Adrien resah gelisah di tempat duduknya. Dari pagi, Alycia mengelak bertembung dengannya. Lunch bersamanya juga di reject. Bila di dekat, Alycia mula melarikan diri. Rasa bersalah menusuk ke hatinya. Kesal. Jika ini yang terjadi tidak dia ikutkan hati. Tidurnya malam tadi juga tidak lena memikirkan apa reaksi Alycia terhadap perbuatannya. Adrien meraup muka. Segala kerjanya tergendala dari pagi hinggakan report yang di inginkan Mrs Peng petang ini juga tidak terusik. Adrien menyandar di kerusinya. Mengeluh. Panggilan dari callnya juga Alycia tak berjawab.Chat? 1 darinya tidak terbalas.Tangannya menarik keluar Oppo F9 dari poket seluarnya. Kosong. Sekali lagi Adrien menaip chat kepada Alycia apabila melihat Alycia online.Aly.
Sent! Adrien menunggu. Alycia dilihat typing. Saat selepas tu ringtone whatsapp Adrien berbunyi.
Hmm. Nak apa?
Sorry. Sorry. I'm sorry 😢
Sorry? For what?
Emm. Kiss you last night? Truly sorry. I'm sorry Aly 😔
Why, do you do that Ad?
Coz it's a good night kiss.
Hah? 😟
Remember, lastime you told me you had a bad dream? I thought that kiss will make your bad dream go away. 😭 I'm sorry Aly. Please don't throw me away 😣 I can't live without you 👉👈
I'm not mad. I'm shock. But AKU STILL MIMPI LAGI!! 😤
Aku minta maaf. Really? That mean aku kena kiss lebih lagi? 😚
😡
😆 btw thank you bebeh 😘 nextime i won't kiss kiss anymore ✋
Iya lah tu.
Iya, no more kiss dahi but lips maybe? 😝
💪👊
Adrien tersenyum. Dia mengintai Alycia dari jauh. Alycia yang perasan, mengenyit matanya. Adrien menjerit bahagia. Kesemua mata memandangnya hairan. Alycia ketawa. Semalaman dia terkejut dengan ciuman tiba-tiba Adrien. Hatinya tak dapat menerima walaupun ia hanya ciuman di dahi. Baginya Adrien tak lebih dari kawan dan dia takut, ya takut seandainya Adrien menganggapnya lebih dari itu. Hanya Adrien satu satunya kawan yang ada di sisinya saat dia jatuh dan sendiri. Dia terkenangkan saat dia ketakutan menyendiri tiada sesiapa mahu pun keluarga di sisi. Dia di buang. Di buang kerana bukan salah dia. Hanya kerana dia bersikap baik. Hanya kerana dia. Ya kerana diri dia, semuanya hancur. Adrienlah yang menghulurkan tangan membantunya bangun dan mengajarnya melupakan apa tu masa lalu.
Alycia mengeluh dan mengalih pandangannya keluar melihat Adrien yang terkebil kebil di marahi oleh Mrs Peng. Dia tersenyum lalu menyambung kerjanya semula.🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Mata-mata gatal para gadis di lapangan terbang itu tertumpu ke arah Ken Ng yang sedang berdiri di kelilingi bodyguard menunggu ketibaan adiknya, Wade Ng. Terkejar dia tengahari ini apabila mendapat panggilan dari Han, mengatakan adiknya akan sampai pada petang ini sehingga dia terpaksa membatalkan pertemuannya dengan Wen.
"Where is he, Han?." soal Ken Ng sambil melihat jam ditangannya. Han yang setia mengikuti sekali memandang sekeliling mencari kelibat tuan muda keduanya.
"He should be here, sir." balas Han. Han juga terkejut dengan berita yang disampaikan kepadanya bahawa tuan mudanya membatalkan tiket flight pada isnin hadapan sebaliknya sudah pun flight pada pagi ini. Berpeluh juga dia, seawal pagi membawa Madam Su shopping barang keperluan dan barangan dapur untuk memasak sempena kepulangan anaknya.Dari jauh, terlihat kelibat Wade Ng dan pembantunya yang menjadi perhatian orang ramai. Mereka berjalan menuju ke arah Ken Ng dan Han.
"There he is, sir." tegur Han.
Ken Ng memandang Han seraya menoleh ke tepi. Tak berkelip dia melihat adiknya yang sudah banyak berubah. Wade Ng tersenyum terus meluru memeluk Ken Ng. Ken Ng masih lagi keras terkejut.
"Come on!." tepuk Wade Ng perlahan. Ken Ng tersedar. Dia membalas erat pelukan Wade Ng. Hatinya masih lagi terkejut dengan kekacakan dan ketinggian Wade Ng.
"Welcome home sir." ucap Han. Wade Ng menggangguk, thank you.
"This is Brad, my PA." kenal Wade Ng kepada Ken Ng dan Han. Brad tersenyum seraya menyalam mereka berdua.
"Let's go Han." arah Ken Ng. Han menunjukkan jalan ke arah kereta yang menanti di luar.
Wade Ng memandang sekeliling. I miss this country," bisik hatinya. Lalu memejamkan matanya dan mengambil nafas segar sebelum memasuki Alphard yang menanti.
"Why today?." soal Ken Ng setelah memasuki keretanya. Wade Ng yang memahami pertanyaan abangnya, mengalih pandangan keluar. Banyak kota tinggi yang telah dibangunkan sehingga terlihat kesibukkan penduduk di sini. Dia tak sangka 11 tahun berlalu, membawa banyak perubahan di negara kelahirannya.
"Cuz i miss home." jawab Wade Ng dengan maksud mendalam. "How mom?." soal Wade Ng pula.
"She waiting for you." balas Ken Ng yang ralit melihat skrin phonenya. Wade Ng mula menumpu perhatiannya ke luar jalan.🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Handbag yang dipegang diletak diatas meja lalu berjalan ke ruang mandi yang terletak didalam kamar tidurnya. Alycia memulas paip air, memenuhkan bath tabnya dengan air panas. 40 minit dia memandu, membuat badannya berasa tak selesa. Alycia mengeluh. Niat dihati nak membungkus makanan di Looking Good Restaurant, dibatalkan apabila dia terpaksa menghadap jem yang berjela. Sesudahnya dia mengambil jalan pintas dan pulang ke rumah. Pakaiannya ditanggal satu persatu, hingga tiada yang menutupi tubuh ramping itu lalu dibuang ke dalam bakul baju kotornya di tepi pintu. Tuala yang bergantung dicapai Alycia dan dililit dibadannya. Sementara menunggu air bath tabnya suam, dia menuju ke dapur dan meneguk sebotol air sejuk. Lega tekaknya.
"Nak makan apa aku malam niy?" ngomel Alycia sendirian sambil menyelongkar dapurnya mencari makanan segera siap. Matanya bersinar apabila melihat nasi lemak instant yang hanya perlu dipanaskan menggunakan oven. Cepat sahaja tangannya membuat kerja. Kini dia hanya perlu mandi, makan dan tidur kerana seawal pagi esok dia sudah berjanji dengan Adrien.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Adrien yang sedang berbaring meniarap melayan mata untuk tidur sempat menghantar whatsapp kepada Alycia mengingatkan Alycia tentang janji yang di buat petang tadi.
See you tomorrow, 7am. Don't forget! 😉
Memandangkan esok cuti, dia seawalnya sudah mengajak Alycia jogging di awal pagi. Nasib menyebelahinya apabila Alycia juga bersetuju. Adrien memeluk bantalnya, aircond dibiliknya juga di slowkan. Matanya sudah mula kuyu. Tak sabar hatinya nak menjemput Alycia. Nite sayang," bisik hatinya dan mula hilang ke dalam lena mimpi.
YOU ARE READING
Found You 🤍
RomancePertolongan yang di hulurkan pada malam itu berakhir dengan tragedi yang telah mengubah nasibnya sendiri. Tangisan dan rintihannya juga tidak dapat memutar kembali keadaan yang telah berlaku. Dia hanya berserah dan menyerah. Siapalah dia untuk melaw...