Found You - Chap 23

1.6K 45 10
                                    


     Alycia berdiri berpeluk tubuh. Wajah lena Wade Ng dibelek oleh matanya. Dari alis kening yang terletak, bentuk mata yang tajam, hidung mancung dan raut wajahnya yang kacak pasti ramai tidak akan menyangka sebaliknya adalah bengis, garang dan kasar. Actor', omel hatinya.
Alycia menghembus nafas panjang. Sudah hampir seminggu dia tinggal bersama Wade Ng dan dalam seminggu ini juga hanya 2 kali sahaja Adrien menghubunginya. Kerap kali iphonenya dibelek. Kosong. Chatnya juga tidak berjawab.
     Alycia berjalan memetik suis lampu diruang tamu. Terang. Wade Ng tersedar. Matanya dibuka sedikit. Dilihat wajah Alycia yang sedang duduk berdepan dengannya. Wade Ng menggeliat. Diregangkan tubuhnya yang agak sedikit sakit tidur beralaskan sofa. Wajah sayu Alycia ditatapnya. Wade Ng membetulkan duduknya. Kot diatas badan dialih ke sisinya.
     "You're late". Wade Ng mula bicara apabila matanya memandang jam didinding. Alycia mengangguk.
     "Last minute, Mr Ken meeting with client". jelas Alycia. Teringat pula akannya apabila Mr Ken offer untuk menghantar dia pulang. Lembut dia menolak.
     "Why? New project?" soal Wade Ng. Alycia balas dengan gelengan. Jika new project, belum tentu pukul 10 dia berada dirumah.
     "Just Chew Bookstore, he wanted to continue the contract". terang Alycia seraya bangun menuju ke dapur menuang 2 gelas air suam. Wade Ng mengangguk.
Air suam ditangannya disua Alycia kepada Wade Ng. Wade Ng menyambutnya dan tersenyum, berterima kasih.
     "Why are you sleeping here?" sambung Alycia bertanya sambil meneguk air digelasnya seraya melabuhkan duduknya kembali.
     "Waiting for you". balas Wade Ng tersenyum. Alycia menjeling. Niy malas nak bertanya.
     "Already dinner?". soal Alycia lagi mengubah topik.
     "Waiting for you to cook". jawab Wade Ng.
     "So annoying". jeling Alycia lalu bangun ingin mencuci gelasnya akan tetapi lengannya ditarik oleh Wade Ng hingga terduduk di atas pehanya. Pinggang Alycia, dirangkul Wade Ng. Alycia menjerit kecil akibat terkejut. Gelas ditangannya hampir saja terlepas namun sempat dicapai Wade Ng sebelum diletakkan di atas meja.

     "What are you doing? Let me go!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "What are you doing? Let me go!". Alycia menolak tangan Wade Ng yang erat memeluknya.
     "Nope". Wade Ng menggeleng.
     "Come on! Let go!". marah Alycia. Sungguh dia rimas, dirinya diperlakukan sesuka hati oleh Wade Ng.
     "I'll after you kiss me". arah Wade Ng, suka melihat reaksi wajah isterinya. Terjegil biji mata Alycia dengan permintaan Wade Ng. Merah pipinya apabila wajahnya terlalu dekat dengan wajah Wade Ng.
     "Don't play with me! Let go!".
     "I'm not. Kiss me and you can go".
Alycia yang tidak menjawab, berusaha melepaskan pelukan Wade Ng akan tetapi pautannya lebih kuat. Tangan Wade Ng menggosok lembut belakang Alycia hingga tubuh isterinya keras dipangkuannya. Wade Ng ketawa kecil. Seronok dia mengusik.
     "I hate you!" ucap Alycia marah.
     "I know but i'm not". jawab Wade Ng tersenyum.
     "Let go! I need to cook!".
     "Later, i'm not hungry".
Wajah isterinya yang meronta ditatap. Cantik! Wade Ng tersenyum sendiri. Alycia mengalah. Malas berlawan.
     "Promise me?". soal Alycia memandang Wade Ng tajam. Wade Ng tersengih seraya mengangguk. Satu kucupan laju hinggap di pipi Wade Ng. Wade Ng terpana. Namun dia masih tidak puas mengusik. "Now let go!". arah Alycia tanpa memandang Wade Ng. Malu!
     "Not here but here". jari Wade Ng menunjuk ke bibirnya. Alycia menjeling. Melampau! Banyak pulak masalah dia niy.
     "Gila!" marah Alycia berbisik. Tapi jelas didengar Wade Ng.
     "Alycia Min". panggil Wade Ng.
     "What?!" sahut Alycia geram. Wade Ng mengangkat kening. Menanti memandangnya. Alycia mengeluh. Mengalah lagi. Come on Alycia, in 1 second', ngomel hatinya sendiri. Alycia memejam rapat matanya dan mendekat wajahnya perlahan.
Wade Ng yang memerhati, ketawa kecil. Reaksi Alycia mencuit hatinya. Matanya yang ralit menatap wajah Alycia jatuh ke bibir munggil Alycia yang kemerahan.
     "Too slow, honey". bisik Wade Ng lalu menarik dagu isterinya hingga rapat ke bibirnya. Alycia yang terkejut, membuka mata. Bibirnya kemas tercantum lama. Alycia mula menolak dada Wade Ng apabila dirasakan lidah Wade Ng menerobos masuk ke dalam mulutnya. Wade Ng yang tidak memperdulikan tolakan Alycia semakin galak menggauli lembut lidah isterinya. Desahan nafas Alycia semakin perlahan. Alycia kelemasan. Wade Ng melepaskan ciuman. Wajah lemas Alycia yang kemerahan ditenungnya.

 Wajah lemas Alycia yang kemerahan ditenungnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Bas.. tard". marah Alycia seakan berbisik diikuti turun naik nafasnya. Wade Ng tersenyum. Bibir basah Alycia menaikkan ghairahnya lagi.
     "I can't wait now". bisik Wade Ng lalu mencempung tubuh Alycia menaiki anak tangga menuju ke bilik. Dia yakin isterinya juga merasai keinginan yang sama.

Wade Ng membaringkan Alycia ke katil seraya menanggalkan satu persatu pakaian ditubuh Alycia. Alycia tidak menolak. Hanya desahan nafas Alycia yang menderu. Tubuh Alycia ditatapnya, indah. Terlalu indah dan keindahan itu adalah kekal miliknya. Tubuh Alycia dicumbui Wade Ng lembut. Dari leher turun ke dada hingga suara manja Alycia mula terdengar apabila bibir Wade Ng bermain di titik sensitif dadanya.
     "I love you. I always love you!" bisik Wade Ng ke telinga Alycia. Anak mata Alycia yang tenggelam dalam bahtera ciptaannya, ditenungnya. Mengharap Alycia akan menerima cintanya.
Kedua kaki Alycia dikangkangkan Wade Ng perlahan sebelum turun di celahannya. Bercahayakan gelap malam, Wade Ng menjadi nakhoda dalam kapalnya. Rengekan dan erangan Alycia yang bergema menemani suasana lautannya. Sesekali rambutnya diramas kuat, sesekali selimutnya digenggam erat dan sesekali juga tubuh Alycia berkali terangkat.
Ciuman lembut bertukar gelora apabila Alycia kasar menariknya lalu mencium bibirnya rakus. Wade Ng terpana saling membalas. Akhirnya, Alycia turut hanyut bersama Wade Ng dalam mendayung pelayaran yang tercipta.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

     Alarm dari Iphonenya berbunyi memenuhi ruang bilik. Iphonenya diraba sebelum dimatikan alarmnya. Ruang sebelahnya disentuh, kosong. Wade Ng menoleh. Dilihat Alycia sudah tiada. Pantas Wade Ng bangun lalu menyandar di kepala katil. Sunyi. Phonenya dicapai semula. Jam di skrin, 8.20 pagi. Phonenya juga tiada sebarang pesanan. Nombor Bard dihubungi.
     "Bard, did ma'am already go to work?". soal Wade Ng sesudah Bard berada ditalian.
     "I just come to pick up you both, sir". sahut Bard.
     "Call Morris Book and ask the security if Alycia at there?". arah Wade Ng risau seraya mematikan panggilan. Hatinya tidak keruan namun hairan apabila pakaian yang bersepah sudah dikutip ke bakul. 1 notification dari Bard diterima Wade Ng.

Ma'am Alycia already at Morris
around 7am ago, sir.

Found You 🤍Where stories live. Discover now