Hoofdstuk 75

2K 46 4
                                    

De volgende ochtend word ik brak wakker. Er rust iets zwaars op me. Als ik me omdraai zie ik dat Abby tegen me aan ligt met een arm over mij heen geslagen. Ik duw haar zachtjes van me af. Ze kreunt, draait zich om en slaapt gewoon verder. Ik stap uit bed om me klaar te maken voor school. Ik besluit me helemaal op te maken. Ik ben nog nooit helemaal opgemaakt naar school gegaan, maar eens moet de eerste keer zijn.
Als ik klaar ben ga ik naar beneden om een ontbijtje te maken voor Abby en mij. Als ik de keuken in loop, zie ik Julia tegen het aanrecht aan leunen. Als ze mij opmerkt kijkt ze ineens heel arrogant. Ik laat niet merken dat ik een klein beetje geïntimideerd raak door haar en pak rustig twee eieren uit de koelkast. 'Zozo, ga je een ontbijtje op bed brengen bij mijn ex, uhm ik bedoel jóu nieuwe vriendje?' Zegt Julia met een grote grijns op haar gezicht. 'Je moet weten dat ik echt niet wist dat Ethan al die tijd jou vriendje was, anders had ik al die dingen nooit met hem gedaan.' Zeg ik zo vriendelijk mogelijk. 'Ga je nu ineens je excuses aanbieden? Ben je bang dat ik je alsnog zal slaan?'
'Nee dat is het niet, maar ik weet hoe het is om bedrogen te worden en dat wil ik niemand anders aan doen, zelfs jou niet.'
'Jaja, dat zal wel. Maar ergens ben ik ook wel blij, door jou kan ik met Jorik verder.' Zegt ze terwijl ze naar haar lange zwarte nagels kijkt. Ik kijk haar scheef aan. 'Wat bedoel je?' Vraag ik haar. Ik pak ondertussen een koekenpan en zet hem op het gasfornuis. Ik laat een klontje boter in de pan glijden en sla daarna de eitjes kapot op de rand van de pan.
'Als Ethan niet verliefd op jou geworden was, had ik me vreselijk schuldig gevoelt door mijn liefde voor Jorik. Nu zijn Ethan en ik allebei verliefd op iemand anders geworden. We zijn als vrienden uit elkaar gegaan en zijn nu gelukkig met iemand anders. Beter had het niet kunnen gaan. Ik hield van Ethan maar mijn liefde voor Jorik is er eigenlijk altijd al geweest, maar ik dacht dat hij me nooit zag staan.' Zegt Julia terwijl ze een boterham in haar mond propt. Ik draai me om en kijk haar vaag aan. 'Ik weet ook niet waarom ik dit allemaal vertel, maar uh, maak Ethan gelukkig.' Zegt Julia en ze wilt weglopen. 'Ik en Ethan zijn niet meer samen.' Flap ik eruit. Ik heb er gelijk spijt van en blijf staren naar mijn eieren. 'Niet?'
'Nee, ik vond het moeilijk toen ik erachter kwam dat hij gewoon een relatie had, met jou dus. Toen wilde ik hem uiteindelijk vergeven, maar betrapte ik hem met zijn stiefzus in de badkamer. Het leek alsof ze...'
'Aan het neuken waren?' Vraagt Julia lachend. Ik voel een brok in mijn keel opkomen als ik terug denk aan een naakte Valerie en Ethan over haar heen gebogen. Snel slik ik de brok weg. 'Ja daar leek het inderdaad op.' 
'Geen zorgen, die Valerie is gestoord. Ze heeft mij en Ethan in het begin van onze relatie ook al een keer uit elkaar willen drijven. Ik trof ze samen aan op Ethans bed in zijn ouderlijk huis. Valerie lag naakt en Ethan had zijn kleding nog aan. Ze deed net alsof ze seks gehad hadden, maar ik wist wel beter. Ik heb toen met haar gevochten. Daardoor mocht ik niet meer bij hem thuis komen,'
Ik staar Julia met open mond aan en ze gaat verder met haar verhaal. Mijn eieren zijn ondertussen bijna verbrand en ik draai ze snel om. Zal ik nu ook niet meer bij Ethan thuis mogen komen omdat ik Valerie aangevallen heb?
'Ethan vertelde me dat hij zijn nieuwe stiefvader haat, en daarom verhuist is naar een studentenhuis. Hij zou nooit met Valerie seks kunnen hebben door haar vader. Ethan haat háár eigenlijk net zo erg als zijn stiefvader,' zegt Julia en ze staart nonchalant voor zich uit. 'Ik mag je niet, maar laat die Valerie niet tussen jullie in komen. Maak het weer goed met Ethan, hij is volgens mij echt gek op je.'
'Bedankt Julia, en het spijt me alsnog voor alles.'
'We gaan nu toch niet sentimenteel worden hé nieuwe.' Zegt Julia en dan loopt ze lachend de keuken uit. Ik lach hardop en schuif mijn eieren op een bord.
Ik had dit echt nooit verwacht, Julia die me toestemming geeft om met Ethan samen te zijn, en ze heeft me ook nog eens vertelt dat Ethan waarschijnlijk geen seks heeft gehad met Valerie. Julia is misschien toch wel oké.
Met een opgelucht gevoel loop ik terug de trap op.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu