Found You - Chap 18

1.8K 47 19
                                    


     Alycia berjalan menuju ke arah almari seraya menanggalkan bathrobenya. Pijamanya yang bergantung dicapai lalu disarung ke tubuhnya. Bathrobenya pula disangkutkan di dinding diluar pintu mandi. Laju kakinya melangkah ke katil, menghempas tubuhnya. Letih! Penatnya masih tidak hilang setelah berhempas pulas menjahanamkan dapur Wade Ng di bawah. Jahanam yang dia maksudkan, memasak. Ya! Dia memasak! Tak pernah lagi dia memasak untuk orang lain selain dirinya sahaja. Jika sekadar suka suka dia lebih rela memasak buat rakan sekerjanya dari untuk Wade Ng. Matanya melirik ke arah jam dinding yang tergantung, menunjukkan pukul 7malam. Hanya sejam saja lagi Wade Ng akan pulang dan malam niy, dia bakal sebilik dan sekatil dengan Wade Ng. Mungkin? Berbagai andaian bermain di fikirannya. Satu keluhan berat dilepaskan. Entah ke berapa kalinya dia mengeluh dalam sehari ini. Kejadian petang tadi mula menerjah kembali di ingatannya.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Dilihatnya Bard menuruni anak tangga setelah meltakkan segala beg dan barangannya.
     "Do you need anything ma'am?" tegur Bard yang ingin beredar. Alycia berfikir seraya menggeleng. Banyak persoalan yang ingin dia tanyakan tapi dia memilih untuk berdiam. Kerna tika niy yang dia inginkan hanyalah pergi dari sini namun dia tahu tidak mungkin adalah jawapan yang dia akan terima.
    "If you need anything just let me know and before i leave. I have something to show you, ma'am". sambung Bard lagi lalu menekan sesuatu di phonenya. Remote kecil di tepi tv dicapainya dan di hala ke arah skrin besar yang tergantung hingga menyala. Alycia hanya memerhati. Skrin gelap tadi mula terpampang wajah Wade Ng. Bulat biji mata Alycia melihatnya. Wajah Bard ditatapnya geram. Bard hanya tersenyum seraya menunduk hormat dan berlalu pergi meninggalkan Puannya.
Wade Ng tersengih melihat Alycia yang bersilang kaki memandangnya dengan angkuh melalui skrin. Jika tidak kerana kerjanya sudah pasti dia menemani dan mengganggu isterinya di rumah.
     "Hello wife". tegur Wade Ng memula bicara sambil melambai. Alycia hanya menjeling. "Oww, don't show me that kind of face. We just started living together, so get used to it honey". ujar Wade Ng mengusik.
     "Just tell me what you want?" soal Alycia tegas.
     "You!" balas Wade Ng laju.
Alycia mula geram. Ikut hatinya mahu saja dia tutup skri tv niy agar lenyap wajah Wade Ng.
     "Come on, Ao Tian!" Alycia mula bengang. Nadanya sedikit tinggi. Wade Ng tersenyum. Seronok hatinya mengusik Alycia.
     "Okay, okay". Wade Ng mengangkat kedua tangannya tanda mengalah. "Let's get to the point here. First of all, this house have 4 room upstair and 1 from that room is my personal. So you can't touch it or enter it. Understood?" jelas Wade Ng berjela.
     "Like i will", ngomel Alycia perlahan namun dapat di dengari Wade Ng. "Ya ya, i understood". sambung Alycia malas.
    "And for you, you'll stay in my room". arah Wade Ng. Dilihat wajah Alycia yang terkejut dengan permintaannya.
    "Hah?! No way!! You have more room. So why?!" bantah Alycia. Sememangnya tidak akan sesekali dia sebilik dengan lelaki yang dia paling benci abad niy. Yes! Abad niy hokey!
     "I know it, you'll not agree. So you can choose. First, my room and second your boyfie, Adrien". ugut Wade Ng sambil membuat dua jarinya kepada Alycia. Alycia medengus geram! Sakit hatinya dengan ugutan Wade Ng. Pasti tiada pilihan lain buatnya selain mengiyakannya. "Good choosing, Alycia". sambung Wade Ng lagi tersenyum sinis. Pedih hatinya menyebut nama Adrien. Alycia menghempas tubuhnya bersandar tidak berpuas hati seraya memeluk tubuh. Matanya tajam menatap Wade Ng di skrin.
    "Anything else?" soal Alycia acuh.
    "So next, as you can see my house not very clean. It because im not everyday stay at home and usually i pay a maid for cleaning, cooking and laundry". jelas Wade Ng.
     "So? What had to do with me?" celah Alycia sebelum Wade Ng sempat habis berbicara. Wade Ng menarik nafas lalu hembus. Dia harus tenang memainkan peranannya.
     "You will do it. Overall!" balas Wade Ng sambil isyarat jarinya menunjukkan sekeliling ruang di beakang Alycia.
Aycia tercengang. Alycia menunding ke arah dirinya. Wade Ng mengangguk seraya tersenyum.
     "Are you mad?!" marah Alycia lalu berdiri. Hatinya mula panas. Dari tadi lagi dia sememangnya tidak brpuas hati dengan Wade Ng. Melampau!
     "Look honey, you should think it first before you get mad". ujar Wade Ng mengingatkan Alycia. Alycia terduduk kembali setelah ditegur oleh Wade Ng. Nafasnya laju, tangannya di genggam erat. Geram!
    "I hate you". luah Alycia memandangnya tajam.
Wade Ng hanya tersenyum sinis. 'But i still love you,' ronta hatinya sendiri.
     "Okay, that's all. By the way, your things infront our door room. You can start pack up now". pesan Wade Ng. Alycia yang masih berdiam diri mencapai remote tv di depannya lalu ingin mematikannya namun sempat di celah oleh Wade Ng. "Haa.. and before i forget, i'll be home at 8pm. So prepare the dinner. Ask Bard to buy anything you wanted". sambung Wade Ng lagi mengarah Alycia. Turun naik nafas Alycia setelah mendengarnya. Dinner?! Betapa berapinya hati dia saat ini! Mahu saja di cekak dan di kokaknya leher Wade Ng.
     "See you later honey". balas Wade Ng seraya memadam panggilan videonya. Skrin tv di hadapan Alycia mula gelap. Alycia menjerit geram lalu di lempar remote di sisinya ke tv hingga berkecai remote tersebut. Hatinya masih sakit!

 Hatinya masih sakit!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Loceng pintu menyedarkan Alycia dari mengelamun. Pantas saja dia bangun dari zon selesanya seraya menuruni anak tangga menuju ke pintu utama. Dilihat melalui skrin tersedia, wajah Wade Ng dan Bard berdiri menanti pintu dibuka. Dicebik bibirnya, tanda tidak suka namun apakan dayanya. Alycia menekan punat open lalu pintu dipulas oleh Bard dari luar. Wade Ng melangkah masuk, terjengul wajah Alycia yang bersih dan bau shampoo yang wangi meyakinkannya isterinya baru saja selesai mandi. Matanya mula meliar menatap Alycia, rambut yang lurus terselit di celah telinga dengan pijama peach berpants pendek yang menampak sedikit peha dan betis putih Alycia, menggoyahkan naluri lelakinya.
     "Sir... Sir!" panggil Bard menepuk bahu tuannya. Wade Ng tersedar. Alycia yang tahu dirinya diperhatikan berlalu dengan jelingan.
     "She's beautiful". ucap Wade Ng perlahan lalu tersenyum malu. Bard yang terdengar turut tersenyum.

Found You 🤍Where stories live. Discover now