Found You - Chap 16

2.2K 38 3
                                    

Alycia membuka matanya perlahan, kabur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alycia membuka matanya perlahan, kabur. Entah kenapa, dia merasakan tidurnya kali ini sangat lama hingga leher terasa sedikit kebas. Alycia menoleh, dilihat Adrien yang sedang ralit melihat talipon ditangannya. Lengan Adrien disentuh lembut. Adrien yang leka sedikit terkejut, menoleh. Hampir saja terlepas taliponnya apabila melihat Alycia yang telah sedar setelah beberapa jam tidak sedarkan diri.
     "Kat ma..na niy?". soal Alycia ingin tahu. Pandangannya masih kurang jelas. Kepalanya terasa sedikit sakit. Mungkin kerana tidur terlalu lama. Adrien yang tidak menunggu lama, berlari mendapat doktor atau sesiapa sahaja yang berada di luar untuk memeriksa kesayangan hatinya.
Setelah diperiksa oleh TJ, Adrien membantu Alycia menyandar agar selesa. Alycia memandang TJ yang sedang mencatit sesuatu di atas kertas. Begitu juga Adrien.
     "Well Alycia, everything look fine. For now rest well, i'll check on you again later". jelas TJ tersenyum lalu meminta diri dan pergi. Adrien mengangguk.
     "Air Ad". minta Alycia. Tekaknya terasa pedih.
Sepantasnya Adrien menuang segelas air lalu disua ke Alycia. Rambut Alycia yang sedikit kusut, dibetulkan Adrien. Diselit rambut Alycia ke tepi telinga. Wajah Alycia ditatap sayu. Berbagai soalan bermain difikirannya. Terlalu banyak yang ingin ditanya kepada Alycia namun ditahan hatinya.
     "How are you feel now?". soal Adrien membetulkan duduknya. Gelas ditangan Alycia dicapai lalu diletak diatas meja disisi katil.
     "Much better". balas Alycia perlahan. Namun dapat didengar oleh Adrien. "By the way, macam mana aku boleh ada kat sini?". sambung Alycia lagi ingin tahu.
     "Because you're not answering my call or reply my chat and i found you drowned in the bathtub ". jelas Adrien yang masih lagi risau. "And jangan risau, aku minta guard bukakan kunci, aku tak tendang pintu kau so pintu kau selamat". sambung Adrien tersengih, cuba melawak.
     "Ow i see". balas Alycia tidak terasa ingin ketawa seraya menunduk. Dia pasti Adrien telah melihat keseluruhan tubuhnya. Dia malu. Malu akan dirinya sendiri! Dadanya mula terasa sebak. Adrien yang melihat, mencapai jari Alycia lalu digenggam erat.  Alycia mengangkat muka memandang Adrien. Adrien tersenyum. Anak mata Alycia ditatap dalam.
     "Even i don't know what happen but i still want you to know how scared i am to lose you". jelas Adrien, hatinya kini pedih tak tertanggung. Alycia yang masih berdiam diri melarikan pandangan dari memandang Adrien. "Lately, i've seen you so different Aly. Before, kau demam hampir seminggu and then now kau cuba lemaskan diri kau. Something is not right, Aly". sambung Adrien lagi, suaranya mula serak. Matanya mula berkaca. Alycia masih lagi tidak memandangnya. Hatinya pedih. Sakit! Sakit melihat Alycia yang tidak lagi seperti dirinya sendiri. Seolah ada rahsia yang disembunyikan Alycia hinggakan dirinya juga tidak tahu. Jari Alycia masih dalam genggamannya. Adrien bangun dari duduknya lalu melabuh punggungnya bersebelahan Alycia. Dagu Alycia dipegang agar memandangnya. Dilihat airmata Alycia mula tumpah membasahi pipi.
     "I..m so..rry Ad". balas Alycia serak dengan sedu sedan. Sungguhnya dia tidak sanggup memandang Adrien. Jelas kekecewaan di riak wajah temannya itu.
     "What hap..pen to you, A..ly?". soal Adrien, akhirnya tumpah jua airmata lelakinya dihadapan insan yang dia cintai. Alycia juga turut menangis. "Who di..d this to y..ou?". tangis Adrien. "It's okay if you still can't tell me but please, plea..se. Don't hurt yourself, ple..ase". rayu Adrien dalam serak. Airmatanya menurun laju. Dia terlalu sayangkan Alycia, ya dia kecewa dan marah! Kecewa, wanita yang dia sayang telah disentuh oleh orang lain sebelumnya. Marah akan lelaki yang telah miliki Alycia sebelum dirinya.
     "Im so..rry, im s..orry Ad". esak Alycia, kali ini lebih kuat. Adrien sepantasnya menarik Alycia kedalam pelukannya.

     "Cry as much as you want, i always be with you"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Cry as much as you want, i always be with you". bisik Adrien tenang ke Alycia. Didakap kuat Alycia kedalam pelukan. Rambut Alycia juga dibelai lembut.

Hampir sejam, dibanjiri dengan airmata. Adrien menemani Alycia menyuci mukanya. Kain ditangannya dilap lembut ke wajah Alycia. Dipimpin tangan Alycia kembali ke katil.
     "Thank you, Ad". ucap Alycia lega selepas puas menangis. Kali kedua bahu Adrien menjadi sandarannya. Bagi Alycia biarlah hanya tangisannya saja yang menjadi bicara buat persoalan Adrien. Hatinya masih tidak bersedia untuk berkongsi secara peribadi lagi.
Adrien tersenyum secara melabuh duduknya semula.
     "You're welcome". balas Adrien.
     "You're the best friend ever, Ad". luah Alycia.
Adrien sedikit tersentak. Friend? Hatinya agak kecewa bila mendengar perkataan kawan dari bibir Alycia namun secepatnya dia tutup dengan mengukir senyuman.
     "Me too". balas Adrien membelai kepala Alycia.
Alycia tersenyum manis. Sungguh dia bersyukur memiliki teman sebaik Adrien.
     "By the way Ad, bila flight kau?". soal Alycia ingin tahu.
     "Well aku dah fikir. Aku akan reject". jawab Adrien. Alycia terkejut.
     "Eh but why? Haritu kau cakap nak cuba dahulu". soal Alycia pelik.
     "Aku nak jaga kau, senang. Kat sana jauh, aku tak nampak". terang Adrien jujur. Alycia ketawa kecil.
     "Aku bukan budak lagi".
     "Yes you're". balas Adrien pula, serius. Alycia mengeluh.
     "Ad, ini peluang kau untuk belajar perkara baru. Iya memang hanya untuk follow up sahaja but who's know maybe rezeki kau bertambah kat sana. I thought we already discuss this last day ago". ujar Alycia mengingatkan Adrien kembali.
     "I know but i can't leave you.." belum sempat Adrien menghabiskan ayatnya, Alycia telah menyampuk terlebih dahulu.
     "Trust me! Trust me like before, Ad".
Adrien mengeluh. Ikutkan hatinya dia juga tidak ingin menolak tawaran kerja yang diberikan oleh Mr Wade Ng namun memikirkan apa yang terjadi apa Alycia, hatinya berbolak balik untuk menerima. Bersungguh Alycia memujuknya.
     "But it was a month". luah Adrien
     "I know". jawab Alycia.
     "Will you answer my call?".
Alycia mengangguk.
     "Reply my chat?".
Alycia mengangguk lagi. Adrien mengeluh kembali.
     "Please don't make me worried". luah Adrien.
     "I won't". balas Alycia.
     "Take care yourself". pesan Adrien serius.
     "I will".
Adrien memejam matanya lalu mengeluh.
     "Okay, i'll go". jawab Adrien akhirnya mengalah. Alycia tersenyum suka seraya menerpa memeluk Adrien. Adrien yang terkejut lalu ketawa. Pelukan Alycia dibalasnya lembut. I'll miss you, honey'. bisik hati Adrien sendiri.

Found You 🤍Where stories live. Discover now