Found You - Chap 36

1.5K 54 10
                                    


Adrien berlari anak mendapatkan Alycia yang sedang menunggunya. Tercungap cungap nafasnya. Dari jauh, dilihat Alycia yang leka merenung phonenya.
     "Aly!!".
Alycia mengangkat muka memandang ke arah suara yang menjerit namanya. Adrien berlari menerpa ke arahnya lalu memeluk tubuhnya erat. Alycia terpana. Teragak untuk membalas pelukan Adrien.
     "I really miss you!". tutur Adrien jujur. Hatinya berbunga melepaskan kerinduan setelah sebulan.
Alycia tersenyum seraya menepuk nepuk lembut belakang Adrien. Dia juga turut rindukan Adrien.
     "Me too, Ad".
     "So how are you?". tanya Adrien melepaskan pelukan. Matanya melirik wajah mulus Alycia. Alycia tampak c lantik dengan rambut berikat tinggi!
     "I'm fine". balas Alycia tersenyum manis. "You? How's Beijing?". sambung Alycia bertanya pula sebelum berjalan mendahului Adrien di depan menuju ke arah keretanya yang di parking tidak jauh.
     "Honestly i don't have time to jalan-jalan but it's very nice place. You know, their food so superb babe! You have to try they fried curry loaf, it's really yummy. I swear! Also, the weather is really cold, you know". terang Adrien panjang dengan mimik mukanya sekali sambil membetulkan beg galasnya. Matanya merenung ke arah Alycia yang membelakangkannya. Hairan melihat Alycia yang tidak banyak bercakap seperti kekok.
     "I bet, must be a lot of pretty girls there right?".
Adrien berdiam diri seraya berhenti melangkah.
     "Kau okay, Aly?". soal Adrien ingin tahu.
Alycia menoleh lalu mengangguk.

Alycia menoleh lalu mengangguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Why, Ad?".
     "Nothing". Adrien menggeleng. Alycia memandang ke depan kembali. "So dinner tonight after work?" sambung Adrien mengajak Alycia, teringat akan janjinya sebelum niy.
     "Mmm, i'll tell you after lunch hour". balas Alycia bersahaja. Adrien termangu dengan jawapan Alycia.
     "You look different". tegur Adrien perlahan.
Alycia terkebil memandang Adrien yang juga sedang merenungnya.
     "Different? Let me guess. Mmm i more pretty than your Beijing girls right?". usik Alycia. Adrien tersenyum.
     "Nope". balas Adrien rapat ke Alycia. "You look fat". bisik Adrien ke telinga Alycia. Fat?! Bulat biji mata Alycia mendengarnya sebelum merenung Adrien tajam. Adrien ketawa kecil melihat Alycia geram.
     "It's not funny". marah Alycia.
     "Okay okay, i'm sorry". Adrien mengalah. Alycia menjeling tajam, meninggalkan Adrien sebelum menghidupkan keretanya. Adrien tersenyum melihat buah hatinya merajuk.
     "It's true. You look different". bisik Adrien sendirian.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Alycia melangkah memasuki Morris Book, diikuti Adrien dari belakang menuju ke pintu liff.
     "Ingat boleh off hariniy". keluh Adrien seraya menekan button close.
     "Dah bercuti sebulan kan? ".celah Alycia mengusik. Adrien berdecit.
     "Itu BEKERJA". Jeling Adrien. Alycia yang geli hati ketawa kecil. Adrien tersenyum sendiri melihat Alycia. Tawa yang dia rindui. Hampir tak berkedip matanya melihat Alycia. Alycia yang perasan akan dipandang lama oleh Adrien mencubit lembut bahu Adrien. Adrien tersedar turut malu seraya menggosok bahunya.
Saat pintu liff terbuka, terpancul wajah Jun di muka pintu liff.
     "Addd!!". jerit Jun yang terkejut melihat Adrien di Morris Book. Lantas menerpa memeluk Adrien. Adrien yang turut terkejut sempat berpaut seraya membalas pelukan Jun.
     "Bila you sampai?" soal Jun meleraikan pelukan.
     "Baru jee niy".
     "I tahu you balik tapi tak sangka you sampai awal. you all sengaja tak nak kasi tahu i". ngomel Jun. Adrien tersengih.
     "Mana Karen?" celah Alycia melihat Jun sendirian. Jun memuncung bibirnya menunjuk ke dalam.
     "Mrs Peng mesti rindu you, Ad". usik Jun lalu ketawa. Alycia turut ketawa. Adrien mencebik. "Hariniy lunch sama mau? I bosan tengok muka Karen jee". sambung Jun mengajak Adrien dan Alycia. Adrien mengangguk bersetuju.
     "I tak dapat join, Mr Ken ada appointment lunch niy". tolak Alycia lembut. Adrien sedikit kecewa.
     "It's okay". sahut Jun mengangguk faham.
     "Nanti sembang lagi, kami mau pergi jumpa Mr Ken dulu". Alycia meminta diri sebelum diikuti Adrien. Begitu juga Jun meminta diri turun ke bawah. Alycia dan Adrien seiring melangkah menuju ke pejabat Mr Ken Ng.
     "I'm feeling nervous", ujar Adrien sambil menggosok dadanya. Alycia tersenyum dengan gelagat Adrien.
     "Why, did you stealing something?" usik Alycia dengan mimik mukanya lalu tersenyum kecil. Adrien mencebik lalu menjeling lantas mengetuk pintu pejabat Mr Ken Ng sebelum di arah masuk. Alycia dan Adrien melangkah serentak. Senyum Alycia mati tatkala melihat Wade Ng yang duduk berpeluk tubuh di pejabat Ken Ng dengan aura wajah yang serius.

Found You 🤍Where stories live. Discover now