6 MONTHS LATER.
Adrien memarkir BMW di tempat parkir tersedia sebelum menguncinya lalu melangkah menuju ke arah Iketeru Restoran yang telah ditempahnya awal tadi.
"Ming Lin". tegur Adrien.
Ming Lin menoleh seraya tersenyum. Earphone di telinganya juga turut dicabut lalu disimpan."Im sorry, i make you waiting. Did i late?". soal Adrien. Ming Lin menggeleng.
"I was early".
Adrien tersenyum.
"You look pretty". Puji Adrien.
"Thank you". balas Ming Lin lembut.
"Let's go". ajak Adrien.
Ming Lin mengangguk sebelum memeluk lengan Adrien.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Pulang dari Morris, Ken Ng memandu menuju ke Residence. Kehadirannya di sambut oleh Han yang menantinya di depan pintu. Kakinya melangkah ke bilik Madam Su yang terletak di tingkat atas, diikuti Han dibelakang. Pintu bilik diketuk Han perlahan.
"Madam, Mr Ken was here".
"Come in". arah Madam Su dari dalam.
Han memulas tombol pintu sebelum Ken Ng melangkah masuk dan menutupi pintu.
"How are you maa?", soal Ken Ng melabuh duduknya di kerusi di tepi birai katil disebelah Madam Su yang sedang bersandar di kepala katil, membaca buku.
"Feeling better now".
Madam Su kembali berdiam diri. Ken Ng melepas nafas panjang.
"How long do you want to be like this?", soal Ken Ng lemah.
"I already said i'm feeling better". balas Madam Su tanpa memandang anaknya.
"Maa, why you hurt your own feelings? If Wade sees you like this, do you think he'll be happy?".
"Of course. He managed to make me hurt like his father did. Of course he'll be happy".
Ken Ng terkesima.
"Maa! Do you think he wants this?".
"Then why he lying to me?". soal Madam Su semula.
"Have you ever asked him? Have you ever listened to him? Never maa!". Ken Ng mula tidak berpuas hati. "He never refuse your word cause he loves you. He doesn't want you to be disappointed but you never listen to him.."
"He already disappointed me!". potong Madam Su berang, mencelah kata-kata anaknya. Buku ditangannya ditutup.
"Cause you only know that your desires are fulfilled!". balas Ken Ng sinis. "He hide his married for years cause he respects you so much. You know why..? Cause you are his mother!", marah Ken Ng, gagal mengawal emosinya. "But you not act as his mother. You never dive into his heart, maa!". sambung Ken Ng panjang. Madam Su berdiam diri.
"You should be thankful your son still choose you even he had to pretend not to know his own wife. But have you ever known?".
Madam Su berpeluk tubuh.
"Nope, you don't. Even you as his mother, you don't".
"Don't you ever dare talk to me like that!".
"Why can't i?! Why?! Are you the only one who can speak until we are not worthy to talk?!".
"Enough!". arah Madam Su memejam matanya kejap.
"Cause your ego, everyone leave. Why you make everyone abandon this family?". soal Ken Ng pedih. Madam Su berpaling dari memandang wajah sayu anaknya. Ken Ng menarik nafas panjang sebelum melepaskannya. "If you dont need me, i also can go". sambung Ken Ng perlahan seraya bangun meninggalkan mamanya.
YOU ARE READING
Found You 🤍
RomancePertolongan yang di hulurkan pada malam itu berakhir dengan tragedi yang telah mengubah nasibnya sendiri. Tangisan dan rintihannya juga tidak dapat memutar kembali keadaan yang telah berlaku. Dia hanya berserah dan menyerah. Siapalah dia untuk melaw...