Found You - Chap 14

3.7K 53 3
                                    


Alycia yang leka termenung sedikit terkejut apabila ringtone panggilan dari iphonenya berbunyi. Tanpa melihat pemanggil, panggilan jawab ditouch Alycia. Suara Adrien dihujung talian.
     "Hello babe, are you okay?".
     "Emmm". balas Alycia acuh.
Adrien mendiam diri.
     "Aly, already lunch hour".
     "Emmm".
     "Jom lunch, Karen belanja hariniy".
     "Emmm".
Adrien mula tidak senang dengan jawapan Alycia.
     "Alycia Min!". panggil Adrien sedikit kuat.
     "Ya Ad". jawab Alycia bagai tersedar dari lamunan.
     "Are you okay, Aly? Its lunch time".
     "Ohh emm pergilah, i masih ada kerja lagi niy". bohong Alycia. Adrien tidak berpuas hati.
     "Are you okay, Aly? Your sound like you're not okay honey". soal Adrien ingin kepastian.
     "Yesss Ad ku berlian permata, im okay". usik Alycia terpaksa, tidak mahu dicurigai Adrien.
Terdengar ketawa Adrien ditalian.
     "Okay, i'll call you back later".
     "Okay, bye". panggilan dimatikan Alycia sesudah Adrien mengatakan bye.
Alycia mengeluh, sedih yang melanda hatinya masih belum reda. Bagaimana mungkin dia menghadap Adrien dan yang lain lain akan keadaan dirinya yang tidak terurus niy. Kejadian pagi tadi bermain semula dimindanya.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Pancutan terakhir berakhir di wajah Alycia. Alycia yang tidak bermaya, sudah terjelepuk terduduk di atas lantai. Tangisannya sudah kering, hanya sakit dibatang tubuhnya sahaja yang dirasa. Wade Ng melempar sekotak tisu ke atas lantai. Alycia memandangnya kosong hanya pakaian dalamnya sahaja dikutip. Dirinya tak ubah sebagai alat pemuas buat diri Wade Ng. Tidak layak langsung istilah suami untuk orang sekeji Wade Ng. Alycia berpaut pada meja untuk berdiri. Sakit. Tubuh dan wajahnya terasa melekit. Sungguh dia terasa sangat jijik.
Wade Ng yang hanya memerhati menekan button interkom memanggil Bard. Selang seminit, bunyi ketukan dipintu menandakan Bard diluar.
     "Come in". arah Wade Ng.
Mencerlang biji mata Alycia memandang Wade Ng, seakan tidak percaya. Mengarahkan Bard memasuki pejabat dalam keadaan dia tidak siap dan bersedia. Airmatanya mula bergenang kembali. Suaranya tersekat. Pedih! Wade Ng memperlakukan maruahnya sangat rendah dihadapan orang lain. Bard melangkah masuk, berdiri menanti arahan. Alycia menggigil. Tidak bergerak sedikit. Hanya malu yang menyerbu dirinya.
     "Bring her new clothes and lets continue back our meeting". arah Wade Ng seolah tidak berperasaan.
     "Yes sir". turut Bard seraya berlalu pergi.
Dengan kekuatan yang ada, Alycia melangkah laju meninggal ruang pejabat itu menuju ke tandas. Wade Ng hanya memerhati hingga kelibat Alycia mula lenyap.
Diraup wajahnya berkali lalu menjerit marah. Ya dia marah akan dirinya sendiri yang melukakan insan yang dia sayang. Segala barang diatas mejanya semua ditolak ke bawah. Ada yang pecah dan ada yang hancur. Laju nafasnya menderu. Im sorry, Alycia. Im sorry" bisik Wade Ng perlahan.

Alycia berpeluk lutut, meraung sepuas puasnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alycia berpeluk lutut, meraung sepuas puasnya. Sakit. Luka. Pedih. Segalanya bercampur. Sungguh dia bencikan Wade Ng, sebenci bencinya. Takkan dia lupa satu pun dari perbuatan Wade Ng yang telah menghancurkan hatinya. Alycia menjerit dalam tangisan. Entah ke berapa kalinya dia meraung namun raungannya tetap tidak dapat memutarkan kembali apa yang telah terjadi.
     "I hate you, Ao Tian!!". jerit Alycia melepaskan amarahnya. Panggilan dari Bard, mengejutkannya. Airmatanya dikesat. Hanya sedu sedannya sahaja berirama.
     "I put this bag outside, ma'am". jawab Bard, hormat dan berlalu pergi.
Alycia perlahan menghampiri pintu, mengintai. Beg kertas berwarna coklat dicapainya. Segera dia membersihkan dirinya dan mengganti kepada pakaian yang dibeli Bard. Dress putih berlengan paras siku itu terletak elok ditubuhnya. Dikemaskan sedikit wajahnya agar tidak kusut. Rambutnya diikat.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Ketukan dipintu menyedarkan Alycia dari lamunan kejadian pagi tadi.
     "Ya". sahut Alycia.
Bard melangkah. Wajah Bard ditenungnya. Bard hanya tersenyum sambil meletak ketiga fail ditangannya ke atas meja Alycia unuk disemak. Alycia hanya memerhati.
     "Bard". panggil Alycia
     "Yes ma'am?".
Alycia termangu. Bard masih menanti.
     "Why?". soal Alycia sedikit serak.
Bard tersenyum.
     "Someday, you will know ma'am". jelas Bard yang memahami soalan Puannya.
     "And why he never divorced me?". soal Alycia lagi, hampir menitik airmatanya namun ditahan.
     "Im sorry ma'am, i cant answer". balas Bard lembut
Alycia mengangguk.
     "Ya i know". jawab Alycia.
Bard menunduk meminta diri meninggalkan Alycia yang akhirnya tewas dalam tangisan dan esakan.
     Hampir 15 minit dia bermandikan airmata, tangisannya dikesat. Alycia mengelap wajahnya menggunakan tisu basah agar segar. Alycia menarik nafas agar bersemangat. Sesudah itu, laptop di mejanya dihidupkan. Laju saja jarinya menaip sesuatu serta menyiapkan beberapa tangguhan kerja. Disemak juga fail yang diberikan Bard tadi lalu menyelesaikannya. Bunyi panggilan dan mesej dari taliponnya juga sengaja dia membiarkannya tidak berjawab. Difikirannya, dia hanya ingin pulang. Usai kerjanya, jam ditangannya dilihat. Pukul 5.12minit petang dengan segeranya Alycia mengemas mejanya. Pursenya dicapai dan digenggam. Lampu pejabatnya juga dimatikan. Alycia melangkah keluar, dikerling pejabat Wade Ng yang sudah sunyi tidak berpenghuni. Tidak mahu terimbas lagi kejadian hariniy, selajunya kaki Alycia melangkah meninggalkan Morris Book agar secepatnya sampai ke rumah.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

     Tiba dirumah, pintunya dikunci kemas. Pakaian yang dipakainya juga ditanggal dan dibuang ke dalam tong baju ditepi stor dapurnya. Sekilas itu juga matanya tertancap pada pakaian Wade Ng yang sengaja ditinggalkan tempoh hari sudah hangus terbakar di dalam tong itu. Alycia mengeluarkan pakaian yang di pakainya pagi tadi yang telah dikotori oleh cecair Wade Ng lalu dimasukkan juga ke dalam tong. Lantas dituang sepenutup minyak ke atasnya lalu di sua api hingga terbakar. Alycia terduduk melihat api api kecil meratah baju baju yang dipakainya.
     Tuala yang tergantung dicapai Alycia lalu dililit ditubuhnya. Pakaian dalam yang dipakainya juga ditanggalkan seraya diletak ke dalam tong, dibiarkan dijilat api. Alycia terus melangkah ke kamar mandinya lalu memulas paip air ditab mandinya agar tabnya terisi. Tualanya digantung. Tubuh dan wajahnya dibelek dicermin, diusap matanya yang sembab. Dilihat tubuhnya yang penuh luka dan lebam. Alycia termenung. Fikirannya bergolak memikirkan jalan buat dirinya. Dibiar paip tidak bertutup, perlahan dia memasuki tab mandinya dan merendam seluruh dirinya ke dalam tab. Matanya ditutup.

Found You 🤍Where stories live. Discover now