Kerstmis was in het land! Een paar dagen voor kerst waren we naar de grootouders van Scott geweest voor zijn kadootjes. De dag erna kwamen mijn ouders langs bij Niall thuis om kerst samen te vieren. Ik vertelde hen zachtjes het nieuws over de baby als Niall Scott in bed lag. Mijn ouders waren zo enthousiast. Ze hadden het moeilijk om het te verzwijgen tegen Niall tot kerst. Ik ging het vertellen als we bij Niall zijn ouders langs gingen.
Ik keek Niall aan als we richting ons huurhuis in Mullingar gingen. Voor die paar dagen hadden we een stek op ons eigen gehuurd. 'Ik kijk ernaar uit mijn eerste kerst met jou en Scott.' Zei Niall gelukkig. 'Ja, wen er maar aan dat we aan je vasthangen.' Lachte ik en keek terug weg van hem richting de weg. We stopten aan het huis en namen onze bagage uit de wagen. Scott begon al een plekje te zoeken in de living met al zijn speelgoed.
Ik ging met mijn koffer naar boven en verstopte de kadootjes voor deze namiddag. Vandaag was het met Maura, Greg en Theo. Morgen gingen we naar zijn vader en grootmoeder. Ik voelde me nerveus. Niall sloeg zijn armen rond me. 'Dag lieverd.' Zei hij ondeugend.
Ik draaide me om en gaf hem een kus. 'Missed me already?' Lachte ik waardoor hij knikte en me knuffelde.
We wandelde naar beneden, aten nog wat om ons dan klaar te maken voor naar Maura te gaan. Niall had voor Scott zo een heel schattig zwart kostuumpje gekocht dat assortie was met zijn kostuum. Hij zal het als een leuke gelegenheid aanzien om het aan te doen. Ik zocht een van mijn leuke jurkjes. 'Niall kom je helpen?' 'Jij staat toch met alles, lief.' 'Bedankt maar ik weet echt niet wat kiezen.' Ik smeekte hem voor hulp.'Doe die rode aan.' Hij nam mijn rode jurkje uit de kleerkast en hielp me met deze aan te doen. Hij kon de rits perfect sluiten en plaatste een kus op mijn rug. 'Prachtig.' Zei hij zacht en kuste mijn rug opnieuw. Ik draaide me om, kuste hem op de lippen en rende naar de badkamer. Niall trok een wenkbrauw omhoog. Ik moest nog mijn haar, make up, juwelen doen. En we hadden geen uren de tijd...
Na mijn make up, juwelen,.. te doen vertrokken we naar huize Maura. Ik verstopte de kadootjes in mijn grote handtas. Ik had de zwangerschapstest opnieuw ingepakt met de laatste echo die ik had laten nemen. Tracy ging toen mee, zo had Niall geen argwaan met wat ik deed want ik ging met Tracy weg.
Ik heb de test is zo een horlogebox gelegd, zo een lange. Waar je zelfs een ketting in zou kunnen leggen. Ik was zenuwachtig als we binnenkwamen, we aten wat. Ik nam geen champagne aan, Maura keek me raar aan. 'Ik ben gezonder aan het eten, voelde me gisteren ook niet zo goed.' Probeerde ik als smoesje. Ze knikte. 'Liefje, echt niet drinken. Het is kerst?' Vroeg Niall nieuwsgierig. 'Als je deze nacht achter me wilt staan als ik lig te kotsen dan doe ik dat met plezier.' Lachte ik. Hij knikte en zocht er niet meer achter.
Ze wouden beginnen met de kadootjes. 'Ik wil eerst beginnen met de mijne.' Zei ik kordaat. Ik keek naar de namen op de kadootjes en gaf er eentje aan Greg, eentje aan Maura, eentje aan kleine Scott en het laatste de horlogebox aan Niall. 'Jullie mogen het tegelijk opendoen.' Zei ik zenuwachtig. Ik hielp Scott met uitpakken.
Niall opende de box, hij keek vreemd. Hij opende de echo en keek naar de test. 'Je meent dit niet?' Vroeg hij verbaasd. Ik knikte en mijn gelukstranen begonnen over mijn wangen te vloeien. 'Ik word terug papa! Wij worden ouders!' Zei hij enthousiast. Hij nam me in zijn armen en ik kon niets meer, verstijfd van de zenuwen en het geluk. 'Je maakt me zo gelukkig. Dit is de beste kerst ever!' Zei hij. Hij voelde zachtjes aan mijn buik. 'Daarom dat excuus van afvallen, geen alcohol... Dus als ik zei dat je verdikt was, was je eigenlijk zwanger?' Ik knikte op zijn vraag. 'Ik wist het pas toen jij zei dat ik verdikt was, nam ik actie met de zwangerschapstest. Ik wou nog even zekerheid en ik wou jou verrassen.' 'Dat is dan goed gelukt.' Lachte hij. Maura en Greg kwamen ons ook feliciteren. Scott had niet echt door dat hij een broertje of zusje ging krijgen.
'Baby Horan - Williams.' Lachte Niall. Hij zette me dichter bij hem, bijna op zijn schoot. 'Ik weet niet wat zeggen.' Lachte hij zacht. Hij plaatste een kus in mijn haar en ik kreeg een gelukzalig gevoel binnenin. 'Hoe ver ben je al?' Vroeg Maura nieuwsgierig. 'Bijna 2,5 maand, het is een kindje voor de maand juli. Een zomerkindje.' Zei ik vrolijk. ' 'Net als Scott.' Lachte Greg. 'Goed geschoten Niall.' Plaagde Greg.
We lachten allemaal. Ik had Niall nog nooit zo gelukkig gezien. Nu hij het wist was hij wel wat bezorgder of voorzichtiger leek het me. We gingen naar de rest van de cadeaus. Niall had voor mij een prachtige armband gekocht als cadeau. Ik had hem een voetbalshirt gekocht van zijn favoriete voetbalclub met 'Horan 13' op.
Hij knuffelde me. Van Maura had ik een paar mooie oorbellen gekregen, van Greg kreeg ik parfum. Ik denk dat Niall hun had geholpen. Ik heb totaal geen idee wat ik op 'een lijstje' had moeten schrijven. Na alle cadeautjes moesten we richting huiswaarts. Het werd anders veel te laat voor Scott.
Als we Scott in bed staken, keek hij me aan. 'Je ouders moeten dit nog weten.' 'Die weten het al bij kerst. Heb het hun verteld als jij Scott in bed stak.' Lachte ik. 'Gemeen.' 'Ik had mijn redenen, anders was dit moment niet zo fijn geweest.' Zei ik en plaatste mijn lippen tegen de zijne. Hij legde voorzichtig een hand op mijn buik. 'Je voelt nog niets hoor.' Lachte ik. 'Ik kan niet meer wachten.' Zei hij gelukkig.
JE LEEST
The Hairdresser
Teen FictionLottie, beter bekend onder de naam Charlotte, volgt een opleiding tot kapster en make up artieste. Wanneer Lou ziek valt komt Niall langs op haar school. Er is maar een iemand die kans maakt op de styliste, hairdresser en make up artieste te worden...