Hoofdstuk 72

2.1K 41 0
                                    

+++
Het is alweer een week geleden dat de bruiloft plaats vond. Het begon die dag zo goed. De bruiloft was prachtig en door de romantische sfeer wilde ik Ethan echt vergeven. We danste en het voelde zo fijn in zijn armen. Tot het moment dat ik Ethan met Valerie betrapte. Mijn wereld leek in te storten.
De eerste paar dagen voelde ik me vreselijk down. Ik liep in joggingbroeken en grote slobber truien en had mijn haar in een knot. Ik douchte niet en liep zonder make-up rond. De eerste schooldag na dat het 'uit' was wilde ik niet naar Marketing college gaan, zodat ik Ethan niet onder ogen hoefde te komen, maar ik besloot toch te gaan. Ik laat hém niet mijn colleges en schoolcarrière verpesten. Ethan kwam niet opdagen bij Marketing, en de rest van de week heb ik hem ook niet meer gezien. Misschien maar beter. Misschien is hij wel weer terug bij Julia. Die gedachte maakt me misselijk. De derde dag heeft Abby me praktisch onder de douche gezet en mijn slobber kleding verstopt. Toen moest ik me wel weer in wat verdraagbare kleding vertonen. Abby heeft de hele week elke avond bij me geslapen en daardoor voelde ik me al snel beter. Ik heb haar natuurlijk alles verteld en ze was erg begripvol. De jurk heb ik trouwens netjes terug betaald, ik voelde me zo schuldig over het feit dat hij gescheurd was. Abby zei dat het echt niet hoefde, ik had al genoeg ellende meegemaakt volgens haar. James heeft nog een paar keer deze week bij me aangeklopt om te vragen of ik mee ging uiteten, maar ik heb gezegd dat ik dat nu niet zie zitten omdat ik druk ben met school. Het is niet slim om met James uit te gaan als ik nog met mijn hoofd bij Ethan zit. Ethan heeft me tot mijn verbazing, helemaal geen berichtjes meer gestuurd of me opgezocht om te praten. Misschien heeft hij er vrede mee dat het voorgoed over is tussen ons. Dat doet me erg veel pijn maar het zal me meer pijn doen als ik Ethan ooit nog een keer met een ander zou betrappen. Daarom is het beter zo. Ik heb de goede keuze gemaakt, toch?
Abby en ik liggen al de hele dag slechte horrorfilms te kijken. Abby weet nog steeds niet dat James en ik gezoend hebben. Misschien moet ik het haar maar eerlijk vertellen.
'Uhm Ab ik moet je iets vertellen.' Zeg ik zacht. Abby ligt op haar buik naar de laptop te kijken. Ze wiebelt haar benen heen en weer. Ze mompelt iets wat ik niet versta. 'Ik heb... een paar weken geleden heel even kort met James gezoend. Maar alleen om Ethan jaloers te maken ik voelde er echt niks bij.'
Abby gaat langzaam rechtop zitten en ze kijkt me aan. Ik kan niet pijlen of ze het erg vind. 'Het spijt me echt, ik had het je gelijk moeten vertellen, of eerst toestemming aan jou moeten vragen of...'
'Esmee rustig maar, ik wist het allang.' Zegt Abby. Ik kijk haar verbaasd aan. 'Je wist het al? Maar hoe dan?'
'Julia heeft het me gelijk de volgende ochtend toen het gebeurt was verteld, toen ik haar ging uithoren over Ethan in de keuken. Ik heb niks tegen je gezegd omdat ik wilde kijken of je het me zelf zou vertellen, als goede vriendin zijnde. Het duurde iets langer dan ik had verwacht maar je bent geslaagd.' Zegt Abby lachend en ze geeft me een knuffel van achter. Ik ben helemaal verbaasd. 'Dus je bent niet boos om het feit dat ik met James heb gezoend?'
'Nou weetje Esmee, toen ik hier net kwam wonen waren James en ik de nieuwe, we trokken heel veel met elkaar op en ik kreeg gevoelens voor hem. Ik heb het toen eerlijk aan hem opgebiecht. Hij vertelde dat hij geen gevoelens voor mij had maar we bleven wel net zoveel met elkaar optrekken als voor mijn confession. Hij bleef toen ook vaak slapen en hebben we een paar keer gezoend. Ik was nog steeds helemaal verliefd op hem, tot het moment dat jij kwam. James wilde niet meer met me zoenen en begon jou veel meer aandacht te geven.' Zegt Abby en ze kijkt me aan. Haar blik is gewoon vriendelijk. 'Oh Abby het spijt me ik voel me echt rot.'
'Nee Esmee je begrijpt het niet, door jou ging ik juist inzien dat ik me over hem heen moest zetten. Als jij hier niet was komen wonen was ik nog steeds verliefd op hem en liep ik nog steeds als een slaafse loopse teef achter hem aan. Daarvoor ben ik je heel dankbaar.' Zegt Abby en ze lacht. 'Ik zal nooit met James uit gaan of iets met hem beginnen uit respect voor jou Ab.' Ik wrijf over haar rug.
'Als je dat wilt, moet je het doen. Hou je alsjeblieft niet in voor mij. Je kan veel zeggen maar James is altijd nog beter dan die vreselijke Ethan die je nu al twee keer bedrogen heeft.' Zegt Abby zachtjes. Ik schraap mijn keel. Ik wil niet weer gaan huilen. Abby merkt het op en probeert me snel af te leiden. 'Ga jij beneden nog wat popcorn halen, dan zoek ik een nieuwe film uit.'
Ik knik en loop richting de deur de gang op.
Als ik langs Julia's kamer loop, hoor ik luid gelach. Er gieren ineens zenuwen door mijn lijf bij de gedachte dat Ethan weer terug is bij Julia, en nu bij haar in bed zou kunnen liggen. Het zal me niks verbazen als ze nu liggen te neuken.
Ik ga met mijn oor tegen Julia's deur aan staan luisteren. 'Ah ik heb je zo gemist. Kus me.' Hoor ik Julia giechelend zeggen. Ik voel de woede in me opvlammen. Ik kan mezelf niet meer beheersen. Ik bal mijn vuisten en zwaai haar deur met een harde klap open. In haar kamer zie ik een groot tweepersoonsbed die bijna de hele ruimte vult. Ik zie vier blote voeten aan de achterkant onder uit het dekbed uitsteken. Ik vrees voor het ergste en zet me schrap om weer getuigen te zijn van Ethan met een ander.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu