Dear Knight
- i'm here because of you, my dear knight. -
- romeo, save me. i've been feeling so alone. i keep waiting for you, but you never come. it this in my head ? i don't know what to think. he knelt to the ground and pulled out a ring, and said.. -
_________________________
TERBUKA sahaja pintu lift, terus langkah seribu diambil. Kedua belah tangan tidak henti-henti menyeka air matanya. Segera kunci kereta diatas meja dirampas tanpa sebarang pamit.
" Masha, kau— "
" Sorry, Qas. " laung Masha bersama suara seraknya. Terpinga-pinga Qas melihatnya.
Sebelum selamat tubuh Masha disumbat masuk kedalam perut kereta, bunga photoshoot yang dimahukan Elyana diserahkan.
" Maaf, basah. " ujar Masha lalu berlalu pergi.
" Masha, habis aku balik naik— " belum sempat pertanyaan itu dihabisi, kereta Qas yang dipandu Masha akhirnya membelah jalan dan menghilang dibalik kesibukan highway.
Qas mengeluh.
" She needs time for herself. " pujuk Yaya acah-acah memahami. Tangan dijatuhkan dibahu Qas.
" For what ? "
" Halamak kau ni, tanya aku pahal ? "
" Yang kau act macam tahu semua benda tadi tu pahal ? "
" I though perempuan ni saling memahami, rupanya spesies kau idokk. "
" Diam ar ! " jerkah Qas manyampah. Dari tadi nak menyakitkan hati orang je pompuan ni. Ughh !
" Ehemm. " Yaya disebelah dipandang hairan. " Hm so kau tumpang aku lah kan ? " soal Yaya bersama wajah penuh kejahatan.
" Ta— "
" Sebelum aku jual mahal dan kau mengemis minta tumpang, better kau say yes sekarang ! " ugut Yaya penuh ciri-ciri manusia tak berguna buat bangsa dan negara.
Rahang Qas bergerak-gerak. Penumbuk yang dikepal terasa ingin dilepaskan.
" Yesss ! " laung Qas bersama amarah yang meletus. Nafasnya turun naik.
" Bagus, so kau driver. " arah Yaya lalu punggung diangkat. Sling bag diselok bagi mengeluarkan kunci kereta.
" Kalau aku drive, bukan setakat LONGKANG aku langgar, parit pun aku nak langgar. " ujar Qas sinis. Terus Yaya mencebik bosan lalu langkah dilajukan menuju ke pintu seat pemandu.
" Fine, aku drive. Cepat masuk ! "
" Baik driver ! "
Bunyi pintu kereta ditutup kasar membuatkan Qas tergelak kecil. Akhirnya, dendam terbalas. MUAHAHAHAHA.
> 💗 <
MEMORI lama tidak henti-henti berlayar dalam fikirannya. Esakan demi esakan semakin kuat. Kadang stereng ditumbuk melepaskan amarah yang terbuku didada. Air mata yang berjujuran jatuh dibiarkan mengalir tanpa diseka.
" I'm pregnant. "____________________
" Masha sayang. Please jangan buat biey macam ni. "
" Suri hati Encik Aryan William, Masha Darwisy. Tolong jangan buat biey macam ni, please. "
YOU ARE READING
[C] Dear Knight
Roman pour AdolescentsTheBest Floriarity Teen Fiction 2020 [ COMPLETED ] ✔ " i'm here because of you, my dear knight " Masha Darwisy, gadis kelahiran Istanbul yang telah berumah tangga. Kasih sayang yang diterima daripada orang tersayang membuatkan dia sedar dunia ini ti...