Hoofdstuk 81

1.9K 40 0
                                    

Als we beneden aan komen bij het feestgeruis is het drukker dan ik had verwacht. Overal waar ik kijk zie ik mensen, en ik ben blij dat ik mijn kamerdeur nog snel op slot heb gedaan. Dan kunnen er in ieder geval geen geile hitsige studenten op mijn kamer komen om te neuken.
Abby rent richting een grote tafel midden op de dansvloer en klimt erboven op met behulp van Lorenzo. Dan reikt Lorenzo zijn hand ook naar mij uit en helpt hij mij ook de tafel op te klimmen. Als ik samen met Abby boven op de tafel sta duwt ze gelijk een redcup in mijn hand. 'Wat is dit?' Gil ik boven de muziek van Beyoncé uit. 'Bacardi Razz met Fanta.' Gilt Abby terug. Ik twijfel even of ik het zal aannemen maar dan overtuigt Abby me. 'Kom op Esmee, SINGLE LADIES weet je nog? Je bent een strong independent woman! en het is feest.' Gilt ze lachend. Ik lach terug en gooi dan mijn hoofd in mijn nek en neem een grote teug van het mierzoete drankje. Dan luid de bekende tekst van Beyoncé weer door de speakers en begin ik met mijn heupen te draaien. Net als op het vorige feest in het studentenhuis, komen er veel studenten om de tafel heen staan om mij en Abby's danskunsten te bewonderen. We worden weer luid toe gejuicht en ik sta ondertussen tegen Abby aan te twerken.
'All the single ladies now put your hands up!' Zing ik het liedje mee en ik steek lukraak mijn hand in de lucht zoals Beyoncé van me vraagt, omdat ik inderdaad single ben. Dan kijk ik naar de studenten rond de tafel die ons staan te bekijken en zie ik verrassend veel jongens staan. Ik ga met mijn ogen elke jongen langs om te bekijken met wie ik vanavond misschien wel kan zoenen. Gewoon zoenen zonder gevoel, als onafhankelijke vrouw. Dan blijven mijn ogen vastgeprikt op het mooiste gezicht wat ik ooit gezien heb. Zijn licht bruine ogen kijken me verdrietig aan en ik haal uit reflex mijn hand uit de lucht die daar blijkbaar nog steeds hing.
Ethan? Ethan is ook op dit feest? Ik krijg een gek gevoel in mijn buik en ik weet niet of het door de alcohol komt, of door Ethan. Voor mijn gevoel staan we elkaar een half uur aan te staren als Abby me ineens aan tikt. Dan wend ik mijn blik snel van Ethan af en kijk ik Abby aan. 'Is dat nou Ethan? Wat doet hij hier?' Zegt Abby en ze wijst richting hem. Ik volg haar hand en zie dan dat hij me nog even snel aankijkt voordat hij wegloopt en in de mensenmenigte verdwijnt. Mijn eerste instinct is hem achterna gaan en ik ga al op de tafel zitten om er voorzichtig af te kunnen springen, maar dan haakt er een arm door mijn arm. Ik kijk op en zie Abby met een boos gezicht naar me kijken. Ik ga weer staan.
'Niet achter hem aan gaan, dan kom je zo hopeloos over. Je wilde hem toch vergeten? Nou dit is je kans, laat hem gaan.' Schreeuwt Abby iets te hard in mijn oor. Ik zou nog gehoorbeschadiging krijgen door haar gekrijs. Maar ze heeft wel gelijk.
Ik kijk nog een keer naar de mensenmassa en zie Ethan niet meer. Het is weer net zoals de eerste dag dat ik hier aan kwam in de metro. Toen zag ik Ethan ook verdwijnen in een mensenmassa, en nu weer opnieuw. Maar dit keer had ik achter hem aan kunnen rennen, hem smeken me nooit meer los te laten en daarna wilde seks met hem te hebben tot de zonnestralen van de nieuwe ochtend door het raam zouden schijnen. Maar het gevoel wat ik toen in de metro voelde, heb ik nu weer. Ik zal hem waarschijnlijk nooit meer zien, maar dat is misschien maar beter zo. Met die gedachten krijg ik een brok in mijn keel. Snel breng ik de beker naar mijn mond en neem een grote slok om de brok in mijn keel weg te nemen.
'Je hebt gelijk, ik moet hem vergeten, en dat ga ik ook doen.' Gil ik terug tegen Abby. We proosten nog een keer en verder geniet ik van de aandacht die ik van de andere jongens krijg omdat ik me sta uit te sloven op de tafel.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu