اكملا الاجتماع وما ان انتهيا واتفقا علي جميع النقاط المهمة ونقاشا معظم مراحل التنفيذ وكيف ستتم ... حتي فاجائها بسؤال لم تتوقعه
ادهم : سارا ...
سارا : ايوة ... في حاجة عايز تضيفها ...
ادهم : يعني اتناقشنا بكل شي لكن ... انتي لحديت هلا ما بتعرفي وين راح يكون التنفيذ ...
سارا : ازاي يعني معرفش ...
ادهم : لكن وين بتعتقدي ...
سارا : هنا طبعا ...
ادهم : هههههههه ...
سارا : ممكن اعرف بتضحك علي ايه ...
ادهم : ع اللي قلتيه هلا ...
سارا : ليه ... هو انا قلت نكته ...
ادهم : لا ما نها نكته لكن ...
سارا : لكن ايه بس ...
ادهم : سارا وقت تعرفي راح تضحكي متلي ...
سارا : طب عرفني ...
ادهم : سارا ... التنفيذ ما راح يكون هون ...
سارا : ايه ... طب فين ...
ادهم : المشروع راح يتم تنفيذه ببيروت ... ها فيكي تروحي عهونيك تتابعي خطوات التنفيذ بنفسك ...
لترجع ظهرها الي الوراء مندهشة ...
سارا : بيروت ...
كيف لم تلاحظ انه لم يذكر مكان التنفيذ خلال مراحل مناقشاتهم... تناقشت معه في كل شئ الا هذا ...كيف تنسي اهم شئ ...
ادهم : شو متفاجاءة ...
سارا : لا بس مستغربة ...
ادهم : ليش ...
سارا : يعني هنا في اماكن كتيرة تنفع لمشروعك خصوصا وان هدف المشروع الاساسي منه هو السياحة ... يبقي ليه ما يتنفذش هنا وهو يكون دخل مضاعف ...
ليسترخي علي كرسيه مستمعا بانتباه لما تقوله ...
ادهم : كيف يكون الدخل مضاعف ...
سارا : شوف انا صحيح مش من هنا ... بس عيشت فترة طويلة هنا بحكم شغل بابا في السفارة بتاعتنا هنا ... وتقدر تقول كدا اني لفيت البلد دي حته حته وبقيت حفظاها كويس اوي ويمكن اكون حفظتها اكتر من بلدي كمان ... ولاحظت ان السياحة هنا مش ماشية اوي زي عندنا في بلدنا ... فانا شايفة ...
ادهم " باهتمام كبير مصحوبا باعجاب " : شو ...
سارا : يعني لو ما فيهاش تدخل في شغلك وانت حر في النهاية القرار قرارك طبعا ... بس انا شايفة انه من الاحسن ان المشروع يكون هنا لانه الفايدة هتكون من الناحيتين خصوصا ان البلد هنا في اماكن كتير روعة وبجد مظلومة بعدم الاهتمام بيها ...