Hoofdstuk 16

173 2 0
                                    

Een vlaag van teleurstelling kwam over me heen door gisteren. Ik keek rond me heen. Geen Niall. Ik besloot op te staan en snel te kijken in zijn kamer. Hij en Scott lagen nog braaf te slapen. Hoe lief. Ik gaf Niall een snelle kus op zijn voorhoofd en verdween naar de badkamer. Dat was het enige dat ik stiekem kon doen...

Ik kamde mijn haar, poetste mijn tanden en zorgde voor alles,... Wanneer ik aan mijn laatste routine was in de badkamer voelde ik twee armen rond me heen. 'Goedemorgen.' Een schorre stem, een ochtendstem verwelkomde me en plaatste een kus op mijn wang. 'Ik dacht dat we niet mochten kussen?' Vroeg ik hem en draaide me om. 'Hij slaapt. Dus ik kan stiekem zijn.' Lachte hij en keek me aan. Hij gaf me snel nog een kus op de mond en verdween in zijn onderbroek terug naar zijn kamer. Even een kijkje nemen. Daarna vroeg hij wat er op de planning zou staan.

Hij kleedde zich snel om, deed zijn routines en ging naar beneden om ontbijt te maken, net zoals ik. Na enkele minuten hoorden we Scott huilen. Niall ging naar boven. Hij kwam even later met Scott naar beneden. Scott was nog in zijn pyjama. Tracy was al vroeg vertrokken. Ze moest deze avond nog een show regelen voor Niall. Ik keek Niall aan, met Scott in zijn handen. We gingen eten, ik zorgde ook een beetje voor Scott anders morste hij weer veel te veel.

Niall's haar had al wat uitgroei. Niall besliste dan ook in bijzijn van Scott het naar zijn natuurlijke haarkleur al te verven en het eventueel bij te knippen. Zo konden we dit ook bij Scott doen, zonder dat hij bang zou worden. Als papa het deed, zal zoon het zeker doen misschien? We hoopten het toch dat het zo in orde kwam.

Na het eten maakte hij Scott klaar, kleren aandoen, schoentjes, haar kammen, tandjes poetsen die dingen... Hij deed het prima zelfs al is het zijn eerste keer als een echte vader. Onwennig maar schattig om te zien. Ik zorgde dat alle spullen in de badkamer lagen zoals mijn koffer een stoel,...

Dit moesten we zeker voor de show hebben gedaan. Ik keek even aan de deurstijl mee hoe Niall de laatste dingen bij Scott deed zoals de schoenen aandoen. 'Kom jongen beetje meewerken.' Lachte hij en plaatste een kus op zijn voorhoofd. Ze leken echt twee druppels water op elkaar zeker wanneer Niall zijn natuurlijke haarkleur krijgt. Dan kan hij niets meer ontkennen. Ik ben alleen benieuwd wanneer heel de wereld gaat weten dat Niall een zoon heeft en een vriendin, maar die vriendin is niet de moeder maar de moeder is wel een model die het nu is aan het maken?

Veel vragen kwamen er in mij op. Ik tikte aan de deur. 'Styling time?' Vroeg ik hem. Hij knikte. Hij ging met Scott op het bed zitten. Ik ging erbij zitten. 'Papa gaat zijn haar kleuren. ' 'Kleurtjes in haar?' Niall lachte. 'Ja zoiets. En Lottie gaat mijn haar bijknippen en ook dat van jou.' Hij keek me angstig aan. 'Dat doet geen pijn, kijk zo maar bij papa.' zei Niall. Hij gaf zijn zoon een dikke knuffel en gaf hem zijn teddybeer terug. 'Lottie is te vertrouwen hoor.' 'Ottie.' zei Scott vrolijk. Ik vond het schattig op de manier dat hij Ottie zei.

Niall pakte nog wat speelgoed en zette die mee in de badkamer. Hij ging neerzitten en zette Scott even op zijn schoot. Hij ging even met z'n vingers door Scotts haartjes. Zo schattig om te zien. Ik plaatste een kus in Niall haar. 'Je bent een perfecte vader hoe je bent.' Fluisterde ik zachtjes tegen Niall. Ik nam de haarverf en begon maar aan het werk. Scott keek geïnteresseerd naar zowel het werk dat ik deed op Nialls haar en naar zijn teddybeer. 'Teddy ook knippen?' Vroeg hij nieuwsgierig. Niall begon te lachen. Ik moest even stoppen want anders was er verf op zijn voorhoofd.

'Jeezz Niall. Hij is gewoon nieuwsgierig.' 'Nee lief, Teddy zijn haar groeit niet meer, ons haar wel. ' Ik vond het hem wel duidelijk omschrijven en hij plaatste een kus op z'n voorhoofd. Daarna ging ik weer verder. Wanneer het klaar was was het wachten maar Scott vond het wel fascinerend om zo verf in dat haar van z'n vader te zien.

Scott ging even van Nialls schoot af en speelde met de auto's die hij in de badkamer had geplaatst. Daardoor begon Niall ondeugend te worden. 'Kijk eens Scott.' Niall trok me ineens op z'n schoot en gaf me een kus. 'Kus.' 'Ja kus, ik zie Lottie graag.' 'Waarom doe je dit?' Fluisterde ik zacht. 'Hij moet snappen dat ik je graag zie. En dat hij en jij een deel van m'n leven zijn.' 'Ottie kus.' zei hij en tuitte zijn lippen. 'Mag Lottie dat wel van papa?' vraag ik Niall uitdagend. Ik pakte Scott op en gaf hem een kusje op de wang. Het kleine jongetje leek teleurgesteld maar leerde ermee leven. 'Papa mag kusjes op de mond geven aan Lottie maar jij niet kleine sloeber.' Hij pakte Scott op en begon hem te kriebelen. 'Papa mag ook kusjes op de mond aan jou geven maar jij niet aan Lottie. Aan mama mag jij ook kusjes op de mond geven, maar aan andere meisjes niet. Jij steelt al teveel harten.' Lachte Niall.

Ik waste snel Nialls haar en begon met knippen, Niall kondigde aan dat Scott maar eens moest kijken dat het echt geen pijn deed. Wanneer ik met Niall klaar was gaf hij me een kus als bedanking. Hij zette Scott op zijn schoot, we deden hem een kleine cape aan en ik begon aan zijn haar te knippen. Ik zorgde ervoor dat hij een kuifje kon maken met als z'n papa. Zo schattig. Af en toe vond hij het moeilijk maar het was echt wel een flinke jongen. Ik zag nog iets leuk in mijn koffer steken. Een snoepje en gaf het hem omdat die zo braaf was. Hij gaf me een kusje op de wang. Ik deed zijn cape uit en die van Niall. Niall stond op en kuste me zacht. 'Ga nou maar met 'm spelen. Dan ruim ik het hier op.' zei ik hem en kuste hem opnieuw.

The HairdresserWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu