Wade Ng bermenung memandang air yang meluncur laju ke lubang sinki. Fikirannya menerewang teringat akan kejadian petang tadi. Hatinya masih berbaki sakit, melihat Adrien yang rancak berborak bersama isterinya di pantri. Entah apa yang diborakkan sehingga boleh membuat isterinya juga terhibur. Sesekali terlihat jari Adrien menyentuh rambut isterinya dan kejap menyentuh lengan Alycia. Darahnya menyerbu ke muka, pantas kakinya laju melangkah pergi meninggalkan Alycia dan Adrien. Bard disisi hanya memandang sepi puannya dan turut berlalu pergi mengikuti tuannya.
Lamunan Wade Ng terganggu pabila terdengar bunyi lock pintu depan dibuka. Dapat dia mengagak siapa yang pulang. Paip air dikecilkan Wade Ng seraya menyambung semula menyuci perkakas masak yang telah dia gunakan.
"I'm home". ucap Alycia lalu menapak menuju ke dapur tatkala terdengar bunyi air di sinki. Alycia berdiri tidak jauh dari suaminya. Dilihat Wade Ng yang hampir siap mengemas tidak memandang mahupun memperdulikannya. Alycia terdiam, terasa. Dia tahu apa yang dimarahi oleh suaminya sejak kelibat Adrien berada di Morris Book dari awal pagi. Alycia mengeluh di dalam hati.
"I already made a dinner. Eat and then sleep". arah Wade Ng kasar tanpa memandang wajah Alycia seraya ingin berlalu menuju ke bilik hariannya namun ditahan Alycia. Lengannya dicapai Alycia.
"What about you?" soal Alycia lembut.
"I still have work to do".
"Ao, i know you're mad but please".
Wade Ng memusing badannya memandang Alycia lalu memeluk tubuh mengadap isterinya pabila Alycia melepaskan lengannya.
"Are you done?". soal Wade Ng bernada kasar.
"I'm sorry but.."
"I hate excuse!" potong Wade Ng yang tidak mahu mendengar alasan Alycia melangkah meniti anak tangga.
"Ao! Please! It's not his fault, he doesn't know anything!". balas Alycia sedikit keras.
"Yes! That why, he can touch you! He can hug you! Laugh with you! Smile with you! While me?! Watching you with him!". marah Wade Ng berbaur cemburu melepaskan geramnya. Matanya tajam menatap Alycia.
"Are you jealous?". soal Alycia memandang wajah merah suaminya."Ya! I'm jealous! So what?!" Wade Ng segera memaling mukanya dan melangkah pantas ke atas. Alycia berlari mendapatkan suaminya sebelum memeluk Wade Ng dari belakang. Wade Ng sedikit terkejut.
"I love you!" ucap Alycia ikhlas, menyembam wajahnya di belakang Wade Ng. Sebolehnya dia tidak mahu pergaduhan kecil niy terus berlanjutan, jika mengalah biarlah dia yang teralah. "There is nothing between me and Adrien. I'll find a suit time to tell him. Please give me some time". sambung Alycia lagi, perlahan namun jelas di pendengaran Wade Ng. Wade Ng melepaskan nafas kejap. Tangan isterinya di capai lalu dipusing badannya mengadap Alycia. Dagu Alycia disentuhnya dongak agar memandangnya. "Please don't ignore me". sambung Alycia merayu lembut.
"I hate when he come near you".
"I'll stand far from him".
"I hate when he touch you".
"I won't let him do".
"I hate he made you smile".
"I won't smile again".
"I hate he call your name".
"I'll change my name too".
"I hate when he stare at you".
"I'll close my eyes".
Berkerut dahi Wade Ng mendengar jawapan Alycia. Alycia tersenyum, memujuk. Wade Ng lantas menjeling sebelum turut terikut tersenyum. Tubuh Alycia ditariknya kedakapan, erat.
YOU ARE READING
Found You 🤍
RomancePertolongan yang di hulurkan pada malam itu berakhir dengan tragedi yang telah mengubah nasibnya sendiri. Tangisan dan rintihannya juga tidak dapat memutar kembali keadaan yang telah berlaku. Dia hanya berserah dan menyerah. Siapalah dia untuk melaw...