Found You - Chap 30

1.8K 50 17
                                    


     Tanpa menunggu, Feng Ng meluru masuk mendapatkan Ken Ng yang menunggunya. Satu tumbukan hinggap di pipi Ken Ng saat dia tidak bersedia. Feng Ng menyeringai puas. Ken Ng bangun dari jatuh lalu mengelap darah dari bibirnya yang pecah seraya tersenyum sebelum menghulur tangannya ingin berjabat dengan Feng Ng. Feng Ng mengetap gigi.
     "Dont give me that fuck!" marah Feng Ng melihat Ken Ng yang bersahaja.
     "Coffee?" pelawa Ken Ng. "No?" sambung Ken Ng lagi pabila Feng Ng tidak menjawab lalu melabuhkan duduknya semula. Feng Ng kembali panas. "Have a seat, Feng". sambung Ken Ng mempelawa Feng Ng lagi.
     "You think by terminating Qin Ng's contract. They believe such evidence? It's not that easy, Ken!" Feng Ng tidak dapat menahan sabar. Envelope yang dihantar Alycia atas arahan Ken Ng dilempar ke lantai.
     "At least your father will believe".
     "Oh come on, Ken! We're not 20 anymore!"
     "Feng, you betrayed your father! You betrayed Morris Book! It's that you call not a 20?".
     "That how we live, bro!"
     "Then, that how i decide!". tegas Ken Ng.
Feng Ng kembali berapi semula pabila Ken Ng tetap dengan keputusan mahu penamatkan kontrak dengan syarikatnya. Jika ditamatkan, segala untung yang diperolehinya juga bakal lenyap. Feng Ng mula resah! Nafasnya turut turun naik laju. Tidak akan dibiarkan usahanya jatuh begitu saja walaupun ianya datang dari hasil yang salah. Wajah bersahaja Ken Ng ditenung Feng Ng tajam! Lantas kolar kod baju Ken Ng digenggam Feng Ng hingga Ken Ng terbangun dati duduknya.
     "Dare to make me fall, i'll be sure your Morris will follow me drown until you can't see the top!". ugut Feng Ng seakan berbisik.
     "Then i should welcome you". celah Wade Ng melangkah masuk, diikuti oleh Bard.
Feng Ng menoleh. Serta merta tangannya yang mencengkam kolar Ken Ng turut terlepas. Terbeliak matanya melihat Wade Ng hingga dia jatuh terduduk di sofa. Wade Ng tersenyum. Sementara Ken Ng membetulkan bajunya lalu duduk semula.
     "Uuh, that bad, dude". perli Wade Ng melihat pipi abangnya yang sedikit lebam.
     "He's just lucky". sampuk Ken Ng.   
Feng Ng menyandar seraya ketawa sinis.

     "I never thought a coward would come back"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     "I never thought a coward would come back". perli Feng Ng pula.
     "Yaa and i think it's nice having a betrayed. A coward. You know, you. Me. Right?". balas Wade Ng menyindir seraya jarinya menunjuk ke arah dirinya dan Feng Ng.
     "That too much, Wade". nyampuk Ken Ng.
     "Oh okay sorry, sorry". sinis Wade Ng.
Feng Ng memerhatinya tajam.
     "Feng, you don't have a choice. Either i terminate the contract or i'll sue Qin Ng Enterprise". Ken Ng berpeluk tubuh memandang Feng Ng.
     "You're not that stupid." celah Wade Ng.
Feng Ng menggenggam tangan seperti penumbuk. Bengang!
     "You will pay that!" ugut Feng Ng marah lalu bangun. Bard yang hanya memerhati dari tadi berjalan membukakan pintu.
     "You should know with who you're playing fire before you get burn". pesan Wade Ng serius seakan berbisik. Feng Ng tersengih sinis lalu memandang Ken Ng.
     "Send my regards to the twin moles". ucap Feng Ng berlalu meninggalkan Ken Ng dan Wade Ng.
Wade Ng memandang Ken Ng hairan. Twin moles?
Ken Ng bangun dari sofa mengambil tisu mengelap luka kering yang pecah di bibirnya.
     "You acted without i know it". Wade Ng berpeluk tubuh memerhati kelakuan abangnya.
     "You know it better, Wade". balas Ken Ng.
Wade Ng tersenyum, dia tahu Ken Ng pasti akan memancing dalang disebaliknya selepas perbincangan dengannya tempoh hari lalu. Abangnya tidak suka menunggu.
     "You better be careful, Ken". pesan Wade Ng sebelum ingin berlalu.
     "You too". balas Ken Ng seraya Bard menutup kembali pintu pejabatnya lalu mengikuti Wade Ng dari belakang.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Wade Ng melangkah masuk ke pejabatnya. Kelibat isterinya juga sudah tiada. Lunch maybe?, fikir Wade Ng. Kerusinya ditarik sebelum melabuhkan duduk. Laptop didepannya juga di on kan semula.
     "Did you get the details?" Wade Ng menyoal. Bard mengangguk. Wade Ng fokus mendengar sambil tangannya teliti menulis butir kerjanya dari laptop.
     "That night, Ma'am Alycia meet a client without Mr Ken". Bard mula bicara. Wade Ng mengangkat muka.
     "Then where's Ken?" Wade Ng ingin tahu.
     "As what i know, same day Mr ken also have appointment but with Miss Wen at the same time". jelas Bard. "And i also checked the cctv with Diamond Hotel". sambung Bard lagi kemudian menghulur ipadnya kepada Wade Ng. Rakaman cctv menunjukkan Alycia berjalan sambil memegang 1 envelope menuju ke liff lobi.
     "She just look fine before that".
     "And sir". panggil Bard. Wade Ng mengangkat muka memandang Bard. "There is something you need to see". sambung Bard lalu mengambil semula ipad dari tangan Wade Ng. Wade Ng pelik. "I found this in Ma'am Alycia condo, sir". hulur Bard semula ipadnya kepada Wade Ng.
     "A blood at her towel?" Berkerut dahi Wade Ng melihat 1 gambar tuala Alycia yang berdarah. Hatinya mula tidak senang. Bard mengangguk.
     "I also found clothes that were burn and that clothes is the same clothes Ma'am Alycia wear". terang Bard sambil menunjukkan beberapa gambar tong yang terdapat pakaian yang hangus dibakar.
     "That mean, she was lying to me". balas Wade Ng mengawal emosinya.
     "According to my details, it's possibly that Ma'am Alycia was injured that night". jelas Bard membuat kesimpulan.
     "Then? Why she hide it?!" bentak Wade Ng.
     "It's because.. the client she meet was Qin Ng Enterprise, sir". jelas Bard teragak agak. Ipad di tangan Wade Ng hampir terlepas.
     "What do you mean, Bard?"
     "Yes sir. It is Sir Feng Ng". balas Bard.
Wade Ng terkejut. Dadanya mula berombak. Amarahnya menyerbu ke muka. Feng Ng? Wade Ng tersedar pabila teringat kata-kata Feng Ng.

Send my regards to the twin moles!

     "Does he mean Alycia?!". Wade Ng seraya berdiri. Hatinya panas! Wade Ng meraup rambutnya ke belakang. "Go to Diamond Hotel". sambung Wade Ng mengarah Bard lalu segera mencapai suit dan phonenya sebelum berlalu pergi.

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

Malam itu Alycia pulang lewat pada pukul 8malam selepas menyelesaikan kerja yang diarahkan oleh Ken Ng. Alycia memandang sepi kelibat Bard berlalu meninggalkannya. Langkahnya lemah memasuki pintu liff. Suis diruang tamu dipetik Alycia saat dia memasuki pintu rumah. Hampir saja dia menjerit melihat Wade Ng yang bersandar di sofa sambil menongkat dagu memandangnya.
     "Why don't you switch on the light?" tegur Alycia terkejut lalu meletak handbagnya di atas meja. Wade Ng berdiam diri memerhati gerak geri isterinya.
     "I'll prepare dinner later". sambung Alycia lagi sambil menanggalkan jam tangannya.
     "Strip".
Alycia menoleh memandang Wade Ng.
     "Hah?" Alycia kebingungan.
     "I said strip". tegas Wade Ng.

Found You 🤍Where stories live. Discover now