Als we even later stoppen met rennen om even op adem te komen lachen we nog steeds en geeft Ethan me een kus. We zijn uitgekomen in een winkelstraat dichtbij de metro. Ik kan gewoon niet geloven dat hij mij ook leuk vind. En ik heb net heftig met hem staan tongzoenen in een steegje. Ik lach in mezelf. We houden nog steeds elkaars hand vast. 'Heb je zin om zaterdag met mij naar de bios te gaan?' Vraagt Ethan me ineens en hij knijpt zachtjes in mijn hand. Mijn ogen glinsteren bij de gedachte dat Ethan me zojuist mee uitgevraagd heeft. 'Ja, dat lijkt me heel leuk.' Zeg ik enthousiast en ik schaam me gelijk omdat mijn enthousiasme overduidelijk is. Ethan merkt het op en grinnikt. 'Zullen we om acht uur bij de bioscoop buiten Cambridge afspreken?' Ik kijk hem verbaasd aan.
'Hoezo helemaal daar? Hier in Newtown heb je toch ook een bioscoop?'
'Ja maar dat is een hele kleine bioscoop, daar draaien maar een paar films. Ik wil je natuurlijk wel het optimale aanbod kunnen bieden op onze eerste date.' En hij geeft me een knipoog. Ik giechel, wel vind ik het wat vaag, maar ik besluit hem te vertrouwen. Hij woont hier immers al een jaar en zal vast wel weten waar je het beste aanbod qua films hebt. 'Geef me je nummer Es, dan kan je me bellen als je het niet kan vinden. Ik moet zaterdag namelijk eerst nog even wat doen dus je zal wel alleen met de metro moeten, vind je dat erg?' Hij reikt ondertussen zijn telefoon aan en ik pak hem uit zijn hand.
'Nee hoor, ik ga wel vaker alleen met de metro.'
Ik toets mijn telefoonnummer in en klik dan op opslaan. Op dat moment licht het schermpje van zijn telefoon op. Hij word gebeld. Ik kijk op zijn telefoon en zieValerie staan en mijn maag krimpt ineen. 'H-hier je word gebeld.' Weet ik uit te kranen en ik geef de telefoon weer terug aan hem. Ik heb nu al spijt van mijn tongzoen met hem en ik word misselijk bij de gedachten dat hij dit misschien met nog meer meisjes doet dan alleen met mij.
'Oh shit, ik moet gaan Esmee, ik zie je morgen in de les.' Zijn telefoon gaat nog steeds over. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en rent dan weg richting de metro. In de verte zie ik dat hij snel zijn telefoon opneemt en breed glimlacht bij het horen van die Valerie's stem.
JE LEEST
Not allowed -VOLTOOID-
Teen Fiction(LET OP! Seksuele content + groftaalgebruik + drugs gebruik, wees gewaarschuwd) 16+ Als Esmee onderweg is naar het nieuwe studentenhuis waar ze tijdens haar studie aan de Cambridge University zal verblijven, komt ze in de metro toevallig in gesprek...