Hoofdstuk 33

2.5K 57 0
                                    

Als de toets afgelopen is ben ik opgelucht omdat ik de toets ondanks mijn boosheid goed heb gemaakt. Ik had verwacht dat ik juist teleurgesteld zal zijn maar mijn boosheid nam toch de overhand. Ik loop ondertussen richting de kantine en ik kom onderweg Abby tegen. 'Hey, hoe ging je toets?'
'Ja, de toets ging gelukkig erg goed!'
'Natuurlijk, ik had ook niks anders van jou verwacht.'  Zegt Abby en ze geeft me een knipoog. We gaan aan ons -inmiddels vaste- tafeltje zitten in de kantine. 'Heb je het trouwens al gehoord? Julia heeft vanochtend gevochten!' Ik kijk Abby verbaasd aan. 'Oh My God dat meen je niet! Met wie dan?'
Ik hoorde al wat meisjes smoezen tijdens de toets over een gevecht en nu blijkt het over Julia te gaan. 'Ze heeft gevochten met een meisje uit de derde klas.' Vertelt Abby en op dat moment komt Julia de kantine ingelopen. Alle ogen zijn plotseling op haar gericht. Ik kijk ook even naar haar maar wend dan snel mijn blik af. Ik heb gezien dat haar zwarte haar wat verwilderd is, maar verder heb ik zo snel geen verwondingen gezien. Ik schrik op als ik Julia ineens hoor schreeuwen. 'Jaja, ik heb gevochten, kan iedereen zich nu weer met zijn eigen fucking problemen bemoeien!' Iedereen doet wat ze zegt en dan komt ze onze kant opgelopen. Ik word gelijk een beetje zenuwachtig. Niet dat ik bang voor haar ben, maar ze kan nog wel eens kattig uit de hoek komen en daar heb ik nu echt geen trek in.
Als ze bij ons tafeltje aankomt gaat ze in plaats van op de stoel, op de tafel zitten met haar voeten op de stoel. Lekker hygiënisch. Abby draait zich gelijk om naar Julia en begint haar te ondervragen. 'Juul, wat is er in godsnaam gebeurt?' fluistert Abby zacht en ik doe net alsof ik haar niet hoor en heel druk aan het scrollen ben in mijn telefoon. 'Ja het zat er al een tijdje aan te komen, die bitch uit de derde loopt fucking wanhopig te doen en bij elke jongen aandacht te zoeken. En vanochtend is ze echt te ver gegaan.' Zegt Julia en ik merk dat ze boos word. Ik kijk haar expres niet aan, ik heb namelijk echt geen zin om ook met haar te vechten. 'Argh, ik trek zo nog een keer die porno blonde extensions uit haar rot kop.' Zegt Julia en ze stampt met haar voeten op de stoel. Ik schrik en laat daardoor mijn telefoon uit mijn handen vallen. 'Is je telefoon zo zwaar nieuwe?' Vraagt ze spottend en ze kakelt daarna van het lachen. Ik lach een beetje scheef mee en pak dan mijn telefoon weer op om verder te scrollen. Julia en Abby gaan verder met praten en ik denk aan vanochtend. Zal Julia dan toch gevochten hebben met dat meisje die zich zo opdrong bij Jorik en hem een kus gaf? Ik dacht al dat ze het niet leuk zou gaan vinden, maar dat ze er gelijk op los zou slaan vind ik zelfs voor haar erg laag.
'Hallo? Esmee?' Zegt Abby ineens en ik kijk op van mijn telefoon. Julia en Abby zijn ondertussen opgestaan en ik heb het helemaal niet gemerkt. 'Sorry wat zei je?'
'Of je ook mee naar huis gaat?'
'Nee sorry, ik heb nog één college.' Zeg ik zacht. Nu kijken Abby en Julia elkaar aan. 'Boeien, je kan toch gewoon een keertje spijbelen?' Zegt Julia en ze kijkt me met samen geknepen ogen aan. Dit zegt ze expres, ze weet donders goed dat ik nooit zal spijbelen. Ik kijk naar Abby in de hoop dat ze me bij zal staan, maar ze kijkt weg. 'Nee sorry, ik wil dit college echt niet missen.'
'Pff, ik wist het wel, wat ben je toch vreselijk braaf.' Zegt Julia lachend. 'Ja, en wat is daar mis mee?' Ik ga staan en schrik van mijn eigen reactie. Aan hun blikken te zien hadden Abby en Julia deze reactie ook niet verwacht. 'Niks hoor, nou doei nieuwe, veel plezier bij je laatste lesje.' Dan beukt Julia me aan de kant waardoor ik bijna mijn evenwicht verlies. Abby pakt me snel bij mijn arm. 'Niks van aantrekken Es, ze is gewoon nog opgefokt door dat gevecht.' Zegt ze en ze geeft me snel een knuffel en rent dan achter Julia aan de kantine uit.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu