Hoofdstuk 34

2.5K 54 0
                                    

Het laatste uur lijkt voorbij te kruipen en ik kan mijn aandacht niet goed bij de les houden. Ik denk terug aan wat Julia zei. Ik trek zo nog een keer die extensions uit haar kop. Straks gaat ze mij ook nog een keer slaan omdat ik twee keer 'hoi' tegen Jorik heb gezegd. Vroeger op de middelbare school heb ik wel eens twee meisjes zien vechten, en sindsdien lijkt het me een verschrikkelijk idee dat er iemand zo'n haat aan je heeft dat ze je willen slaan. Ik ban de gedachtes uit mijn hoofd met de geruststelling dat Julia op haar manier alsnog soort van aardig tegen me doet en het belachelijk zal zijn als ze me zou slaan omdat ik alleen 'hoi' heb gezegd tegen haar vriend. De minuten lijken uren in deze les en ik krijg steeds meer spijt dat ik niet gewoon mee gegaan ben met Abby en Julia naar huis.
Als de leraar eindelijk zegt dat we mogen gaan weet ik niet hoe snel ik op moet staan en het lokaal moet verlaten. Ik heb zin om met een goed boek op bed te ploffen en daar de hele avond niet meer uit te komen. Of een slechte horror film te kijken.
Als ik het grasveld voor de grote school op slenter, stop ik mijn AirPods in mijn oren en scrol door mijn playlist. Ineens ruik ik een vleugje wiet en ik trek mijn neus op. Gadverdamme, wat vind ik de geur van wiet toch goor.
Ik zet mijn lievelingsliedje van Skepta op. -Bad energy stay far away- klinkt het door mijn oortjes en de tekst weerspiegelt perfect de hele situatie. Als ik bijna bij de metro ben zie ik rechts van me ineens een jongen tegen de muur geleund staan met één been opgetrokken. Hij staat te blowen. Daar komt die gore lucht dus vandaan. Als de jongen mij opmerkt schiet hij snel zijn joint weg en komt op me af gerend. Ik rol met mijn ogen en besluit stug door te lopen.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu