Hoofdstuk 42

2.3K 47 2
                                    

Ik kijk James boos aan als hij heel dicht bij me komt staan. Onze neuzen raken elkaar bijna aan. Ik zet snel een stap naar achter en blijf hem boos aan kijken. 'Weet jij toevallig waar Abby is, schoonheid?' Zegt James grijnzend. 'Nee ik heb haar niet gezien, ik wilde jou net hetzelfde vragen.' Zeg ik nors, maar hij reageert niet. Ineens heft hij zijn hand op, hij gaat in de richting van mijn gezicht en ik kijk hem verbaasd aan. Dan strijkt hij een haar lok uit mijn gezicht en wil hij de haarlok achter mijn oor strijken. Ik sta een paar seconden verstijft maar dan kom ik snel weer tot bedaren en snap ik wat hij wilt proberen. Ik sla met al mijn kracht zijn hand weg. 'Blijf met je poten van me af, viezerik.' De woede vlamt in me op. James zwaait met zijn hand. 'Au, dat deed best wel pijn. Je bent best wel een pittige tante als het erop aan komt Es.'
'Noem me geen Es, en blijf verdomme uit mijn buurt anders komt mijn hand de volgende keer recht in je gezicht terecht.' Zeg ik zo boos mogelijk. James kijkt me verbaasd aan en ik ben trots op mezelf dat ik dit tegen hem heb gezegd. Ik geef mezelf in gedachten een schouderklopje.
Ik wil richting de trap lopen om naar school te gaan, maar hoor dan ineens achter me een deur open gaan. Ik draai me snel om en zie gelukkig dat het Abby is die uit de douche komt met een handdoek op haar hoofd en eentje om haar lijf geslagen. Ik loop nog steeds vol woede snel naar haar toe. 'Ik word gek van hem.' Slis ik tussen mijn tanden door. 'Ook goedemorgen Esmee.' Zegt Abby lachend. Ik glimlach terug en draai me dan om en zie dat James nog steeds in de gang staat. Hij komt op ons afgelopen. De glimlacht verdwijnt gelijk van mijn gezicht. 'Kan je alsjeblieft zeggen dat hij weg moet gaan?' Vraag ik met een pruillip. Abby wrijft over mijn schouder en loopt dan langs me heen richting James. 'Hey Ab, ligt mijn portemonnee nog bij jou?' Hoor ik James vragen. 'Ik zal even voor je kijken.' Zegt Abby en ze loopt haar kamer binnen. Nee Abby laat me nou alsjeblieft niet alleen met die gore gal bak. Ik kijk James boos aan als hij weer op me afgelopen komt. Ik duw hem hard opzij waardoor hij bijna zijn evenwicht verliest. Net als hij zijn mond wilt openen voor één of andere schunnige opmerking komt Abby haar kamer uit met de portemonnee in haar handen. 'Ik heb er 20 pond uitgehaald voor de huur, want je slaapt meer bij mij dan in je eigen kamer. En nou wegwezen.' Ze gooit de portemonnee naar James en dan loopt hij lachend de trap af. Abby staat te zwaaien met het briefje van 20 pond en ik moet lachen. 'Nou Abby schiet op, anders komen we straks nog te laat.' Zeg ik en trek de handdoek van haar hoofd. Ik moet er niet aan denken dat ik straks het lokaal niet in mag omdat ik te laat kom. Dan mis ik de les en dan kan ik niet naast Ethan zitten.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu