter.' Zei ik lachend en keek achter me en stak mijn tong uit. 'Lot.' Waarschuwde hij me. 'Wat?' Ik stak opnieuw me tong uit. Hij begon me te kietelen. 'Help me Scott, papa kietelt me.' Scott keek me aan en begon mee te helpen waardoor Niall op de grond lag. 'Stoooooop.' Probeerde Niall uit zijn mond te krijgen. 'Geef je over Horan.' 'Dewelke?' Plaagde Niall. 'Senior.' 'Hoe ben ik zo oud dan?' Zei hij half beledigend. 'Je weet wat ik bedoel lief.' Zei ik en trok hem omhoog. We maakten er nog een leuke dag van.

The HairdresserWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu