Found You - Chap 26

1.3K 38 8
                                    


Usai mandi dan bersiap, Wade Ng melangkah menuruni anak tangga menuju ke ruang makan sambil memakai jam tangannya. Semalaman dia tidak pulang ke kondonya selepas pertengkarannya dengan Alycia sehari lalu. Bard menunduk hormat menyapa selamat pagi kepadanya. Wade Ng mengangguk.

 Wade Ng mengangguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Morning!". sapa Wade Ng seraya mencubit pipi Cici yang sedang mengunyah makanannya. Wade Ng tersengih apabila Cici menggosok pipinya yang kemerahan.
     "Stay up late again?" tegur Ken Ng apabila Wade Ng mengambil tempat di depannya. Wade Ng mengangguk. Matanya mengerling ke arah jam, 9.30 pagi. Dia harus ke Morris Book menyiapkan sedikit lagi kerja yang ditinggalnya semalam.
     "Have work to do". balas Wade Ng lalu meneguk air dari gelas yang dituang oleh maidnya.
     "Sometime you also need a rest, Wade". tegur Ken Ng tanpa memandang adiknya. Wade Ng tersenyum.
     "Where's she?". soal Wade Ng memaksudkan Madam Su, apabila tidak melihat kelibatnya.
     "Shopping!" nyampuk Cici memahami siapa yang dicari oleh Uncle Wadenya. Wade Ng mengangguk. "Granny excited to meet her daughter-in-law tonight". sambung Cici mengusik. Wade Ng mengecilkan matanya memandang Cici. Cici ketawa geli hati.
     "Done honey?". soal Ken Ng kepada anak gadisnya. Cici mengangguk sebelum mengelap mulutnya. Sempat lagi dia mencapai anggur hijau didepannya lalu dikunyahnya.
     "Where are you going?" soal Wade Ng seraya mengunyah roti bakarnya.
     "Send to her mother". balas Ken Ng lalu berdiri menunggu maid menyarungkan kodnya. Cici mengangguk.
     "Why? You also went out too?" soal Wade Ng. Ken Ng mengangguk.
     "I also had an appointment tonight". balas Ken Ng. "Good luck with your date". sambung Ken Ng sebelum berlalu pergi. Cici ketawa kecil. Wade Ng menjeling sinis.
     "Bye uncle!". ucap Cici seraya mencium pipi Wade Ng. "Send my regard to aunty". bisik Cici mengusik lagi.
     "Like father like daughter". bebel Wade Ng. Bard turut tertawa kecil. Wade Ng menoleh memandangnya. Serta merta ketawa Bard mati.
     "How's she?". tanya Wade Ng seraya mengelap mulutnya.
     "She already fine, sir". balas Bard. Wade Ng mengangguk lega. Malam itu sejurus meninggalkan kondonya, tidak dia tahu apa akan keadaan Alycia.  Hanya dari Bard sahaja yang mengawasi isterinya.
     "Keep eye on her. Make sure she doesn't do anything weird". pesan Wade Ng.
     "Yes sir!". sahut Bard. "Before i forget, ma'am have a meeting with Sir Ken Ng client, tonight sir". sambung Bard yang teringat akan panggilan dari puannya awal pagi tadi agar menjemputnya pada pukul 7 petang ini.
Wade Ng mengangkat muka memandang Bard.
     "Where?". soal Wade Ng.
     "Diamond Hotel, sir". jelas Bard. Wade Ng mengangguk, teringat akan appointment yang diberitahu oleh Ken Ng sebentar tadi. Bukan tidak pernah isterinya mengikuti Ken Ng menemui klien.
     "Anything else you forget?" soal Wade Ng lalu meneguk air digelasnya.
     "No sir!".
     "Don't eat many ants". pesan Wade Ng mengusik seraya menepuk bahu Bard dan berlalu. Berkerut kening Bard. Ants?

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Malam itu, Alycia mengenakan kemeja putih lengan panjang serta skrit merah hati separas lutut. Envelope disisinya dicapai.
     "I wait you here, ma'am". pesan Bard.
     "Okay". sahut Alycia mengangguk lalu tersenyum. Secepatnya Alycia melangkah keluar memasuki Hotel gah itu. Sedang dia melangkah menuju ke kaunter, ringtone Iphonenya berbunyi.
     "Booking under, Morris Book?"
     "Suite 302, miss".
Alycia mengangguk lantas menjawab panggilan yang tertera nama Adrien.
     "Hello my honey bunny". sapa Adrien ditalian
Alycia tersenyum. Rindu! Sungguh dia rindu ingin bersembang dengan temannya itu.
     "Get lost with your honey bunny! Almost 2 week Ad, you never call me or reply my chat!". rajuk Alycia sengaja menyakat.
     "Owhh i'm sorry Aly. I'm totally busy babe".
     "Ya ya always with your busy line". ejek Alycia seraya memasuki perut liff. Adrien tertawa hujung talian. Rindunya dia pada suara manis Alycia.
     "By the way, how are you?" soal Adrien ditalian.
     "I'm fine, hundred percent fine!". balas Alycia lantas kembali teringat pergaduhannya dengan Wade Ng. Cepat ditepisnya! "How about you?" sambung Alycia pulak.
     "Well, i'm fine too just i'm missing you so bad!". luah Adrien mengada namun jujur disudut hatinya .
     "Auch so sweet. Me too, Ad". balas Alycia. Adrien tersipu malu. Kedengaran nama Adrien di panggil dihujung talian.
     "Sorry, i gotta go Aly. I'll call you later". jawab Adrien lalu mematikan panggilan sebelum sempat Alycia berkata-kata.
     "Wait.. Ad..". Alycia mengeluh kecewa apabila skrin phonenya gelap seraya menyimpan semula iphonenya. Alycia melangkah keluar liff menuju ke suite 302.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Disudut bilik suite 302, anak lelaki Qin Ng iaitu Feng Ng sedang menunggu kedatangan Ken Ng. Atas arahan bapaknya, dia terpaksa membatalkan datenya bersama Ming Ming hanya untuk mewakilkan bapaknya bertemu Ken Ng. Feng Ng mengeluh, sudah 10 minit berlalu namun kelibat Ken Ng masih tidak muncul. Jika tidak kerana bapaknya sendiri, sudah tentu saat niy dia lagi di layani oleh Ming Ming.
     "Where is he?!". soal Feng Ng berangin kepada pembantunya Shi Jing. Paling di tidak suka akan tidak tepati masa.
     "He should be here, sir". balas Shi Jing.

Knock!! Knock!!

Ketukan dipintu mematikan kelakuan Feng Ng. Feng Ng menyeringai seraya menjeling. Shi Jing menunduk takut. Alycia melangkah masuk.
     "I'm sorry, i'm late".
Alycia memohon maaf. Pantas Feng Ng menoleh. Terpana matanya apabila melihat kecantikan wajah dan tubuh Alycia. Matanya jatuh ke arah betis putih Alycia.

 Matanya jatuh ke arah betis putih Alycia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "Hi, i'm Mr Ken Ng assistant. Emm Mr Qin Ng?" soal Alycia. Feng Ng mengangguk. Qin Ng pun Qin Ng lah.
     "Yes, have a seat". pelawa Feng Ng.
Alycia melabuh duduknya bersilang di depan Feng Ng. Betis kaki Alycia menjadi perhatian Feng Ng. Alycia yang perasan akan dirinya menjadi perhatian Feng Ng, berdehem.
     "Mr Ken can't make it his time. So as he behalf. Mr Ken ask me to pass this envelope to you, Mr Qin". jelas Alycia meletakkan envelope ditangannya di atas meja lalu ditolak ke arah Qin Ng. Setahunya Qin Ng seorang yang sedikit berusia, terakhir kalinya berjumpa Qin Ng 2 tahun lepas semasa mengikuti Ken Ng bertemunya.
Feng Ng memberi isyarat kepada P.Anya untuk mengambil envelope yang diberi Alycia. Sin Jing menurut. Sampul envelope dibuka lalu isi suratnya diteliti oleh Sin Jing sebelum terkejut. Alycia memandang hairan. Surat tersebut bertukar tangan. Senyuman di bibir Feng Ng berubah kelat.
     "Did anything wrong Mr Qin?" soal Alycia yang merasakan keadaan sedikit tegang.
     "Anything else?" soal Feng Ng pulak sedikit menggeletar selepas mendengar pertanyaan Alycia. Anything wrong?! Panas hati Feng Ng.
     "Mr Ken also say, he free on monday". balas Alycia mengingat kembali.
Feng Ng menggempal kuat tangannya. Matanya mengarahkan kesemua anak buahnya termasuk Sin Jing agar meninggalkannya berdua sahaja.
     "I need to make a call". arah Feng Ng.
Alycia yang melihat merasa tidak sedap hati.

Found You 🤍Where stories live. Discover now