Dear Knight
- i'm here because of you, my dear knight. -
- i'm going under and this time i fear. there's no one to save me. this all or nothing really got a way of driving me crazy. -
_________________________
TAMPARAN halus di pipi gebunya membuatkan pejaman mata Masha kembali terbuka. Tidaklah terlalu luas tapi cukuplah dia menangkap keberadaan dia di suatu tempat yang kini perlahan-lahan dijilat api.
" To— " jeritan meminta tolong cuba dihambur keluar namun mulutnya ditekup dengan satu tangan hangat. Entah mengapa, dia hanya sekadar diam. Selalunya dia akan melawan, tapi tidak kali ini. Mungkin tenaga yang tiada saat ini ?
" Shhh, diam. Nanti kau makin lemah. " merdu saat sebaris ayat itu memasuki deria pendengaran Masha. Sungguh, dia rasa selamat saat mendengarnya.
Saat si dia sibuk meleraikan ikatan tali di pergelangan tangan Masha, Masha tersedar akan sesuatu.
" Hoodie ni— " omel Masha perlahan. Dahi sedikit berkerut cuba mengingati memori lama saat dia melihat hoodie yang dikenakan jejaka misteri ini.
" Ok, done. Sekarang, kita keluar. " tepukan halus bagi menghalau habuk-habuk ditapak tangannya dilepaskan. Masha yang mengerah tenaga semampu boleh dalam membangunkan dirinya dibantu olehnya. Sambil itu otak Masha ligat memproses.
Suara dia.
Sepasang mata Masha membulat.
Malam kejadian kes aiskrim tu !
Masha tergamam.
Sepasang mata yang cuba dia lihat dengan bantuan pancaran cahaya samar-samar itu ditenung lama.
" Kau, ok ? " mata mereka bertaut lama. Masing-masing leka melihat sepasang mata insan dihadapan mereka. Tidaklah terlalu lama tapi cukuplah untuk Masha menganalisis siapa jejaka misteri itu.
Jejaka yang menolongnya saat kejadian malam itu.
Bagi Masha, lelaki itu .. Knight !
" Adam Aydil. "
> 💗 <
SINARAN cahaya yang Masha jangka daripada lampu papan diatas siling bilik itu membuatkan tangannya spontan terangkat cuba menghalang sinaran itu. Pelipis dahi yang sedikit berdenyut membuatkan wajah Masha berkerut menahan sakit.
" Erghh. " sakit yang terasa semakin membuatkan dunia Masha seperti berpusing-pusing. Memori silam tiba-tiba berlayar dibenak fikirannya. Semakin mengingatinya, semakin sakit derita yang dia rasakan saat ni.
Sentuhan halus dibahu Masha membuatkan dia kembali ke dunia nyata. Denyutan didahi kembali reda. Setelah memastikan segalanya kembali ke sediakala, pegangan tangan Masha dikepalanya dilepaskan.
" Masha. "
Satu suara lembut yang memanggil suatu nama disisinya membuatkan Masha berpaling kearahnya. Wajah putih kemerahan dia Masha pandang hairan kemudian beralih pula pada sepasang mata kemerahan itu. Baru lepas menangis mungkin ?
" Erkk— "
Tubuh kaku Masha dipeluk erat. Tindakan tanpa angin dan ribut itu membuatkan Masha terkebil-kebil. Otak cuba memproses sesuatu namun hampa.
Setelah merasakan si dia puas, pelukan dilepaskan. Tubir mata yang masih bersisa dengan air mata dikesat kasar dengan tapak tangannya. Senyuman kegembiraan dilakar dibibirnya.
YOU ARE READING
[C] Dear Knight
Novela JuvenilTheBest Floriarity Teen Fiction 2020 [ COMPLETED ] ✔ " i'm here because of you, my dear knight " Masha Darwisy, gadis kelahiran Istanbul yang telah berumah tangga. Kasih sayang yang diterima daripada orang tersayang membuatkan dia sedar dunia ini ti...