Termengah mengah Adrien mengejar Alycia yang sudah berada di hadapan meninggalnya jauh di belakang.
"Aa.. Aly." panggil Adrien tersangkut sangkut nafasnya.Sejujurnya dia keletihan, sangat letih setelah berpusing sebanyak 5 round namun tidak bagi Alycia. Alycia yang mula menyedari Adrien tiada disebelahnya mula berhenti. Volume Ipodnya dislowkan. Dia menoleh kebelakang mencari Adrien, terlihat Adrien terbongkok memegang lutut kepenatan. Alycia berpatah semula ke arah Adrien.
"Okay Ad?." soal Alycia seraya menepuk bahu Adrien.
Adrien mengangkat ibu jari menandakan okay.
"Okay good, let's continue." arah Alycia lalu memulakan lariannya. Adrien tercengang dengan mimik muka sedih. Bulat biji matanya memandang Alycia. Kau telan apa weyh," ngomel Adrien dalam hati. Perlahan-lahan dia berlari mengejar Alycia.
"Wait up." panggil Adrien dengan mengah.2jam kemudian, Alycia dan Adrien memilih 1 bangku melabuhkan duduk mereka. Tercungap cungap Adrien mengambil nafas. Seluruh bajunya basah bermandikan peluh. Kesal rasanya mengajak Alycia berjogging pagi niy jika dia tahu, dia akan berpusing sebanyak 12 round. Alycia juga mengambil nafas, penat. Tangannya mengelap peluh menggunakan tuala kecil yang disangkut dibahunya. Sudah lama dia tak berlari sebanyak niy. Geli hatinya melihat Adrien disebelahnya yang hampir mati. Air botol ditangannya di sua ke pipi Adrien. Adrien sedikit terkejut lalu mengambil dan meneguknya sehingga separuh kemudian membasahkan kepalanya. Lega rasanya.
"Nextime no more jogging." Ucap Adrien lawak. Alycia ketawa dengan telatah Adrien.
"Cepat pancitlah kau niy," siku Alycia lembut ke lengan Adrien. "Niy mesti jenis tahan 3 minit niy?." sambung Alycia melawak. Bulat biji mata Adrien mendengarnya.
"Excuse me! Kau nak try ke?." cabar Adrien mengusik. "3jam pun boleh?." sambung Adrien lagi. Alycia mula merah muka. Dicubitnya lengan Adrien geram diusik. Adrien terjerit kecil dalam ketawa.
Alycia melihat jam ditangannya yang hampir menunjukkan pukul 10 pagi. Dia teringat akan kelas tariannya pada setiap hari sabtu.
"Let's go Ad, aku ada class lagi niy." ajak Alycia setelah berehat hampir setengah jam.
"Class apa?." soal Adrien hairan.
"Dance class." balas Alycia lalu bangun. Adrien mengangkat kening.
"Follow". Adrien mengikut Alycia di belakang.🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Ketukan dipintu biliknya mengejutkan Wade Ng yang sedang lena. Jam tidur di mejanya dicapai, 10.30 pagi. Wade Ng meraup rambutnya kebelakang.
"Yes?." soal Wade Ng sedikit kuat nadanya dengan gangguan ketukan itu.
"Sorry sir, if you're awake. Madam Su ask to come out for breakfast." jelas Maidnya.
"Okay." jawabnya tak acuh lalu sambung menarik selimut. Matanya masih berat. Tidurnya agak lewat gara gara meneman Mamanya menyembang dan melayan karenah Cici bercerita. Seingatnya, sewaktu dia pergi dahulu. Cici masih belum dilahirkan lagi. Hanya berita perceraian yang sampai di telinganya di sana. Dia sendiri tidak menyangka yang dia memiliki anak buah yang sedang meningkat remaja. Dia mula berangan jika isterinya masih ada, pasti anaknya juga secantik cici. Ya, dia memiliki isteri. Isteri yang bertahan sehari kerana kesilapannya dan telah melarikan diri hingga hilang jejak bertahun namun dia ialah Wade Ng yang tidak pernah berhenti mencari walaupun dia tahu makumat yang di kumpul dari Bard tidak dapat menemukan isterinya. Sungguh dia terlalu rindukan wajah itu. Dia memeluk erat bantal peluknya. I will find you, honey." bisik hati kecilnya."Wade!." panggil Madam Su. Wade Ng mengeluh. Dia mengalah apabila Mamanya mengetuk pintu mengejutkannya. Tombol pintu dipulas, Wade Ng yang tidak berbaju hanya bershort pants terjengul didepan pintu. Madam Su tersenyum melihat anaknya dengan rambut agak serabai tapi tetap tampak hensem dengan six packnya.
"Wade, why you still not bath yet?." bebel Madam Su.
"Please let me rest for 30 minutes?." pujuk Wade Ng yang masih letih.
"No you can't. Ken already waiting for you. Bard also down there. Come on let's breakfast together." ajak Madam Su menarik anaknya.
"Okay, give me 15 minutes." minta Wade Ng. Madam Su menggangguk,tersenyum seraya berlalu menuruni tangga. Wade Ng menutup pintu biliknya dan berlalu untuk mandi dan bersiap.30 minit, Wade Ng turun menemui keluarganya yang setia menanti.
"Always this late, Wade?." sindir Ken Ng sambil menyimpan surat khabar yang dibacanya.
"Usualy i'm not." balas Wade Ng. Bard dan Han menunduk hormat kepada Wade Ng sebagai ucapan selamat pagi. Wade Ng mengangguk. Maid menarik kerusi memberinya tuan mudanya duduk. American breakfast dihidangkan kepada Wade Ng. Seperti biasa Bard meletakkan beberapa dokumen yang perlu disemak kepada Wade Ng. "Where cici?." sambung Wade Ng lagi apabila melihat kerusi di sebelah Madam Su kosong.
"She has dance class". jawab Madam Su.🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Lagu All I Wanna Do, nyanyian dari Jay Park bergema di seluruh ruang bilik tarian. Beberapa orang pelajar yang di bahagi kepada kumpulan menunjukkan bakat dan skill masing-masing. Alycia melangkah laju ke arah Cici yang sedang berdiri mengikut rentak tarian ahli lain.
"Sorry i'm late miss." ucap Alycia menepuk bahu Cici memohon maaf atas kelewatannya. Ini kerana dia balik mandi terlebih dahulu selepas berpeluh berjogging.
"It's okay." balas Cici lalu memandang Adrien yang masih terpinga pinga di belakang Alycia. Alycia yang baru teringat tentang Adrien mengenalkan Adrien kepada Cici iaitu puteri sulung, Ken Ng. Ternganga mulutnya apabila ketahui anak bossnya berada di depan mata. Bukan dia tidak tahu akan anak bossnya tapi kerana jarang sekali berjumpa dia tidak dapat mengingat wajah anak bossnya. Adrien tersenyum."Ad, tunggu sini tau. Kami nak tukar baju." arah Alycia. Adrien terpinga pelik lagi. Tukar baju? Dah elok bersweater nak tukar apa?" ngomelnya sendirian lalu mencari tempat dan bersila melabuhkan duduknya.
Selang beberapa minit, Alycia dan Cici keluar dari bilik persalinan. Ternganga mulut Adrien melihat Alycia. Mahu saja jatuh rahangnya memandang Alycia yang saat niy mampu menggoda semua mata.Alycia yang merasa dirinya di tenung tajam, berpaling memandang ke belakang. Dapat dilihat Adrien yang tidak berkedip memandangnya.
"What wrong with you?." cubit Alycia kuat menyedarkan Adrien. Adrien terkejut. Cici ketawa geli hati dengan telatah pekerja papanya. Adrien tersenyum malu.
Dari jauh terdengar nama Alycia dan Cici dipanggil oleh Cikgu Kim untuk memperlihatkan langkah tarian mereka.
"Watch it first." bisik Alycia menggoda lembut ke telinga Adrien dan meninggalkan Adrien tercengang di situ. Sungguh hatinya berdebar. Jiwanya dan nafsunya berkocak. Alycia Min!!" jerit hati Adrien.
YOU ARE READING
Found You 🤍
RomancePertolongan yang di hulurkan pada malam itu berakhir dengan tragedi yang telah mengubah nasibnya sendiri. Tangisan dan rintihannya juga tidak dapat memutar kembali keadaan yang telah berlaku. Dia hanya berserah dan menyerah. Siapalah dia untuk melaw...