Hoofdstuk 20

2.7K 63 1
                                    

Als we in mijn kamer staan doet Abby erg geheimzinnig en draait ze de deur op slot. Ik kijk haar verbaasd aan. 'Wat is er in godsnaam zo geheim dat je daar de deur voor op slot moet draaien?' Ik loop naar de deur en draai hem weer van het slot. 'Niemand weet dat ik het weet, dus je moet zweren dat je je mond ten alle tijden houd.' Nu word ik nieuwsgierig en loop ik wat dichter naar haar toe. 'Ik zweer op mijn dode hamster Kriebeltje dat ik het aan niemand door zal vertellen.' En ik doe net alsof ik door mijn vingers heen spuug. Abby lacht en ik denk dat het om de naam van mijn hamster gaat, maar dan gaat ze verder. 'Ik heb dus ongeveer twee weken geleden toevallig gezien dat Julia, James zoenend haar kamer in trok. Een kwartiertje later ben ik stiekem bij de deur gaan luisteren en hoorde ik Julia heftig kreunen.' Ze giechelt en ik kijk haar met open mond aan. Normaal hou ik helemaal niet van roddelen maar dit is wel erg juicy.  'Het schijnt dus ook dat haar vriendje van niks weet dus ze is gewoon keihard vreemdgegaan door met James te neuken.' Ik schrik van haar woordkeuze maar geniet van elk woord wat uit haar mond komt. 'Oh My God, dit meen je toch niet. Dit is zo heftig!' Ik mocht Julia al niet, maar nu ik weet dat ze die Jorik heeft bedrogen al helemaal niet. Eigenlijk zal ik hem alles moeten vertellen. Ik herinner mezelf er snel aan dat ik dan alleen maar meer problemen zal krijgen met Julia. Ook heb ik Abby beloofd het tegen niemand te vertellen. Ik besluit het dus ook niet te doen, ze zoeken het maar uit met z'n tweeën. Vroeg of laat komt hij er vast wel achter. 'We moeten echt een keer een ouderwets slaapfeestje houden.' Zegt Abby ineens. 'Wie wil je allemaal uitnodigen dan?' Vraag ik. Als die Julia ook komt ben ik er zeker niet bij. De bitch. 'Gewoon, alleen jij en ik.' Zegt Abby en ze geeft me een duwtje. 'Is goed.' We kletsen nog verder over van alles en nog wat. 'Ik moet je trouwens wat vertellen.' Begin ik ineens. Ik heb besloten haar wat over Ethan te vertellen. Ze hoeft niet alles te weten, maar ik wil wel graag vertellen hoe ik me voel. 'Vertel! Gaat het over die jongen uit de metro?' Vraagt ze nieuwsgierig. 'I-ik denk dat ik verliefd op hem ben.' Kraam ik uit. Ik schrik en sla snel mijn hand voor mijn mond. Ik heb het tot nu toe nooit aan mezelf toegegeven dat ik verliefd ben op Ethan. Abby gilt het uit van blijdschap en ik doe met haar mee. 'Is het niet raar dat ik nu al verliefd ben? Ik ken hem amper.' Vraag ik aarzelend. 'Nee natuurlijk niet, dat is toch juist geweldig! Je moet er van genieten hoor, want voor je het weet word het minder.' Zegt Abby. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat het minder zou worden, maar ze heeft gelijk, het is geweldig en ik moet er van genieten. Abby en ik kijken elkaar aan en gillen dan tegelijk van blijdschap. Abby omhelst me. Dan kijk ik op de klok en zie ik dat het al twaalf uur s 'nachts is. Ik wens Abby welterusten en ze gaat naar haar eigen kamer. Ik poets mijn tanden, kleed me om en ga in bed liggen. Met Ethan in mijn gedachten val ik in slaap. Die nacht droom ik over een jongen die naakt een opstel aan het schrijven is, met mijn pen.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu