Wade Ng, Ken Ng dan Madam Su rancak berborak, melayani beberapa klien dari Morris Book yang datang pada malam niy. Sesekali mereka didatangi pelayan menuangkan wine ke gelas yang hampir kosong. Dari jauh Ming Lin berjalan dengan lenggoknya menuju ke arah Madam Su. Wade Ng berdecit menyampah. Alycia yang berdiri setia diantara Ken Ng, Madam Su dan suaminya hanya memerhati. Hatinya detik cemburu. Sedang khusyuk bersembang, Ming Lin mencelah menyapa Madam Su membuatkan tetamu yang ada meminta diri memberi peluang mereka melayani Ming Lin.
"Happy birthday, aunty". ucap Ming Lin seraya mencium kiri dan kanan pipi Madam Su sebelum turut berdiri diantara Wade Ng, Madam Su serta Alycia.
"Thank you". balas Madam Su. "You look stunning tonight dear, right Wade?". sambung Madam Su memuji. Ming Lin tersenyum malu. Wade Ng berpura tidak mendengar. Hatinya saat ini memikirkan akan perasaan isterinya di sebelah. Wine ditangannya diteguk perlahan.
"Thank you for coming tonight". ucap Ken Ng sambil mengangkat gelasnya kepada Ming Lin, mengubah suasana.
"Thanks also for inviting me". balas Ming Lin tersenyum manja sebelum meneguk cocktail dari gelasnya. "Very nice house". sambung Ming Lin memuji. Ken Ng tersenyum.
"Better wait until climax". celah Wade Ng sedikit sinis. Ming Lin termangu hairan. Begitu juga Madam Su. Ken Ng yang memahami hanya mendiam diri seraya tersenyum sendiri sebelum meneguk wine dari gelasnya. Sedang dia asyik, dari kejauhan dirinya dipanggil dengan panggilan papa dari suara yang amat dia kenali. Sejurus dia menoleh, Cici menerpa dengan memeluknya erat tanpa dia bersedia. Yang lain turut terkejut.
"I thought you would not coming". Ken Ng membalas pelukan anaknya.
"How could i'm not coming for your important day, right granny". balas Cici dengan mimik mukanya lalu melepaskan pelukan seraya menerpa ke arah Madam Su melepaskan rindunya. "Happy birthday granny". sambung Cici lagi, mengucup pipi Madam Su.
"Ouww thank you, dear". Madam Su mencium kedua pipi Cici bertalu. Cici ketawa gembira.
"What about me?". celah Wade Ng berpura merajuk. Cici menoleh lalu tersengih. Wade Ng turut dipeluknya.
"Are you coming alone, dear?". soal Ken Ng. Cici menggeleng lalu melepaskan pelukan.
"I'm coming with mom". tunjuk Cici ke arah Miss Wen yang berdiri tidak jauh. Ken Ng turut menoleh, memandang bekas isterinya yang menunduk hormat, menyapanya sekeluarga. Ken Ng mengangguk kecil. "Miss Alycia!!". sambung Cici terjerit kecil tatkala terpandang Alycia yang tersenyum ke arahnya. Yang lain juga turut terkejut dengan keterujaan Cici. Pantas tubuh Alycia dipeluk Cici. Wajahnya disembam ke dada Alycia.
"How are you, miss?" soal Alycia membelai lembut bahu Cici.
"I miss you". luah Cici perlahan. "Why you quit from dance class?". sambung Cici menyoal seakan merajuk. Berkerut dahi Wade Ng mendengarnya. Dance class? Alycia? Fikirnya sendirian tidak percaya.
"I have many work to do. So i don't have much time. I'm sorry". pujuk Alycia lembut. Cici mengangguk faham.
"However when you're free, you have to coming and see me". ugut Cici lalu tersengih menampakkan sebaris gigi putihnya. Alycia mengangguk setuju. "And papa, you too! Don't bully Miss Alycia when you can do your work by yourself". pesan Cici pula memberi amaran membuatkan papanya terkedu.Perbualan berdua Alycia dan Cici menarik minat Madam Su yang hanya melihat dan mendengar. Matanya menatap wajah Ken Ng yang tersenyum memandang Alycia dan Cici. Ming Lin yang sedari tadi memerhati sedikit cemburu pabila Madam Su tidak memberi perhatian kepada sebaliknya hanya memandang Alycia. Sengaja dia mendekati Wade Ng lalu memegang lembut lengan Wade Ng. Wade Ng yang tidak bersedia menepis kasar tangan Ming Lin hingga cocktail yang dipegangnya tertumpah dan mengenai sedikit bawah gaun Alycia. Madam Su juga turut terkejut.
"I..m sorry. Im.. sorry". luah Ming Lin berkali serba salah dan malu.
"It's okay". jawab Alycia yang ingin mengelap gaunnya sebelum tangannya pantas dicapai Ken Ng. Alycia memandang wajah abang iparnya.
"Wade, show her the dressing room". tegas Ken Ng yang tidak suka akan situasi begini. Wade Ng tersenyum sinis di dalam hati.
"Come with me". arah Wade Ng sengaja bernada kasar. Alycia meminta diri lalu mengikuti Wade Ng dibelakang.
"Please don't act so recklessly". sinis Ken Ng lalu mengarah Bard membawa Cici menikmati makanan seraya dia berpaling menemui Miss Wen. Bard menunduk dan menurut.
Ming Lin terpana malu pabila beberapa pasang mata turut memerhatikannya.
"I'm sorry.. aunty". ucap Ming Lin perlahan. Wajahnya merona malu. Madam Su yang serba salah menggosok lembut lengan Ming Lin, memujuknya.
YOU ARE READING
Found You 🤍
RomancePertolongan yang di hulurkan pada malam itu berakhir dengan tragedi yang telah mengubah nasibnya sendiri. Tangisan dan rintihannya juga tidak dapat memutar kembali keadaan yang telah berlaku. Dia hanya berserah dan menyerah. Siapalah dia untuk melaw...