Found You - Chap 17

2.3K 47 3
                                    


     "Semua barang kau cukup ke?". soal Alycia ditalian.
     "Cukup jee. Bukannya aku pergi setahun". bebel Adrien. Alycia ketawa kecil. Adrien yang berada ditalian terasa lega mendengar suara riang Alycia.
     "Remember, take care yourself!". pesan Adrien tegas. Alycia ketawa, berulang kali diulang oleh Adrien.
     "Okay!". sahut Alycia. "Kau pun sama! Take care!". sambung Alycia lagi.
     "Iya! Ingat anything call, aku akan sentiasa ada masa untuk kau". luah Adrien. Alycia spontan mengangguk seolah Adrien melihat. "Gotta go now, take care okay. I'll miss you, Alycia Min". sambung Adrien perlahan. Jujur dari hatinya.
     "Me too, Adrien". balas Alycia tersenyum.
     "Dan jangan CURANG!". tegas Adrien lalu ketawa. Alycia juga turut ketawa.
     "You too! Jangan bawa AMOI balik pula!". perli Alycia.  Adrien mengiyakannya. Terasa lemah kakinya nak meninggalkan Alycia. Dia terdiam dihujung talian.

     "Hey, don't worry okay! I'll be fine"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Hey, don't worry okay! I'll be fine". ucap Alycia lembut. Dia tahu Adrien pasti memikirkan dirinya. Adrien tersedar seraya tersenyum. Jika Alycia didepan mata pasti sudah didakapnya erat.
     "I trust you. Ohh my time now. Bye bye honey". ucap Adrien.
     "Okay bye Ad". balas Alycia sebelum Adrien mematikan panggilan.
Phonenya diletak diatas meja. Pandangannya dihala keluar tingkap. Alycia menghela nafas. Dia tidak dapat menghantar Adrien ke airport kerana masih belum discharge keluar. Banyak kerjanya yang sudah pun bertimbun di office. Mujur Adrien banyak membantunya sepanjang dia masih lagi di hospital. Mrs Peng juga telah memberitahu akan keadaan dirinya kepada Mr Ken hinggakan Mr Ken menghubunginya bertanyakan khabar. Alycia tersenyum sendiri, memikirkan bossnya Mr Ken yang akan balik tidak lama lagi dan akhirnya dia akan dapat kembali posisi asalnya! Tak perlu lagi dia menghadap akan Wade Ng.
     "Suprise to see you're still alive". celah Wade Ng yang berdiri sambil menyeluk saku. Bard menutup pintu seraya berdiri diluar menanti tuannya.
Alycia yang terkejut seraya menoleh. Satu-satunya manusia yang tidak ingin mata dia melihat mahupun hatinya. Panjang pula umur dia niy", ngomel hati Alycia.
     "What do you want?". Alycia bertanya lantang.
Hatinya sakit, jika tidak kerana lelaki didepan matanya kini. Sudah tentu dia tidak berada disini dan sudah tentu juga dia tidak perlu mendengar nasihat Doktor TJ yang tak berhenti mencadangkannya agar berjumpa dengan pakar psikologi dan kaunseling.
Sejujurnya dia masih tidak bersedia untuk membuka cerita peribadinya kepada sesiapa. Cukuplah sekadar dirinya sahaja yang tahu. Lantas cadangan Doktor TJ, dia tolak lembut.
     "You". ringkas sahaja jawapan Wade Ng.
Alycia menjeling. Wade Ng tersenyum sinis. Pandang yang paling dia sukai.
     "If you have nothing to said, do you mind to leave?". halau Alycia tegas seraya menunding jarinya ke arah pintu tanpa memandang Wade Ng.
Wade Ng yang tidak terkesan dengan kata-kata Alycia, menarik kerusi disebelah Alycia lalu duduk, tangannya berpeluk tubuh. Alycia memejam mata lalu menghela nafasnya.
     "Moved in to my house". arah Wade Ng serius.
Alycia terkejut seraya memandang wajah Wade Ng. Keningnya terangkat. Dia tak salah dengar rasanya? Pindah? Ke rumah dia? Tersembur tawa Alycia. Dia merasakan lucu dengan arahan Wade Ng. Wade Ng masih berdiam diri memerhati Alycia.
     "First you moved my office without permission and now you asks me to moved in with you? What a joke, Ao Tian". ujar Alycia sinis sambil ketawa besar. Tidak akan sesekali dia membiarkan Wade Ng mengatur sesuka hati hidupnya. Siapa dia?! bentak hati Alycia.
     "You can choose, my house or yours". balas Wade Ng.
     "If i don't ...". cabar Alycia berani menatap tajam anak mata Wade Ng.
Wade Ng mengeluarkan Iphonenya lalu di taip sesuatu.

Wade Ng mengeluarkan Iphonenya lalu di taip sesuatu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alycia hanya memerhati. Selang sesaat, Iphone Alycia berbunyi menandakan ada chat yang masuk di Whatsappnya. Iphonenya dicapai lalu dibuka. Mencerlang biji matanya apabila melihat file yang dihantar oleh Wade Ng. Alycia memandang Wade Ng yang bersahaja. Phone ditangannya digenggam kuat.
      "Third choice, sent it to your Adrien. But you can choose me or you ... to sent it". ugut Wade Ng tersenyum sinis.
Dia sedia tahu Alycia pasti menolak permintaannya kerana itu dia terpaksa mengugut secara keras. Sejak hari dia melihat aksi mesra Adrien, puas otaknya berfikir bagaimana untuk dia mengikat Alycia. Apatah lagi setelah dia ketahui cerita dari Bard bahwa Adrien yang membawa Alycia ke hospital dalam keadaan berselimut. Meyakinkan dia, Adrien telah melihat tubuh isterinya itu. Ia menambahkan lagi rasa sakit dihatinya. Namun nasib menyebelahinya kemarin apabila Adrien menemuinya di Morris Book dan bersetuju dengan tawarannya berkerja di Beijing. Terus dia didatangi idea yang di ajukan oleh Bard.
     "What! ... Do you want?!". Alycia mula melenting. Tidak dia izinkan Adrien menjadi mangsa Wade Ng dan dia juga tidak sanggup seandainya Adrien mengetahui akan rahsia. Dia tidak mahu kehilangan temannya itu!
     "It's simple ... you". balas Wade Ng bersahaja.
     "Why you do this to me?". balas Alycia kembali. Matanya merenung Wade Ng.
     "Because im you're husban ..."
     "What happen past year was my fault!! So please i'm begging you, leave me alone". potong Alycia lantang sebelum sempat Wade Ng menghabiskan ayatnya serta kedua tangannya merayu kepada Wade Ng.
Wade Ng mula bangun dari duduknya berdiri berpeluk tubuh mengadap Alycia.

     "Why should i?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Why should i?". tanya Wade Ng sinis.
     "Because IM NOT LOVE YOU". jerkah Alycia panas.
     "But i do". bisik Wade Ng membonggokkan badannya sedikit. Alycia terkaku.
     "You'll discharge this evening. Bard will pick you and bring you to pack up your thing, clear?". sambung Wade Ng lalu melangkah ke arah pintu. Ditoleh Alycia yang terkebil-kebil mendengar arahannya. "See you tonight, honey". ucap Wade Ng lalu berlalu meninggalkan Alycia.
Alycia masih termangu.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

     Alycia mengikuti Bard melangkah masuk ke dalam kondo milik Wade Ng. Matanya liar memerhati sekeliling rumah. Rumah besar tapi tak ada orang duduk", ngomel hatinya sendirian. Alycia melabuhkan punggungnya di atas sofa yang agak elegan. Dilihat Bard membawa kesemua bagasi dan barangnya ke tingkat atas. Satu keluhan dilepaskan. Ternyata dia masih tidak lagi bebas dari genggaman Wade Ng. Demi untuk tidak melibatkan Adrien, dia tidak mempunyai pilihan selain akur pada arahan.
     "Ad". nama Adrien terukir dibibirnya.

Found You 🤍Where stories live. Discover now