Found You - Chap 8

3.2K 34 0
                                    


Tangannya digenggam kuat. Dikepal seperti penumbuk. Bengang! Bengang apabila niatnya ingin melihat Alycia di bilik rehat selepas meeting bersama Ken Ng petang tadi namun matanya terlihat aksi mesra 2 pasangan akrab tersebut. Hatinya sakit bercampur marah! Dia akan mendapatkan kembali isterinya yang pernah hilang dahulu. Ya, isterinya Alycia Min!
     "Bard." panggil Wade Ng.
     "Yes sir." Bard menunggu arahan. Dia tahu tuannya tidak akan berdiam diri.
     "Bring me to her!" arah Wade Ng menongkat dagu dengan pandangan yang tajam. Bard menunduk hormat sebagai tanda setuju sebelum berlalu pergi. Wade Ng mencapai kot dan kunci BMWnya lalu keluar dari pejabatnya meninggalkan Morris Book yang sudah lenggang.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Audi TT Alycia memasuki perkarangan parking kondominium rumahnya. Alycia menyandar mengambil nafas sebelum mematikan enjinnya. Sehari niy dia tidak dapat menyiapkan kerjanya hinggakan dia terpaksa meminta pertolongan Mrs Peng menguruskan jadual Ken Ng. Alycia meraup wajahnya yang sembab kerana menangis. Adrien yang setia disisi menjadi peneman tangisan dia hinggakan dia tertidur semula dibahu Adrien dan secara tak langsung Adrien juga terbabit tidak berkerja. Alycia mengeluh lalu memejam matanya rapat. Kenangan lalu mula menerjah ke fikirannya.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

     "Sir, are you okay?." soal Alycia sambil mendekati lelaki tua yang kebetulan dia lihat dari jauh sedang terduduk mengah sambil memegang dada selepas bertengkar dengan seorang lelaki muda. Lelaki yang berumur seperti ayahnya tu, menoleh lalu menunjukkan beg kecil di tepinya. Alycia mengambil lalu dibukanya. 3 botol ubat dikeluarkan sebelum dia berlari ke kedai terdekat membeli air kosong. Tingkahlaku diperhatikan lelaki tersebut.
     "Sir, your water." Alycia menyerahkan sebotol mineral dan botol-botol ubat yang berada ditangannya. Setelah selesai menelan ubatnya, Alycia memapah lelaki tu ke tempat yang selesa lalu melabuhkan duduk disebelahnya
     "What your name?." soal lelaki tu.
     "Alycia." balasnya
Lelaki tu menggangguk.
     "Thank you, Alycia." jawabnya. Alycia tersenyum. Lelaki tu mengeluarkan sekeping kad lalu dihulur kepada Alycia.
     "Sir Morris Ng?." sebut Alycia membaca nama dikad tersebut. Lelaki tua yang bernama Morris Ng menggangguk memandang Alycia.
     "In future, if you need help. You can call me." jelas Morris Ng. Alycia memandang dia pelik.
     "For what?". tanya Alycia hairan.
     "Cuz helping me just now." balas Morris Ng. Alycia ketawa. Sangat manis.
     "I just saw your in trouble sir, that why i'm here." jelas Alycia. "No need to repay my kindness sir." sambung Alycia lagi menolak lembut. Morris Ng tersenyum dengan jawapan Alycia.
     "Okay, but you must keep that card, anything you need just call that number." Morris Ng tetap berdegil lalu ketawa. Alycia turut ketawa.
     "Are you from here Alycia?." soal Morris Ng. Alycia menggeleng pantas.
     "I'm here for holiday with my parents". jelas Alycia. Morris Ng menggangguk. "There my dad." tunjuk Alycia yang melihat kelibat papanya. Morris Ng turut menoleh. "Oto-san!!" jerit Alycia melambai ke arah papanya.
     "Japan?." soal Morris Ng terkejut. Alycia mengganguk tersenyum manis.
     "Btw are you okay now sir?." tanya Alycia kerana ingin beredar. Morris Ng menggangguk dengan ibu jari very good. Alycia tersenyum seraya berlari meninggalkan Morris Ng dan mendapatkan papanya. Beberapa minit kemudian 2 pembantu Morris Ng datang menemuinya. Morris Ng juga turut berlalu.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Alycia berjalan ke arah papa dan mamanya yang menunggunya di lobby untuk makan malam di Feng Lye Restaurant

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alycia berjalan ke arah papa dan mamanya yang menunggunya di lobby untuk makan malam di Feng Lye Restaurant.
     "Yuko!" ajak Alycia seraya memaut lengan mamanya sambil tersengih. Hidungnya di cuit manja. Sudah 6 bulan mereka tidak bercuti bersama setelah papanya mula sibuk menguruskan Min Hu Seafood Restaurant.
     "Let's grab a big lobster!." ajak papanya pula. Bulat biji matanya membayangkan lobster kesukaannya. Papanya tersengih lalu memaut bahu isterinya yang berada ditengah-tengah dan mereka berjalan memasuki pintu Feng Lye Restaurant yang berada tidak jauh dari lobby.

Usai makan, papa dan mama Alycia mengambil keputusan untuk keluar berjalan menikmati angin malam di Taiwan dan Alycia yang kekenyangan berjalan balik menuju ke pintu liff untuk naik ke biliknya yang berada di tingkat 11 sementara papa dan mamanya memilih suite di tingkat 22. Bahu Alycia dilanggar secara kasar dari belakang apabila pintu liff mula terbuka.
     "Auch!." adu Alycia sakit seraya melihat seorang lelaki muda yang agak serabai berdiri menahan dirinya di dinding liff dari jatuh.
     "Which floor?." soal Alycia lembut apabila lelaki itu tidak menekan mana-mana button dan terus bersandar. Alycia dapat melihat ada darah yang mengalir dari tangan lelaki itu menitik ke lantai. Terjegil biji matanya terkejut.
     "Sir, your bleeding!!." jerit Alycia cemas. Alycia cuba memapah lelaki terbabit namun tangannya di tepis kasar. Alycia tidak berpuas hati apabila pertolongannya di tolak. Pintu liff terbuka, dengan kasarnya Alycia menarik tangan lelaki tu untuk berpaut pada bahunya dan terus ke biliknya dahulu.
Key card hotel ditangannya dimasukkan untuk menghidupkan ruang lampu di biliknya. Terang! Lelaki itu dicampak ke atas katilnya.
     "Fuhhh!!" keluh Alycia penat seraya melabuh duduknya disebelah. Alycia mula membelek jika ada luka lain selain dari tangan lelaki itu. Diselak sedikit rambut yang serabai menutupi mata dan dahi lelaki itu. Cerah matanya apabila wajah yang ditatapnya agak kacak. Terdapat luka kecil di bibir lelaki itu. Bergaduh ke?" bisik hatinya.
Teringat akan keluarganya, Alycia mencapai phonenya di dalam handbag. Laju saja jarinya mendail nombor papanya namun belum sempat button call di tekan, Alycia ditarik dari belakang terbaring. Lelaki tadi menindih di atas badannya rapat.

 Lelaki tadi menindih di atas badannya rapat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Who are you?!." soal lelaki itu menahan sakit.
     "Yo..uu bleeding sir. I'm jus..t help...ing." jawab Alycia gagap kerana terkejut. Mata lelaki itu merenung Alycia tajam. Seperti harimau ingin membaham mangsa. "I'll go ge...t a help fo..r yo..u." sambung Alycia lagi.
Bau vanilla dari tubuh Alycia menusuk rongga hidungnya membuat dia tergoda! Matanya mula menjalar ke tubuh Alycia yang sudah menggigil ketakutan.
     "Sir, please let me go." rayu Alycia mula menangis apabila dapat merasakan kelainan dari pandangan mata lelaki itu. "I'll go get a help for you, your bleeding sir." pujuk Alycia. Sungguh dia takut.
     "But right now, it's me who need your help." bisik lelaki itu ke telinga Alycia lalu memagut bibir mungil Alycia.

Found You 🤍Where stories live. Discover now