Setelah sebulan setengah, merancang dan berpenat lelah. Akhirnya hampir seharian, pada malam ini buat pertama kalinya Morris Book Anniversary di raikan di Ng Residence dengan kemeriahan dari golongan tetamu kenamaan Morris Book. Ken Ng dan Wade Ng yang sudah bersiap sedia, menanti di tingkat atas memerhatikan setiap tetamunya. Mata mereka tertumpu ke arah Qin Ng yang sedang bergelak tawa dengan beberapa client dari Morris Book.
"Are you ready?". soal Wade Ng kepada abangnya yang hanya berdiam diri. Ken Ng tersenyum tanpa memandang Wade Ng lalu mengangguk yakin. Matanya juga tak lari memandang beberapa pelayan yang sibuk menyambut dan melayan beberapa tetamu Morris Ng.
"You should go and greet them too. This is your precious time". celah Madam Su mendatangi kedua anaknya. Han menunduk hormat, menyapa hormat kedua tuannya.
"We will go with you later, maa". jawab Ken Ng.
Madam Su tersenyum seraya memandang ke bawah melihat tetamunya yang datang. Matanya teruja melihat Ming Lin dan temannya turut hadir.
"She look pretty tonight, Wade". puji Madam Su sengaja lalu memandang Wade Ng yang tidak senyum mahupun mengiakannya. Dia tahu sehingga kini anaknya masih lagi menolak untuk dijodohkan dengan Ming Lin. Namun dia tetap tidak berputus asa melainkan Ming Lin yang mengudurkan diri.
"But you look more pretty than her, maa". puji Wade Ng mengalihkan topik mamanya. Penat telinganya mendengar nama yang sama. Madam Su menjeling namun bangga dipuji. Ken Ng melirik jam ditangannya.
"Where's Alycia?". soal Ken Ng memandang Wade Ng. Wade Ng turut mencari kelibat isterinya.
"I think she with Bard". balas Wade Ng
"Who Alycia, Ken?". soal Madam Su ingin tahu.
Belum sempat Wade Ng ingin membuka mulut, matanya tidak berkelip melihat kecantikan isterinya yang berjalan melangkah menuju ke arah mereka. Alycia menunduk hormat menyapa Madam Su di depannya. Tercengang Madam Su menatap wajah manis Alycia.
"Happy birthday Madam. Wish you becomes more beautiful and healthy always. This is a small gift from me, hope you liked it". tutur Alycia walaupun sedikit gugup dan gementar namun di kawalnya sebelum menghulur sekotak baldu kecil berwarna merah hati.
Ken Ng berdehem bila Madam Su dan Wade Ng diam tidak bersuara.
"Thank, i'll see it later". ucap Madam Su tersenyum selepas tersedar. Kotak yang dihulur di serahkan kepada Han. Alycia tersenyum manis.
"It's time, sir". tegur Alycia. Ken Ng menggangguk lalu mengemaskan tie dan tuxedonya.
"Excuse my self". Ken Ng meminta diri seraya melangkah seiring. Jari Alycia dicapainya agar berpaut pada lengannya. Alycia terkedu. Ken Ng mengenyit matanya sebagai tanda sengaja ingin mengusik Wade Ng. Wade Ng yang memerhati dari belakang, bermuka cemburu!
"Who is she, Wade?" soal Madam Su tertarik.
"She is Ken Ng, p.a". balas Wade Ng. Madam Su menggangguk tersenyum penuh makna. Wade Ng memandang mamanya hairan. "Why?" sambung Wade Ng pula menyoal ingin tahu.
"She's beauty". puji Madam Su.
Terlopong biji mata Wade Ng seakan tidak percaya. "She suit with Ken". sambung Madam Su lagi. Wade Ng mati kata. Terkebil dia mendengarnya. Hatinya rasa tercarik. Ken?
"Sir!" tegur Han pabila panggilan dari Madam Su tidak bersahut oleh tuannya. Wajah Han dipandang kosong. "Time to go, sir". arah Han menunjuk kepada Madam Su yang menanti. Wade Ng mengangguk perlahan.Adrien yang baru selesai memilih beberapa muzik genre slow yang bersesuaian dengan majlis, turun menuju ke arah Karen dan Jun yang sedang rancak berborak, menikmati minuman.
"Wooo girls, you looks gorgeous tonight". celah Adrien memuji Karen dan Jun yang mengenakan dress simple pada malam niy.
"Thank you. You too look good in blazer". balas Jun tersenyum manis pabila dipuji. Adrien tersengih. Bertemakan formal, dia memilih mengenakan blazer berwarna dark grey dari brand Armani.
"Haa i'm feeling nervous". adu Karen menggosok lengannya berkali.
"Yaa, me too. This is my firstime saw a rich people". sampuk Jun dengan mimik mukanya.
Adrien turut menoleh, kebanyakkan tetamu Morris Ng yang hadir datang dari berbagai style dan berjenama.
"Anyway, where's Alycia?". soal Adrien mengubah topik, mencari kelibat Alycia. Dari pagi lagi, dia tidak melihat crush hatinya itu meskipun sudah direject secara tak sah, tetap crushnya.
"Getting prepare". balas Jun.
"Everything prepare well?". soal Karen yang sedikit gelisah. Adrien mengangguk. Hampir 4 kali dia memastikan semuanya berjalan lancar, dari segi tetamu, cake dan menu. Memandangkan Mrs Peng tidak dapat menghadirkan diri kerana anaknya yang demam panas, terpaksa dia menggalas tugasan last minit niy. Karen melirik jam ditangannya, tepat 9malam. "I think its time, Ad". sambung Karen lagi. Adrien dan Jun menoleh memandang ke arah pentas.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
Saat itu, lampu ruang dewan dimatikan. Hanya lampu kecil yang terarah ke arah Bard yang berada di pentas. Semua mata tertumpu kepada Bard yang sedang memberi ucapan. Alycia yang berada dia atas anak tangga sedikit menggigil.
"What wrong?" bisik Ken Ng.
"I'm feeling nervous".
"Everything will be fine".
Lampu kecil tadi mula menghala ke arah Ken Ng dan Alycia yang ingin menuruni anak tangga menuju ke pentas.
"I introduce you, our Ceo Morris Book. Mr Ken Ng and Mr Wade Ng". ucap Bard memperkenalkan kedua dua majikannya. Kesemua mula tertumpu memandang Ken Ng dan Alycia diikuti Wade Ng berserta Madam Su. Alycia menggenggam kuat lengan Ken Ng. Jantungnya mengepam laju.
"Calm down". bisik Ken Ng.Alycia menarik nafas dalam sebelum dihembusnya perlahan. Kemesraan Ken Ng dan Alycia menjadi siulan tetamu begitu juga ecantikan Alycia menjadi bualan. Wade Ng mula panas dibelakang. Cemburunya datang kembali. Begitu juga Adrien yang hanya memerhati dari jauh, turut cemburu. Otaknya masih berteka teki akan hubungan Alycia dan Ken Ng.
"She beautiful". puji Jun tercengang. "Right Ad?". sambung Jun menyiku Adrien.
"Yaa, you're right". jujur Adrien akui Alycia nampak anggun pada malam niy.
"She look sweet with Mr Ken". puji Karen yang agak teruja. Laju Jun mengangguk menggiakannya. Adrien merenung Alycia dan Ken Ng berkali. Dia tahu jika itu pilihan Alycia, dia tidak dapat menolaknya kerana Alycia berhak memilih pasangan hidupnya namun hatinya tetap menusuk sakit. Teramat sakit!"Okay, i think you all should enough with staring at us". ujar Ken Ng bergurau selepas Bard menghulurkan mikrofon kepadanya dan Wade Ng. Serentak itu ruang dewan juga turut penuh tawa. Alycia mengambil tempat di sebelah Bard, memberi ruang kepada abang ipar, mertua dan suaminya.
"Thanks again to those present tonight. Espcially you Uncle Qin, its my honor to see you tonight". celah Wade Ng, gilirannya bercakap seraya menunjuk ke arah Qin Ng. Qin Ng mengangkat gelas winenya sebagai tanda terima kasih. Wade Ng balas dengan senyuman. Alycia yang hanya memerhati dapat merasakan akan kelainan dari kedua adik beradik niy. Alycia rapat ke bahu Bard.
"Something is not right, Bard". bisik Alycia.
"Everything gonna be alright, ma'am". balas Bard tanpa memandang puannya. Berkerut dahi Alycia mendengarnya sebelum memandang semula ke arah suaminya.
"Apart from celebrating the Anniversary Morris Book, it is also a special night for both of us. Cause tonight we're also celebrating Madam Su's 67th birthday. We would like to take this opportunity to wish you a Happy birthday maa, no one can compare to you". sambung Ken Ng pula memberi ucapan seraya menatap wajah Madam Su. Madam Su tersenyum bahagia.
"Bring that cake on!". laung Wade Ng. Sejurus itu lagu ulang tahun dimainkan. Madam Su yang terkejut dengan jeritan Wade Ng, tercengang tatkala melihat kek 4 tingkat yang di keluarkan diletak dihadapannya. Senyumnya bertukar sebak, melihat kek yang digabungkan bersama ulang tahun Morris Book. Wade Ng dan Ken Ng memeluk erat Madam Su. Alycia turut terasa sebak. Nikmat keluarga yang sudah lama tidak dia rasai. Wade Ng menoleh memandang wajah isterinya dibelakang yang tersenyum. Alycia membalas dengan mengangguk kecil, tanda tidak mengapa.
Bard mengakhiri dahulu ucapan sebelum akan menyambungnya kembali selepas ini. Wade Ng, Ken Ng dan Madam Su melangkah menuju ke para tetamu. Diikuti Alycia dan Bard di belakang.
YOU ARE READING
Found You 🤍
RomancePertolongan yang di hulurkan pada malam itu berakhir dengan tragedi yang telah mengubah nasibnya sendiri. Tangisan dan rintihannya juga tidak dapat memutar kembali keadaan yang telah berlaku. Dia hanya berserah dan menyerah. Siapalah dia untuk melaw...