Hoofdstuk 17

2.8K 59 0
                                    

'Hey Esmee.' Hoor ik Ethan zeggen en ik draai me langzaam om. 'Hey.' Zeg ik, verder durf ik niks uit te brengen. 'Hier, ik heb je pen nog.' Hij lacht en steekt de pen in mijn richting. Ik kijk van zijn bruine ogen naar de pen en zie dat ik diegene heb gegeven die ik nooit gebruik. 'Je mag hem wel hebben hoor.' Zeg ik verlegen. 'Dankjewel, nu hoef ik door jou nooit meer om een pen te vragen want die heb ik vanaf nu altijd bij me.' Zegt hij, en hij geeft me een knipoog. Mijn benen lijken wel week geworden en ik voel dat ik bloos. Niet alleen door Ethans opmerking net in de les lijkt het alsof ik in de kleuterklas ben beland, maar ook door mijn gedrag als ik met Ethan sta te praten. Is dit nou wat ze met verliefdheid bedoelen? 'Ik wist helemaal niet dat je bij mij op school zat.' Gaat Ethan verder. 'Ik ben eerstejaars, dit is ook pas mijn eerste dag op Cambridge.' Geef ik toe. We praten nog wat verder over school en wat voor vakken we hebben. Ik kom tot de conclusie dat we alleen met marketing bij elkaar in dezelfde klas zitten. Dat geeft me een opgelucht gevoel. Dan heb ik alleen in díe les eventuele afleiding door hem. Dan zie ik in mijn ooghoek de jongen lopen waarvan ik dacht dat het Ethan was. Hij maakt een gebaar naar Ethan dat hij moet komen. Hopelijk zegt de jongens niks over mijn ongemakkelijke 'hoi' van zo straks.
'Ik moet gaan Es, Jorik word ongeduldig. Ik zie je nog wel eens.' Zegt Ethan lachend en loopt dan samen met Jorik de gang uit. Oh My God, hij noemde me Es. Zwijmelend en hopend dat ik hem inderdaad nog wel eens zie, loop ik naar mijn volgende en laatste college van vandaag.

Als ik ga zitten bij het laatste college voel ik me blij omdat ik net met Ethan heb gepraat. Dit keer was het gelukkig niet zo awkward. Als de les bijna begint zie ik ineens Julia samen met die Jorik het lokaal in rennen. Ze gaan een paar plekken voor me naast elkaar zitten. Fijn, Jorik en Julia kennen elkaar dus. Die zullen wel gelachen hebben na die ongemakkelijke 'hoi' van mij.
Als ik nog een keer kijk zit Julia bijna bij die Jorik op schoot en woelt door zijn donkere haar. Ze lacht hardop. Ik walg ervan en kijk snel de andere kant op.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu