- ' 37

250 16 0
                                    

Dear Knight

- i'm here because of you, my dear knight. -

- my last made me feel like i would never try again. but when i saw you, i felt something i never felt. come closer, i'll give you all my love. if you treat me right, baby, i'll give you everything. -

_________________________


SAAT semua orang sibuk mengeluarkan peluh masing-masing, Masha sekadar melihat dari jauh. Bangku tempat penyorak menjadi tempat punggungnya dilabuhkan. Jeritan yang memanggil nama ali pasukan masing-masing langsing Masha hiraukan. Matanya meliar kearah sekeliling dan akhirnya terpaku pada susuk tubuh seseorang.

Aryan William.

Dari saat dia menyepak bola masuk ke dalam lubang kemenangan sehinggalah sorakan kemenangan menandakan permainan sudah tamat dan pasukan dia menjadi juara, hanya itu yang berlayar di ruang mata Masha.

Kadang-kadang sebaris senyuman nipis terlakar dibibirnya. Andai dia mampu ingat semuanya, kan bahagia.

Tanpa sedar masa berlalu, loceng sekolah yang menandakan waktu bersukan sudah tamat membuatkan Masha tersentak. Pantas pandangan dialihkan ke sekeliling. Masing-masing tertawa riang sambil kaki melangkah ke arah kantin sekolah.

Baru dia mahu mengangkat punggung, tiba-tiba ada tangan yang menyambar lehernya.

" Argh. " adu Masha terkejut.

Teguran dari seseorang membuatkan Masha segera berpaling kearahnya.

" Ish kau ni Wendy, behave ar. Perempuan kan ? " tegur Qas sambil menggelang kepalanya perlahan. Peluh yang menitik dilap dengan kain yang tergantung di lehernya.

Wendy tergelak kecil. Leher digaru tidak gatal.

" Perangai jantan dia pun, still ada bf. Yang kau ? " Qas dipandang. Sengih sinis ditayang. " -lol, sendu. " dan akhirnya, berdekahlah semua yang disitu kecuali Qas yang bengang dan Masha yang masih blank.

" Cilake kauu. " omel Qas geram. Jelingan setajam samurai diberikan khas buat Qila. Ingatkan nak minta maaf ke apa, well dah nama pun member sekepala, selalu ke kau dengar ucapan maaf tu ?

Jelingan Qas dibalas dengan angkatan kening sebelahnya tanda mengejek.

" Ughh ! "

" HAHAHA. Qas sendu. "

" Member dah tak laku, kau kena faham. "

" Crush dah reply cinta ke ? "

" HAHAHAHAHA "

"Bodoe ar. HAJHSJSNSNJ "

Masing-masing dipandang macam nak hadiahkan kaki je kat mulut cilaker sekor-sekor. Malas melayan, terus Masha yang dari tadi diam dibawa pergi

" Dah jom Masha, kita gi makan. " lengan dijatuhkan pada bahu Masha lalu langkah diatur. Mereka yang masih berdekah dihiraukan.

" Owh, ok. "

" Hahh nanti kita makan kata satu tempat ni, boek punya. " balas Qas lagi dengan mengangkat kan kening sebelahnya tanda mengiyakan betapa 'boek' nya tempat itu.

> 💗 <

SEPERTI yang dijanjikan, usai membeli makanan di ruangan kantin terus Qas dan Masha berlalu ke suatu tempat. Punggung dilabuhkan.

[C] Dear Knight Where stories live. Discover now