Hoofdstuk 3

3.6K 73 1
                                    

- Halte Newtown - klinkt er door de luidsprekers. Ik laat de beruchte paal los en loop naar de deuren. De metro komt tot stilstand en ik stap uit. Het is nog ongeveer tien minuten lopen naar het studentenhuis. Ik typ het adres in op Google Maps, trek mijn mega zware koffer achter me aan en volg de route.

Aangekomen op plaats van bestemming zie ik een mooi grijs gebouw met vierkante ramen. De voordeur is zwart met daarnaast wel 10 verschillende deurbellen. Het ziet er tot nu toe erg netjes uit. Ik heb nu nog meer spijt dat ik niet al eerder naar het studentenhuis ben gegaan. Ik graai in mijn jaszak op zoek naar de sleutels die mijn moeder mij overhandigd heeft. Mijn moeder heeft alles voor me geregeld want dat wilde ze graag, maar nu word ik letterlijk in het diepe gegooid. Als ik mijn sleutels heb gevonden stop ik de sleutel in het slot, duw tegen de deur en de deur zwaait open. Ik kom in een lichte gang met een mooie betegelde vloer. Ik kijk mijn ogen uit en loop langzaam naar binnen. Het is erg rustig en stil.

Links zie ik gelijk wat studentenkamers en rechts zit de trap die naar de eerste verdieping lijd waar ook mijn studentenkamer zich bevind

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Links zie ik gelijk wat studentenkamers en rechts zit de trap die naar de eerste verdieping lijd waar ook mijn studentenkamer zich bevind. Ik loop de trap op en sleep de koffer over elke trede. Op de eerste verdieping aangekomen is de gang net zo mooi. Heeft mijn moeder toch nog best goed geregeld allemaal. Op deze verdieping zijn er nog meer kamers en ik zou echt niet weten welke van mij is. Zoekend loop ik door de gang als ik ineens een meisje aan zie komen lopen. 'Hey, jij bent vast mijn nieuwe overbuurvrouw!'  Zegt het meisje en ze lacht. Ze heeft een erg kort topje aan waardoor haar buik te zien is. Ook komt haar bh er aan de bovenkant uit. Vandaag heb ik voor een casual outfit gekozen, of eigenlijk kies ik daar altijd voor.
'Hoe weet je dat ik je overbuurvrouw ben?' Vraag ik verbaasd. 'Nou door die grote koffer van je natuurlijk, en er staat maar één kamer leeg, en dat is tegenover mij. Kom maar mee dan laat ik je kamer zien.' En ik loop zonder na te denken achter haar aan.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu