Found You - Chap 19

1.8K 49 4
                                    


Bard melangkah meniti anak tangga membawa briefcase dan kot milik tuannya ke kamar. Wade Ng berjalan mengambil tempatnya di meja makan sementara Alycia menyediakan hidangannya.
     "Mmm.. Smell nice". tegur Wade Ng yang terhidu bau masakan dimasak Alycia.
     "I don't know what you like. I just cook what i know". balas Alycia sambil menciduk nasi ke dalam mangkuk untuknya dan Wade Ng. Dia seakan terasa sedang menjalankan tugasnya sebagai isteri melayan suami di ruang makan. Harus menunggu untuk makan bersama malahan siapkan hidangannya. Pantas saja Alycia menggeleng. Laju mindanya menghapuskan sangkaan meleset itu. No way!!' bebel hatinya. Wade Ng yang hanya memerhati isterinya menyinsing lengan baju kemejanya hingga ke siku.
Alycia menyusun hidangan di depan Wade Ng.

Alycia menyusun hidangan di depan Wade Ng

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Pretty yummy". puji Wade Ng tersenyum namun dibalas dengan jelingan tajam Alycia. Bard melangkah menuju ke arah tannya lalu menunduk menyapa hormat puannya. Alycia tersenyum janggal lalu melabuh duduknya sekali mempelawa Bard untuk makan bersama. Bard menolaknya dengan lembut.
     "I'll leaving now, sir". pinta Bard. Wade Ng mengangguk.
     "Okay thank you, Bard". ucap Wade Ng. Bard mengangguk.
     "I'll pick you tomorrow at 7am sir". pesan Bard sebelum beredar mengingatkan tuannya meeting seawal 8am esok. Wade Ng mengangguk lagi.
     "Okay, see you tomorrow". balas Wade Ng.
     "Okay then, enjoy your dinner sir, ma'am". jawab Bard sebelum melangkah pergi.
Alycia menyudu nasinya ke dalam mulut. Sesekali matanya mencuri mengintai Wade Ng yang begitu berselera.
     "I have early meeting tomorrow. So Bard will pick you after that and we'll meet at Morris". tutur Wade Ng sambil menghirup supnya. Alycia mengangguk, dengar. Suka hatinya apabila dia boleh mula berkerja setelah cuti sakit terlalu lama. Sungguh dia rindukan Karen and Jun and gossip also!!
     "A news for you. Your favourite boss already home and you can going back working with him". sambung Wade Ng lagi. Besar biji mata Alycia mendengarnya. Mr Ken? Sudah balik? Teruja hatinya tidak terkata. Akhirnya dia tidak perlu lagi berada di bawah arahan Pak Belang. Wade Ng sedar akan riak wajah isterinya yang berubah suka. Hatinya sedikit sakit. Begitu bencikah Alycia kepadanya?' hatinya bermonolog.
     "Emm... by the way, Ao Tian.. When can i drive by my own?". soal Alycia ingin tahu sambil memandang Wade Ng. Sengaja dia menggunakan nama asal Wade Ng untuk memujuk. Dia tidak mahu selalu di ambil dan di hantar oleh Bard, takut menimbulkan salah faham kepada rakan kerja yang lain. Nanti timbul gosip mengata dirinya kaki bodek. Ishh tolonglah!
     "Until i say yes". balas Wade Ng acuh yang tidak terkesan dengan namanya sendiri.
Pandangan Alycia berubah tajam kepada Wade Ng yang bersahaja meneguk minuman usai selesai makan.
     "Until when i will stay here?". soal Alycia lagi. Kalini bernada tegas. Tidak akan selamanya dia harus hidup di sini? Berdua?
     "Until i say you can go". jawab Wade Ng tersenyum lalu bangun melangkah ke atas menuju ke bilik hariannya dan meninggalkan Alycia terpinga di situ. Alycia merengus geram. Eeee sakitnya hati!!

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

     Wade Ng berdiri di balik pintu, meraup wajahnya berkali sebelum menutup dan menguncinya. Satu nafas panjang dilepaskan. Sejujurnya dia sendiri tidak tahu bagaimana caranya untuk mendapatkan Alycia kembali padanya. Dia tahu benci yang dibina oleh Alycia berpunca dari dirinya dahulu. Namun sejak hari pertama dia memiliki Alycia sebagai isterinya, 1 perasaan yang dia tanam hingga kini iaitu mencintainya. Ya! Dia mencintai isterinya, sepanjang 7 tahun niy dan perasaannya itu tidak pernah berubah sama sekali malah semakin kuat apabila tiap kali dia melihat kemesraan yang terjalin antara Alycia dan Adrien. Begitu akrab hinggakan dia terpaksa merencana semua niy atas nasihat dan juga idea dari Bard kerna dia tahu ada insan lain yang juga mencintai isterinya. Wade Ng mengeluh. Matanya mula menilik sekeliling bilik, masih sama. Menunjukkan tanda isterinya tiada langsung memecah masuk. Wade Ng tersenyum sendiri seraya menuju ke mejanya, lampu meja dihidupkan.

Briefcase yang diletakkan oleh Bard dicapainya lalu dikeluarkan beberapa fail dan kertas kerja berserta laptopnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Briefcase yang diletakkan oleh Bard dicapainya lalu dikeluarkan beberapa fail dan kertas kerja berserta laptopnya. Dilabuhkan duduknya ke kerusi dan mula menyiapkan kerjanya untuk esok.

     Alycia mengerling jam di dinding menunjukkan hampir pukul 11.30 malam. Wade Ng masih tidak muncul. Sudah 3 jam lebih dia menunggu. Setiap minit dia berfikir patutkah dia terus sahaja tidur? Tapi dia takut untuk tidur dahulu. Akan tetapi untuk apa juga dia menunggu? Alycia menggaru kepalanya yang tidak gatal. Sudah 3, 4 buah buku dibacanya. Chatnya kepada Adrien juga tiada balasan. Tidur kot? Sedang asyik dia berfikir, alangkah terkejutnya dia apabila Wade Ng yang tidak berbaju melangkah masuk ke dalam bilik. Cepat saja dilarikan matanya dari memandang Wade Ng. Belum pernah manusia niy berseluar sahaja didepannya. Laju jantungnya mengepam. Alycia mengetap bibir, berpura membelek phonenya.
     "Still awake?" tegur Wade Ng sambil mengelap rambutnya yang masih basah setelah selesai mandi. Remote aircond yang tidak jauh darinya dicapai lalu direndahkan suhu aircond tersebut. Sejuk!
     "Ju..st about to s..leep". balas Alycia lalu bangun menyimpan semula buku yang di baca tadi. Tingkah malu Alycia menimbulkan geli hati Wade Ng.
     "Really? Or are you waiting for me?" usik Wade Ng mendekati Alycia.
     "Excuse! For what?!" bidas Alycia seraya menoleh. Besar biji matanya melihat Wade Ng berdiri rapat dibelakangnya dengan pandangan mata yang menggoda. Wade Ng mendekat ke telinga Alycia.
     "To comfort you". bisik Wade Ng lembut ke telinga Alycia. Bau wangi dari tubuh Alycia menaikkan nafsunya. Alycia mula berundur ke belakang hingga dia terjelepuk ke katil.

 Alycia mula berundur ke belakang hingga dia terjelepuk ke katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tangan Wade Ng mula menjalar ke tubuh Alycia.
     "Ple..ase Ao Tian!" halang Alycia menahan tubuh Wade Ng. Laju nafasnya menderu.
     "Why honey?". tutur Wade Ng lembut yang masih dibuai ghairah.
     "This is wrong! Please!". tegas Alycia. Sentak hati Wade Ng mendengar penolakkan Alycia. Serta merta anginnya bertukar panas.
     "Which part is wrong?!" soal Wade Ng keras.
Alycia menelan air liur. Niylah yang ingin dia elakkan. Dia tidak mahu menambah parut yang telah hilang ditubuhnya.
     "Yo..u and me! An..d you hurting me! Its hu..rt!" jelas Alycia mula takut. Wade Ng menghembus nafasnya kasar. Dia cuba mengawal amarahnya.
     "Use your hand". arah Wade Ng dengan pandangan tajam. Berkerut kening Alycia memandangnya hairan. "Or you rather use your tongue?" sambung Wade Ng keras. Bulat biji mata Alycia apabila dapat menangkap maksud Wade Ng. Wade Ng tersenyum sinis.

Found You 🤍Where stories live. Discover now