Dear Knight
- i'm here because of you, my dear knight. -
- you see her when you close your eyes. maybe one day you'll understand why. everything you touch surely dies. -
_________________________
POSISI baring Masha bertukar-tukar. Dari kiri ke kanan badannya bergerak berpusing. Jari tangan pula tidak habis-habis mengurut lembut lengan tangannya. Kelopak mata yang tergantung letih sedikit pun tidak membantu dirinya dibuai mimpi.
Rimas dengan keadaannya sekarang. Dengusan kegeraman dilepaskan. Posisi baring bertukar ke posisi menduduk. Persekitaran dilihat. Masing-masing lena dibuai mimpi kecuali dia. Nak cerita soal posisi tidur diaorang, huhh. Kalau ambil gambar ni sumpah 10 keturunan malu tak habis-habis. Sampai boleh viral pun iyaa.
Phone disisi dicapai lalu di'on'kan. Muka skrin dipandang sekilas lalu kembali dihempaskan ke katil.
" empat setengah pagi. " omel Masha bosan bersertakan nguapan dimulutnya. Selimut yang membaluti tubuhnya separas pinggang diselak lalu punggung diangkat. Disebabkan tidur di tilam sejengkal tebal dan bukan di katil, so tak perlulah acah nak turun katil bagai.
Phone yang barusan dihampas tadi diambil lalu disumbat masuk kedalam poket seluar treknya. Tudung bawal crepe hitam yang sudah sedia berpin macam tudung sekolah di bahu kerusi diambil lalu disarungkan ke kepalanya menutupi rambut hitam yang sudah disanggul. Mujur dia mengenakan t-shirt lengan panjang loose, so tak payah nak tukar baju bagai.
Tombol pintu dipulas lalu tubuh dibawa keluar. Usai itu, pintu kembali ditutup. Signboard kecil yang tertampal didinding atas pintu dipandang.
" 5 Sains Tulen. "
Iyaa. Tidur di kelas. Bak kata cikgu yang bagi taklimat, nak hidupkan suasana masa kem budak sekolah dulu-dulu. Hishh. Propa lebih, cakap je lah takde bajet nak booking hotel. Huhh.
Langkah diteruskan menuju ke ladies di hujung aras 2. Seram ? Sekarang dia malas nak fikir negatif. Berteman ? Zaman sekolah je macam tu bruhh.
Langkah demi langkah diteruskan. Tamparan halus angin pagi membuatkan Masha memeluk tubuhnya erat. Bak kata cikgu kimia form4, haba dibebaskan so tenaga kinetik berkurangan, susunan zarah menjadi dekat, daya tarikan antara zarah menjadi kuat dan bla bla bla. Malas nak imbas kembali subjek kimia tu. Hushh, lagi-lagi yang ajar jenis cikgu tak nak kalah, tegur sikit saya cikgu ke awak cikgu ? PEHHH. Sumpah mintak kaki babe.
Tanpa sebarang gangguan yang dijangka oleh para readers, akhirnya Masha selamat sampai dihadapan pintu toilet pelajar perempuan. Tombol pintu dipulas lalu tubuh disumbat masuk kedalam. Tidak menunggu lama, cermin satah segera dituju. Normallah, perempuan.
Pili air dibuka lalu kedua belah tangan dibasahkan. Usai itu, wajah dibasahkan bagi menghilangkan saki-baki ngantuk yang masih melekat di sepasang bebola matanya. Sambil-sambil itu, wajahnya Masah tilik.
Semakin dekat wajahnya ditayangkan ke muka cermin. Jerawat comel-comel yang melekat di wajahnya terserlah.
" Halah, halah jerawat ni. Comel je aku tengok. Bak kata orang tua-tua, kecik-kecik tu lah kena mati, nanti dah beso menyusahkan. So ... "
Sibuk Masha membebel sorang-sorang, tiba-tiba ...
" Skrett. " bunyi pintu toilet yang terbuka perlahan-lahan menarik perhatian Masha.
Glupp.
Angin, Masha. Angin je.
Think positive ok ?
YOU ARE READING
[C] Dear Knight
Teen FictionTheBest Floriarity Teen Fiction 2020 [ COMPLETED ] ✔ " i'm here because of you, my dear knight " Masha Darwisy, gadis kelahiran Istanbul yang telah berumah tangga. Kasih sayang yang diterima daripada orang tersayang membuatkan dia sedar dunia ini ti...