~32 | 2~

838 73 4
                                    

Elisa biraz tereddüt etse de mektubu Theoya uzattı. Theo mektubu dışından okumaya başladı.

"Sevgili Leydi  Sophia,
Uzun zamandır yüzünüzü göremiyorum. Ailenizle ilgili meselelerden sonra pek görüşemedik. Bir süre önce evlilik töreni yüzünden meşguldüm. Eğer müsaitseniz sizinle görüşmediğimiz bu arada neler geçirdiğiniz hakkında sohbet etmek istiyorum. Bu yüzden en kısa zamanda sizi ziyaret edeceğim.

Sevgilerle  Prenses Elisa."

Prens kağıdı okuduktan sonra kıza baktı. Kız sakin bir ifadeyle onun ne diyeceğini bekledi. Adam mektubu kıza verdi.

"Saraydan dışarıya çıkamazsın"

"Neden?"

"Sarayın dışı senin için içinden daha tehlikeli. Özellikle kraliyet ailesinin beni sevmemesini de hesabı katarsak senden kurtulup suçu başkasına atarak bu durumdan kurtulabilirler. Bu yüzden gidemezsin."

"Tamam... O zaman onu saraya çağıracağım"

"Böylesi daha güvenli" dedi ve kıyafetlerini değiştirip dışarı çıktı Theo. Elisa ise mektubunu tekrar yazıp gönderdi.

 

Aradan 15 gün geçmişti. Bu süre boyunca bazı rahatsız olduğu şakalar(!) ile karşılaşan Elisa bunlara kanmadı. Yatağındaki kaşındırıcı madde ya da Odasında bulduğu fareler gibi. Elisa eski evlerinde yaşarken annesinin bahçesine giren fareleri temizlemek için çalışanlara yardım ederdi. Bu yüzden odasındaki fareleri eliyle tutup camdan atmıştı. Zaten ilk katta odaları olduğu için fareler koşarak kaçıyordu. Kaşıntı tozunu ise kokusundan bulmuştu. İlk başta ne olduğunu anlamadı. Ama eliyle dokunduğunda eli kaşınmaya başlayınca anlamıştı. Hemen yatağı temizletip bu durumu da atlatmıştı. Şimdi ise Leydi Sophia'yı bekliyordu. Bugün geleceğini haber veren bir not göndermişti. Elisa sabırsızlıkla onu bekledi. Ve sonunda kapısı çalıyordu.

"Girin!"

"Prensesim, Leydi Sophia sizinle görüşmek istiyor."

"İçeri alın" dedi ve kapıya doğru gözlerini çevirdi. Gerçektende o gelmişti.

"Prensesim, beni çağırmışsınız"

"Leydi Sophia, sizinle konuşmamam gereken önemli bir mevzu var!"

"Mektubunuzda yazan '...Ailenizle ilgili meseleler...' kısmından anlamıştım."

"Evet söylediğin şeyi yaptım" dedi. Elisa birkaç yıl önce leydi Sophianın babasının ölümüyle ilgili meselede yardım etmişti. Leydi ve nişanlısı para için cinayet işlemiş gibi gözüküyordu. Ama halbuki bu üvey annesinin marifetiydi. Zehirleyerek yavaş yavaş öldürmüştü. Adamın vücudunda zehirden dolayı oluşan morluklar vardı. Ama üvey annesi döverek öldürüldüğünü iddia etti. Ama Elisa babasının adını kullanarak birkaç rapora ulaşmıştı. Üvey annenin önceki eşi bıçaklanarak öldürülmüştü. Ama onun vücudundada morluklar vardı. Bu  raporlar sayesinde üvey annenin amacının suçu çocuklardan birine atıp mirastan kendi oğlu adına pay alarak kaçmak olduğu anlaşıldı. Üvey anne adam öldürmeden dolayı idam edildi. Oğlu ise ablası leydi Sophia ve abisi lord Williamla kaldı. Leydi Sophia kendisini kurtardığı için Elisaya yardım gerekirse içinde aile meselesi geçen bir mektup yazmasını söyledi. Elisa da bunu yapmıştı.

Elisa Sophiaya vergi defteri olayını anlattı. Ondan evi araştırıp defteri bulmasını istedi. Sophia bunu zor olsada yapacağını söyledi ve birlikte biraz vakit geçirdiler. Birkaç saat sonra Elisa Sophiayı uğurladı. Odasına dönerken bir hizmetçi tarafından durduruldu. Bu kraliçenin yanına aldığı yeni hizmetçiydi. Ayrıca Elisayla önceden tanışıklığı da vardı.

"Prensesim, Kraliçe babanızı saraya çağırdı" dedi. Elisa korku siniri bir arada yaşayarak sordu.

"Babamdan ne istiyor?!"

OyuncakçıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin