Hoofdstuk 50

2.4K 46 2
                                    

Aangekomen in het studentenhuis help ik Abby nog met wat bekers neerzetten en slingers ophangen. Julia is nergens te bekennen. Zit ze eerst op mij te bitchen, is ze er zelf niet eens om te helpen.
Als we klaar zijn met alle voorbereidingen heeft Poppy voor iedereen uit het studentenhuis pizza besteld. Ook Julia komt ineens aangerend als ze de pizza geur ruikt. Hypocriet.
We zitten met zijn alle in de versierde woonkamer en eten de pizza's lekker op. James probeert af en toe vanaf de andere kant van de kamer oogcontact met me te maken, maar ik kijk niet terug. Ik blijf naar mijn stuk pizza kijken die ik in mijn mond stop. Gek genoeg maakt hij verder geen gekke opmerkingen of doet hij niks vervelends, wat me verbaasd.
Als we onze pizza's op hebben, gaat iedereen zich omkleden en opfrissen voor het feest, zo ook Abby en ik.
'Ik heb echt geen zin in het feest.' Zeg ik als we mijn kamer in lopen. Ik ga zitten achter mijn bureau. 'Ah, kom op Es, dit word je eerste echte studentenfeestje.'
'Ik heb gewoon echt geen zin dat James de hele avond in mijn nek loopt te hijgen, en zijn handen niet thuis kan houden.'
'Es, dat zal vast niet gebeuren, en als het wel gebeurt kom je gewoon naar mij of geef je hem desnoods een knietje in zijn ballen.' Zegt Abby lachend. 'Ja dat had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen.' Mompel ik. 'Kom op het word hartstikke leuk, wanneer heb jij nou voor het laatst echt gedanst?'
'Dat moet wel zo'n jaar geleden zijn dat ik voor het laatst echt heb gedanst en ben uitgegaan.' Door Abby krijg ik al iets meer zin in het feest. Ik kan goed dansen. Ik swing lekker met mijn heupen en laat mijn kont draaien, op de dansvloer ben ik meestal helemaal in mijn element en vergeet ik alles om me heen. Ik ga helemaal op in de muziek.
Ik bedenk me ineens iets, en ik weet zeker dat Abby het met liefde wilt doen. 'Ab, wil je me misschien opmaken? Full face met foundation en alle mik mak?' Vraag ik. Abby gilt van blijdschap en holt gelijk naar haar kamer. Dat beschouw ik als een ja. Ik steek ondertussen mijn stijltang in het stopcontact en pak mijn grijze blazer uit de kast en trek hem aan.
Als Abby uit haar kamer komt heeft ze een grote toilettas bij zich, met allerlei potjes en flesjes. Ze is helemaal door het dolle heen. 'Als ik wist dat je er zo blij van werd, had ik het je al eerder gevraagd.' Zeg ik lachend. 'Sst, ik moet me concentreren, niet praten.' Zegt Abby serieus. Ik pers mijn lippen op elkaar en laat Abby haar gang gaan.
Als Abby na een half uur van poederen en kliederen klaar is, wil ik naar de spiegel lopen om te kijken wat ze er van gemaakt heeft, op mijn gezicht. 'Nee, je moet wachten tot dat ik klaar ben, dan mag je pas kijken.' Zegt ze en ze duwt me terug in mijn stoel. Ondertussen gaat ze aan de slag met mijn haar. 'Als ik het mooi vind, wil je me dan morgen ook weer opmaken voor mijn date?' Vraag ik zachtjes. 'Tuurlijk Es, komt Joost vanavond eigenlijk ook?'
'Nee, ik had hem wel gevraagd maar hij kon niet.' Zeg ik wat betreurd.
'Klaaaar!' Gilt Abby ineens en ik schrik ervan. Ik spring op uit mijn stoel en loop naar de spiegel.
Ik spert mijn ogen wijd open en voel aan mijn in model gebrachte haar. 'Oh my god Abby, het is echt prachtig geworden.'
'Jij bent prachtig.' Zegt Abby en ik geef haar een knuffel. 'Kom ik maak een foto van je, je eerste studentenfeest, daar moeten we een foto van hebben. Ga maar daar staan in die hoek.' Zegt Abby. Ze haalt haar telefoon te voorschijn en ik gehoorzaam haar. Ik voel me een beetje ongemakkelijk, ik laat mezelf eigenlijk nooit fotograferen. CLICK. 'Ja prachtig, wacht ik zal hem naar je sturen.' Zegt Abby. Ze is druk aan het typen op haar telefoon. Dan hoor ik mijn telefoon en open de foto.

'Jij bent ook echt niet te geloven hé

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Jij bent ook echt niet te geloven hé.' Zegt Abby ineens. Ik kijk haar verbaasd aan. 'Wat bedoel je?'
'Ik maak altijd 100 foto's van mezelf, en dan heb ik geluk als er één leuke tussen zit. Ik maak één foto van jou en je staat er gelijk perfect op.' Zegt Abby. 'Nou dat valt wel mee geloof ik.' Zeg ik een beetje onzeker. Dan kijk ik nog eens goed naar de foto en vind mezelf er eigenlijk best wel goed op staan. 'Die Joost van je boft maar met zo'n lekker wijf naast hem.' Lacht Abby. Ik lach met haar mee.
Abby maakt zichzelf ook nog snel een beetje op en dan zijn we klaar voor het feest.
Ineens hoor ik beneden harde muziek en spelen er wat lichte zenuwen op in mijn buik. 'Eerste studentenfeest ooit, here I come.' Zeg ik zelfverzekerd, maar ik weet niet of ik dat ook echt ben.

Not allowed -VOLTOOID-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu